Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حضور تیم ملی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ به دلیل میزبانی این کشور از پیش قطعی و مشخص است. با این حال قطری‌ها دست روی دست نگذاشته و به موازات ساخت استادیوم‌ها و برنامه ریزی برای برگزاری جام جهانی، آماده سازی ایده آل را برای تیم ملی فوتبال خود پیش بینی کرده‌اند.

قطری‌ها با امکانات و سرمایه گذاری کلان روی فوتبال، تلاش کردند تیمی آماده راهی جام جهانی کنند تا از اعتبار و میزبانی خود دفاع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط قطر علاوه بر انجام بازی‌های تدارکاتی قدرتمند در «فیفادی»، حضور در تورنمنت‌های سطح بالا را در دستور کار قرار داد تا تجربه بازیکنان ملی پوش این کشور در رویارویی با کشورهای مختلف بالا برود.

این اتفاق از سال ۲۰۱۹ و با حضور قطر در مسابقات کوپاآمه‌ریکا استارت خورد. قطر به همراه ژاپن به عنوان میهمانان مسابقات آمریکای لاتین راهی برزیل شدند و در گروه دوم در کنار کلمبیا، آرژانتین و پاراگوئه قرار گرفتند. هرچند قطر از آن بازی‌ها فقط یک امتیاز گرفت و دو باخت مقابل کلمبیا و آرژانتین را متحمل شد اما بر هیچکس ارزش انجام این بازی‌های تدارکاتی در بالا رفتن سطح و تجربه بازیکنان قطر و تنه به تنه شدن آنها با بازیکنان کلمبیا، پاراگوئه و آرژانتین پوشیده نیست.


بازی قطر و کلمبیا در کوپاآمه‌ریکا ۲۰۱۹

قطر که در سال ۲۰۱۹ قهرمان جام ملت‌های آسیا شده بود، باوجود حضور قطعی اش در جام جهانی ۲۰۲۲، از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرد تا در مرحله دوم انتخابی این بازی‌ها در قاره آسیا حضور داشته باشد. قطر در گروه E این بازی‌ها شرکت کرد تا علاوه بر حفظ آمادگی ملی پوشان این کشور، خود را در تقابل با حریفان آسیایی هم محک بزند.

برنامه ریزی قطر به این رویدادها محدود نشد و با انجام هزینه‌های گزاف و سرمایه گذاری گسترده، پیش بینی‌های بیشتری برای میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ صورت گرفت.

قطر برای دومین دوره پیاپی در سال ۲۰۲۱ در مسابقات کوپا آمه‌ریکا حضور خواهد داشت. این مسابقات در ماه جون ۲۰۲۱ به میزبانی کلمبیا برگزار می‌شود و قطر این فرصت را دارد تا بازیکنانش را در مرحله گروهی در مصاف با تیم‌های کلمبیا، برزیل، ونزوئلا، پرو و اکوادور حسابی آبدیده کند.

یکی دو ماه بعد از آن قطر عازم مکزیک می‌شود تا این بار در جام طلایی کونکاکاف (کشورهای آمریکای مرکزی و آمریکای شمالی) شرکت کند. قطر در این رقابت‌ها در گروه چهارم با هندوراس، پاناما و گرانادا بازی می‌کند و این شانس را خواهد داشت تا بازیکنانش در مصاف با تیم‌هایی از این منطقه هم صاحب تجربه شوند.


تیم ملی فوتبال قطر در فینال جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا

اما جاه طلبی قطر جایی به اوج خود رسید که حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه اروپا را هدف قرار گرفت و توانست موافقت اتحادیه فوتبال اروپا برای شرکت در این مسابقات را جلب کند.

شب گذشته بود که فدراسیون فوتبال قطر به صورت رسمی اعلام کرد تیم ملی این کشور در گروه نخست مسابقات مقدماتی جام جهانی اروپا حضور خواهد داشت؛ گروهی که تیم‌های پرتغال، آذربایجان، لوگزامبورگ، صربستان و ایرلند در آن حضور دارند.

با این حساب قطر از همین حالا خودش را برای شرکت در بزرگترین رویداد فوتبال جهان در سال ۲۰۲۲ که میزبانش است، آماده کرده و بازیکنانش بازی با سبک‌های مختلف از سراسر دنیا را تجربه می‌کنند و احتمالاً در جام جهانی تنها چیزی که برای این تیم به چشم نیاید، کم تجربگی باشد.

کد خبر 5091475 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال قطر تیم ملی فوتبال کلمبیا کوپا آمه ریکا مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2022 قطر تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران لیگ کشتی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان فینال لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان فوتبال آسیا کشتی آزاد ویروس کرونا محمود فکری فدراسیون کشتی کارلوس کی روش تیم صنعت نفت آبادان کمیته ملی المپیک جام جهانی بازی ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب - رامین در این بازی قفل شده بود

به گزارش "ورزش سه"، استقلال ملاثانی توانست در پایان 90 دقیقه، با سپاهان به نتیجه تساوی دست پیدا کند ولی در دقایق پایانی وقت های اضافه و روی یک اشتباه توسط مدافعین این تیم، زردپوشان صاحب یک ضربه پنالتی شدند که رامین رضاییان در دقیقه 118 آن را به گل تبدیل کرد تا اصفهانی ها راهی دور بعد شوند.

احسان علوان زاده بازیکن استقلال ملاثانی درخصوص بازی مقابل سپاهان به خبرنگار ما گفت: بازی بسیار خوبی مقابل تیم پر مهره سپاهان به نمایش گذاشتیم، فکر‌می کنم تمام اهالی فوتبال از ما رضایت داشتند. چه تماشاگرانی که درون ورزشگاه بودند و مردمی که در خانه پای تلویزیون ها بازی را دیدند.

او گفت: در ابتدای بازی باتوجه به قدرت سپاهان و حملات این تیم، کمی عقب نشین نشستیم که برای هر تیمی طبیعی است. ولی بازی بدون توپ را تمرین کرده بودیم و تمامی فضا هارا بسته بودیم. به هرحال مقابل تیم پر ستاره‌ای بازی داشتیم و تاکتیک این بازی از پیش برای ما مشخص بود و آن را تمرین کرده بودیم.

بازیکن استقلال ملاثانی اضافه کرد: در نیمه اول در یک غافلگیری گل را دریافت کردیم و در بین دو نیمه با صحبت های سرمربی جوان که همانند یک دوست در کنار ما است، توانستیم به بازی برگردیم و مانند بازی های همیشگی مان وارد بازی شویم. توپ را در اختیار داشتیم و حملاتی را هم روی دروازه سپاهان داشتیم که در یک موقعیت خود من تک به تک شدم که توپ زیر پایم گم شد و نتوانستم ضربه مناسبی را بزنم. ولی هرچه بازی به دقایق پایانی نزدیک می شد، حملات ما بیشتر می‌شد. در یک صحنه شوت میلاد وارد دروازه نیازمند شد که همگی شوکه شدیم از این گل زیبا و توانستیم بازی را به 120 دقیقه ببریم.

علوان زاده اضافه کرد: قطعا بازی کردن مقابل تیم سپاهان کار ساده ای نیست، هرآنچه سرمربی به ما گفته بود را اجرا کردیم و تمامی فضاهارا روی بازیکنان این تیم بسته بودیم. رامین رضاییان که در هر مسابقه چندین موقعیت به دست می‌آورد، در این بازی قفل شده بود و این نشان از دوندگی بالای تیم ما دارد. جا دارد به تمامی بازیکنان خسته نباشید بگویم، حق بچه ها حضور در لیگ برتر است و در این بازی که پخش از شبکه های تلویزیونی هم بود، کیفیت فنی خود را به نمایش گذاشتند.

او در پایان گفت: دو دقیقه وقت کم آوردیم و اگر بازی به ضربات پنالتی می رفت، شاید می توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم و شگفتی ساز اصلی این رقابت ها باشیم. واقعا حیف شد ولی در مقابل امکاناتی که ما داریم، این که بتوانی سپاهان را تا دقیقه ۱۱۸ هم متوقف کنی کار بزرگی کرده ای. در ادامه راه در لیگ یک به دنبال ارائه بازی های این چنینی هستیم و می‌خواهیم لیگ را با سیاوش اکبرپور به پایان برسانیم.

دیگر خبرها

  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • ژاوی: می‌خواهم قرارداد روبرتو تمدید شود/ جاه‌طلبی زیادی دارم
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • ادعای عجیب - رامین در این بازی قفل شده بود
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد