Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور معاون اول رییس جمهوری ضمن ابراز رضایت از اقدامات گروه صنعتی ایران‌خودرو در توسعه و تولید محصول، عنوان کرد: توانایی‌های این مجموعه موجب افتخار بوده و زمینه‌ساز خوداتکایی در تولید می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از ایکوپرس- حسن دانایی‌فر در دیدار با مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو برای بررسی راهکارهای احیای سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو در خارج از مرزهای کشور و صادرات مجدد خودرو به کشورهای منطقه در دو بخش سواری و تجاری، ضمن اشاره به توانمندی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو در حوزه صادرات اظهار کرد: امروز ظرفیت دو بازار عراق و سوریه که از بازارهای مهم ایران به شمار می‌روند مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده بازار این کشورها، بازارهای بسیار خوبی برای صادرات خودروهای ایرانی باشد.
دبیر ستاد روابط اقتصادی ایران با کشورهای عراق و سوریه، با بیان این‌که از سال گذشته تحرک خوبی در تولید و عرضه محصولات این خودروساز صورت گرفته، خاطرنشان کرد: مدیر عامل ایران‌خودرو در کنار توجه به نیازها و بازار داخل، نگاه به بیرون را نیز دارد و به نظر می‌رسد با پیگیری‌هایی که انجام می شود، می‌تواند رخوت و معطلی را که برای مدتی در موضوع صادرات خودرو به وجود آمده برطرف کند.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز در این دیدار با اشاره به سایت‌های تولیدی این خودروساز در کشورهای عراق و سوریه گفت: به دنبال ارایه راهکارهایی برای ازسر گیری فعالیت سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو در کشورهای عراق و سوریه و صادرات به کشورهای منطقه هستیم.
فرشاد مقیمی با تاکید بر این‌که توانایی راه‌اندازی خط تولید سمند ظرف چند هفته و خودروی دنا ظرف شش ماه را در سوریه داریم، تصریح کرد: به دلیل گرانی و مشکلات دسترسی به سوخت بنزین در کشور سوریه، این دو محصول می‌تواند هم به صورت گازسوز و هم به صورت بنزینی تولید و عرضه شود.
وی تصریح کرد: ایران‌خودرو علاوه بر تولید و صادرات خودروی سواری، توانایی تولید و صادرات خودروهای کار و سنگین را نیز داراست.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گروه صنعتی ایران خودرو ایران خودرو صادرات خودرو عراق و سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه در گروه‌های کالایی خاص، به‌ویژه کالاهای نهایی، باید ریال را به رسمیت بشناسیم.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی برادران در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (اکسپو ۲۰۲۴) با بیان اینکه از ۳۵ کشور مقامات عالی رتبه در نمایشگاه اکسپو شرکت کردند، اظهار کرد: همچنین ایران در این نمایشگاه میزبان ۸۸ کشور و ۲۲۰۰ بازرگان بود.

وی با بیان اینکه پیمان‌های خوبی در این نمایشگاه بسته شد و برخی تجار خارجی برای بازدید از کارخانه‌ها به اصفهان و شیراز سفر کردند، اظهار کرد: لازمه جهش تولید جهش صادرات است. در همین راستا در ابتدای سال به ازای گروه‌های کالایی، برنامه رشد تولید به همراه برنامه رشد صادرات، تنظیم شده است.

برادران با بیان اینکه محصولاتی که در این نمایشگاه نمایش داده شد، همه صادراتی بودند، تصریح کرد: در مواردی تبدیل به صادرکننده کالاهایی شدیم که قبلا به کشور قاچاق می‌شد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در ادامه با بیان اینکه اگر موضوع حمل و نقل داخلی و بین‌المللی حل نشود، به توفیقات نهایی نمی‌رسیم، گفت: بحث بعدی که باید به آن پرداخته شود، تبادلات مالی است. موضوع تبادلات مالی قابل حل است و باید استفاده از رمز ارزها جدی‌تر گرفته شود. در اصل این ظرفیت وجود دارد که تجارت غیرنفتی بیشتر شود. همین حالا هم آمار برخی کشورهای خارجی از کالاهای صادراتی ایران بیشتر از چیزی است که در گمرکات ایران ثبت شده است که نشان می‌دهد کالا از مرزهای دیگر صادر شده است.

برادران با بیان اینکه باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و غیره در گروه‌های کالایی خاص، ریال را به رسمیت بشناسیم، تصریح کرد: به رسمیت شناختن ریال در رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان و پاکستان خواسته بازرگانان است؛ زیرا اگر تاجری با ریال کالا صادر کند، اما از آن بخواهیم که به دلار رفع تعهد ارزی کند، این موضوع توهین به پول ملی است.

معاون وزیر صمت اظهار کرد: در حوزه استاندارد هم چالش هایی وجود دارد و بعضی مواقع سخت گیری‌ها در این حوزه مانع صادرات است و استاندارد برخی کشورهای هدف پایین‌تر از سطح استانداردهای ماست.

وی افزود: یکی از مشکلات دیگر این است که مناطق آزاد هنوز بر مدار واردات و قاچاق است، اما باید رویکرد صادرات محور در این مناطق جایگزین شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند