Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست ستاد بحران دشتستان با تاکید براینکه اصحاب رسانه باید مواظب باشند گفتمانی ایجاد نشود که مسئولان کار را رها کرده‌اند گفت: مسئولان، سیل زدگان را رها نکرده و با همه ابزار و امکانات سازمان‌ها پای کار هستند.

وی بیان کرد: بارش ۱۶۷ میلی متر باران تنها در مدت ۲ ساعت خسارت‌های زیادی را برای مردم بخش‌های مختلف از جمله سعدآباد، آبپخش، شبانکاره و وحدتیه در حوزه شهرستان دشتستان به دنبال داشته و تلاش می‌شود، مشکلات مردم در این بخش‌ها هر چه سریعتر برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از صبوری سیل زدگان گفت:مردم حق دارند در این بحران ناراحت باشند زیرا زندگی آنان آسیب دیده و دچار خسارت شده‌است و مسئولان باید با سعه صدر نسبت به کاهش درد و رنج آنان اقدام کنند.

استاندار بوشهر یادآور شد: شهردار به عنوان مدیر شهری باید با استفاده از تمام ابزار و امکانات شهرداری نسبت به پاکسازی معابر و جمع کردن گل و لای اقدام کند و کوچکترین کوتاهی در این راستا قابل قبول نیست.

وی اظهار کرد: نهادهای حمایتی نسبت به کمک به خانوارهای سیل زده زیر پوشش خود اقدام کنند و امکانات اولیه زندگی در اختیار آنها قرار دهند.

گراوند خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: مردم در این سیلاب زندگی خود را از دست داده و ناراحت هستند و مسئولان باید با سعه صدرنسبت به کاهش درد و رنج آنان اقدام کنند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: باید مسیر رودخانه وحدتیه بررسی و اگر قصوری وجود داشته در مدتیک هفته مشخص و اعلام شود.

وی بر ضرورت برداشتن موانع از مسیر رودخانه وحدتیه، استحکام سیل بند، استفاده از توان شرکت‌های نفت و گاز برای بازسازی، لایروبی و رسوب برداری پل کلل، تشکیل پرونده برای خانه‌هایی که بیمه هستند، رسیدگی به سازه های آبی بخش شبانکاره، بازسازی پل ورودی سعدآباد و تعریض پل خیابان آبپخش و تامین خسارت داروخانه و اقلام دارویی شهر وحدتیه تاکید کرد.

استاندار بوشهر در باره خانه‌هایی که در حریم رودخانه وحدتیه احداث شده‌است گفت: براساس نظر شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر درمسیر این رودخانه باید آزاد سازی صورت گیرد و در این مسیر به همکاری مردم نیاز است.

وی ادامه داد: ساخت و ساز در کنار حریم رودخانه خطرناک است و تکرار این حادثه ممکن است هزینه و خسارت‌های جانی و مالی زیادی را در پی داشته باشد؛ همچنین پرداخت تسهیلات بازسازی از سوی بنیاد مسکن مستلزم جابه جایی این واحدها است در غیر این صورت پرداخت تسهیلات انجام نمی‌شود.

استاندار بوشهر همچنین بر ضرورت بازگشایی ایمن راه‌ها در زمان بروز حوادث و اجرای طرح‌های آبخیزداری، بذرپاشی، خشکه‌چینی، بوته‌کاری و نهال‌کاری در دشتستان با هدف پیشگیری از سیلاب تاکید کرد.

 بارش کم سابقه ۱۶۷ میلی‌متری که روز یکشنبه ۱۶ آذرماه درکمتر از سه ساعت در دشتستان رخ داد باعث کشته شدن ۲ نفر و خسارت زیادی به خانه‌ها، مغازه‌ها و وسایل زندگی مردم بویژه در شهر وحدتیه و تخریب تاسیسات زیرساختی در این منطقه شد. 



 

برچسب‌ها بوشهر استانداری بوشهر بارندگی وحدتیه دشتستان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر استانداری بوشهر بارندگی وحدتیه دشتستان سیل بوشهر استانداری بوشهر بارندگی وحدتیه دشتستان سیل اخبار کنکور استاندار بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۲۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این همایش از شورای اسلامی روستای جنداب به عنوان برترین شورای روستایی و شورای اسلامی شهر‌های قنوات، قاهان و کهک به عنوان برترین شورا‌های شهری استان تجلیل شد. 

استاندار قم در این همایش بر اهمیت و جایگاه شورا‌ها در نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: انسان ذاتاً یک موجود اجتماعی است و باید مشکلات را به صورت جمعی رفع کند.

سید محمد آقامیری عزت مدیران را در ارتباط با مردم و خدمتگزاری به آنها دانست و گفت: مدیری که درب اتاقش به روی مردم بسته باشد هیچ جایی در استان نخواهد داشت. 

وی با اشاره به مشکلات روستاییان از جمله مشکل تامین زمین برای احداث خانه‌های روستایی گفت: با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هماهنگی‌هایی برای واگذاری زمین به روستاییان صورت گرفته و باید شرایط را برای مهاجرت معکوس به روستا‌ها فراهم کنیم. 

استاندار قم خاطرنشان کرد: قطعاً با شورا‌هایی که زمین‌های روستایی را به غیر از روستاییان واگذار می‌کنند برخورد قضایی صورت می‌گیرد. 

آقامیری همچنین بر جدیت مدیران استان بر انجام مصوبات سفر‌های استانی استاندار تاکید کرد و گفت: اگر مدیری در انجام وظایف و مصوبات سفر‌ها کوتاهی کند قطعاً با او برخورد می‌شود و در حال حاضر عملکرد ۱۱ مدیر مورد رصد بازرسان قرار گرفته و احتمال برکناری و جایگزینی آنها وجود دارد.

اختیارات شوراها بیشتر شود 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به اینکه مباحث شورایی جزو اعتقادات دینی ما است، گفت: به همین منظور باید اقدامات بیش‌تری را به شورا‌ها واگذار کنیم و نگرانی نسبت به بروز مشکلات نداشته باشیم.

احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه اراده مردم در شورا‌ها نقش اساسی دارد خاطر نشان کردد: تشکیل شورا‌ها یک پایه و اساس اعتقادی و دینی دارد و از زمان تشکیل، اتفاقات بسیار مطلوبی در شورا‌ها رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در مقاطعی دولت‌ها همکاری لازم در واگذاری امور به شورا‌ها را نداشته‌اند، عنوان کرد: گردش مسئولیت‌ها می‌تواند در شورا‌ها محقق شود و این اتفاق زمانی رقم می‌خورد که به شورا‌ها بها داده شود.

امیرآبادی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هر دوره شورا‌ها قدرتمندتر شده‌اند، تصریح کرد: البته برخی تخلفات موجب شده است که نگاه مردم به شورا‌ها تغییر پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه استان قم همواره سالم‌ترین شورا‌ها را داشته است، یادآور شد: این اتفاق موجب مباهات برای تمام مسئولین استان است.

دیگر خبرها

  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است