Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@11:57:11 GMT

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۲۲۳۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۷ درصد کاهش به ۱۸۶۱ دلار و ۷۱ سنت رسید.

در حالی که تحولات امیدوارکننده در مورد واکسن کرونا سرمایه گذاران را به حضور در بازار های پرریسک تر تشویق کرده است، قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد کاهش بود، هرچند امید ها به ارائه بسته های محرک مالی بیشتر کمک کرد تا فلز زرد در نزدیکی بالاترین رقم ۲ هفته اخیر باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۷ درصد کاهش به ۱۸۶۱ دلار و ۷۱ سنت رسید. قیمت طلا دیروز به بالاترین رقم از ۲۳ نوامبر یعنی ۱۸۷۵ دلار و ۷ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۰.۴۶ درصد کاهش به ۱۸۶۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.
ادوارد میر تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «بازار طلا همچنان به بسته های محرک مالی امیدوار است، هرچند خبر آغاز واکسیناسیون کرونا تاثیر منفی بر بازار گذاشته است.»
دولت ترامپ روز سه شنبه بسته ای ۹۱۶ میلیارد دلاری را به کنگره پیشنهاد داد که می تواند به پیشرفت بیشتر مذاکرات بین جمهوری خواهان و دموکرات ها بر سر اقدامات محرک مالی کمک کند.
اقدامات محرک مالی با تاثیرات تورمی ای که در پی دارند می توانند به رشد قیمت طلا کمک کنند. شرکت جانسون اند جانسون اعلام کرده که ممکن است نتایج مرحله نهایی آزمایش واکسن کرونای خود را زودتر از زمانی که قبلا انتظار می رفت دریافت کند. این خبر به رشد شاخص ها در بازار های بورس آسیا کمک کرد.

برچسب ها: اونس طلا ، قیمت طلا ، واکسن کرونا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000L0T

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اونس طلا قیمت طلا واکسن کرونا محرک مالی قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاهش قیمت ها در بازار طلا و ارز درحالی ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله می شود.

سیرنزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز و با کاهش تنش ها در منطقه ادامه دار شد.فعالان بازار ارز می گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته های قبل است.

بازاری‌ها می گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین تر خرید کنند.

هم اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی طبق روال قبل دلار یکی دو هزار تومان گرانتر قیمت گذاری می شود! دلار تهران الان ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان و هرات ۶۲ هزار و ۲۷۰ تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899492

دیگر خبرها

  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • محرک جدید بورس
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز