Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@16:15:15 GMT

گزینه احتمالی بایدن برای سفیر آمریکا در چین

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۲۳۵۱

گزینه احتمالی بایدن برای سفیر آمریکا در چین

​رسانه آمریکایی خبر داد، جو بایدن در حال بررسی تعیین «پیت بوته‌جج» رقیب دموکرات خود در کارزار مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ، به عنوان سفیر آمریکا در چین است.

خبرگزایر رویترز به نقل از پایگاه آمریکایی «آکسیوس» گزارش داد، «جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب (آمریکا) در حال بررسی تعیین پیت بوته‌جج شهردار سابق ساوت بند در ایالت ایندیانا به یک منصب عالی رتبه سفارتی است و احتمالا به دنبال انتخاب او به عنوان سفیر آمریکا در چین است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه آمریکایی خبر خود را به نقل از منابع مطلع منتشر کرده است.

بوته‌جج که سابقه حضور به عنوان نظامی در جنگ افغانستان را دارد، یکی از نامزدهای دموکرات رقیب جو بایدن در کارزار مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری سال جاری بود و بعد از کناره‌گیری به نفع بایدن، در مبارزات انتخاباتی او علیه ترامپ در کنار نامزد دموکرات‌ها قرار داشت.

بنا بر گزارش آکسیوس، بوته‌جج یکی از نامزدهای دولت انتقالی بایدن برای منصب نمایندگی آمریکا در سازمان ملل بود اما بایدن ضمن مخالفت با این منصب، خواهان تعیین او به عنوان سفیر واشنگتن در پکن است.

خبرگزاری رویترز برای تایید یا تکذیب خبر آکسیوس به دفتر جو بایدن رجوع کرد اما این دفتر پاسخی در این اره ارائه نداد.

طبق گزارش آکسیوس، «بسیاری در حزب دموکرات معتقد هستند که احتمال بازگشت بوته‌جج به عنوان نامزد ریاست جمهوری در آینده وجود دارد و تعیین او به عنوان سفیر در پکن، به چین فرصتی برای شناخت بهتر یک رئیس‌جمهور احتمالی در آینده را خواهد داد».

این رسانه آمریکایی البته خبر داد، نام بوته‌جج برای برخی مناصب مهم دولتی در داخل این کشور هم دیده می‌شود.

این نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بعد از کناره گیری به نفع بایدن، در مبارزات انتخاباتی او علیه ترامپ نقش پر رنگی ایفا کرد.

بوته‌جج که اهل ایالت ایندیانا است، همچنین در مناظره کامالا هریس معاون بایدن با «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا به هریس کمک کرد و اطلاعاتش درباره عملکرد پنس به عنوان فرماندار سابق ایندیانا را در اختیار او قرار داده بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بایدن انتخابات ریاست جمهوری سفیر آمریکا چین بایدن سفیر آمریکا عنوان سفیر ریاست جمهوری جو بایدن بوته جج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت

تارنمای «آکسیوس» امروز (یکشنبه) به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به رژیم اسرائیل را به تعویق انداخت.

به گزارش ایرنا، این تارنمای خبری آمریکایی نوشت: از زمان حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، این اولین بار است که ایالات متحده [ارسال] یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف می‌کند.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز بلافاصله به سوالات پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که جو بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال، دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • سی‌ان‌ان: سرکوب اعتراضات و حمایت از صهیونیست‌ها آرای بایدن را می‌خورد
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو