Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور فرانسه می‌گوید نسل بعدی ناوهای هواپیمابر این کشور با سوخت هسته‌ای فعالیت خواهد کرد و جایگزین ناوگان فعلی ناو هواپیمابر فرانسه در سال ۲۰۳۸ خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه سه شنبه در اظهاراتی گفت: نسل بعدی ناو هواپیمابر فرانسه با سوخت هسته‌ای خواهد بود و تا سال 2038 میلادی جایگزین شارل دوگل ناوگان هواپیمابر فعلی این کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مقام های فرانسوی نیز می گویند: یازدهمین ناو هواپیمابر در نیروی دریایی این کشور مجهز به سامانه های الکترونیکی جدیدی خواهد بود که توسط شرکت آمریکایی جنرال اتمیکس ساخته شده است.

سقوط یک بالگرد با 6 سرنشین در جنوب شرقی فرانسهاسکورت هواپیماهای نظامی آمریکا و فرانسه توسط جنگنده روسی

 

این ناو جدید 300 متر طول و 75 هزار تن وزن خواهد داشت. این ناو هواپیمابر قادر به حمل 30 فروند جنگنده رافائل یا جنگنده های داسالت خواهد بود که تولید مشترک آلمان، فرانسه و اسپانیا است.

ماکرون در ادامه تاکید کرد: آیند راهبردی ما ، جایگاه آینده ما به عنوان یک قدرت بزرگ، ریشه در صنعت هسته‌ای خواهد داشت.

با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از ابتدای سال 2021 میلادی و نامشخص بودن روابط تجاری و امنیتی بروکسل و لندن پس از برگزیت، فرانسه به قدرت بزرگ هسته ای اروپا تبدیل خواهد شد.

وزارت نیروهای مسلح فرانسه اعلام کرده است که دولت پاریس برای اجرای فاز نخست پروژه ساخت ناو هواپیمابر هسته ای بیش از یک میلیارد یورو هزینه خواهد کرد. فاز نخست در سال 2025 میلادی تکمیل خواهد شد.

مقام های رسمی حاضر به اظهار نظر درباره گمانه زنی های رسانه‌ای درباره هزینه 5 میلیارد یورویی ساخت این ناوهواپیمابر نشده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناو هواپیمابر خواهد شد هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی یوهان کرایوف در دهه ۷۰ میلادی مانند یک فوتبالیست مدرن بازی می کرد / فیلم

مهارت های تماشایی یوهان کرایوف در دهه 70 میلادی را مشاهده می کنید.

دانلود (5.1MB)

دیگر خبرها

  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • وقتی یوهان کرایوف در دهه ۷۰ میلادی مانند یک فوتبالیست مدرن بازی می کرد / فیلم
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو! (فیلم)
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد