Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@04:23:51 GMT

مهارت‌های ضروری برای موفقیت در شغل حسابداری

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۳۲۳۴

مهارت‌های ضروری برای موفقیت در شغل حسابداری

موفقیت در شغل حسابداری چگونه به دست خواهد آمد؟ حتما شما هم در بین دوستان و آشنایان خود کسانی را سراغ دارید که در رشته‌ی حسابداری تحصیل کرده‌اند و اکنون به عنوان یک حسابدار ماهر و موفق در بازار کار مشغول فعالیت هستند. اما در مقابل افرادی هم هستند که با وجود داشتن مدرک حسابداری هنوز در جایگاه شغلی مناسب و ایده‌آلشان استخدام نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر می‌کنید دلیل این امر چیست؟ برخی افراد می‌گویند اگر می‌خواهی در یک جای خوب استخدام شوی باید از بند پ (پارتی بازی) استفاده کنی! به نظر شما تمام حسابداران موفق که اکنون از موقعیت خوبی در بازار کار برخوردار هستند، به همین طریق کار پیدا کرده‌اند؟ شاید هم شانس با آن‌ها یار بوده و از همان ابتدای راه با یک مدیر مالی باتجربه آشنا شده‌اند.

با توجه به موارد گفته شده، اگر شما در رشته‌ی حسابداری تحصیل کرده باشید و یک آشنای درست و حسابی و یا یک مدیر مالی کاربلد سراغ نداشته باشید، هرگز به‌عنوان حسابدار مشغول به کار نخواهید شد. اما واقعا اینطور نیست! موفقیت و پیشرفت شغلی همانند هر دستاورد دیگری به آسانی به دست نخواهد آمد. تمام افراد برای دستیابی به موفقیت در شغل مورد نظرشان باید مهارت‌هایی را کسب کنند. حرفه‌ی حسابداری هم از این قاعده مستثنی نیست و مانند بسیاری از مشاغل دیگر نیاز به یادگیری مهارت‌های خاص و دانش و اطلاعات ضروری دارد که به افراد برای رسیدن سریع‌تر به موفقیت کمک خواهد کرد. اما آیا می‌دانید این مهارت‌ها چه هستند و چگونه به دست می‌آیند؟ در ادامه راجع به برخی مهارت‌های ضروی برای رسیدن به موفقیت در شغل حسابداری و نحوه‌ی دستیابی به این مهارت‌ها صحبت خواهیم کرد.

موفقیت در شغل حسابداری با یادگیری مهارت‌های تخصصی

همان‌طور که می‌دانید شغل حسابداری از جمله مشاغل حساس می‌باشد که کوچکترین اشتباهی در آن می‌تواند در آینده خسارات مالی جبران ناپذیری را به بار آورد. از این رو لازم است تا برای رسیدن به موفقیت در شغل حسابداری با ویژگی‌ها، مهارت‌ها، دانش و اطلاعات تخصصی مورد نیاز یک حسابدار موفق آشنا شوید و آن مهارت‌ها را در خود تقویت نمایید. اگر شما یک حسابدار با درایت و ماهر در کار خود باشید می‌توانید در مدت زمان کوتاهی سود مجموعه را افزایش داده و نظر و اعتماد کارفرما را به خوبی جلب نمایید. هرچند صحبت کردن درباره‌ی تمام ویژگی‌ها و مهارت‌های تخصصی یک حسابدار کار سختی است و به موقعیت شغلی که وی در آن قرار می‌گیرد دارد، اما با این حال در ادامه به برخی از مهارت‌ها اشاره خواهیم داشت.

یک حسابدار موفق در وهله‌ی اول باید یک مدرک دانشگاهی معتبر داشته باشد. البته اگر فردی تحصیلات دانشگاهی نداشته باشد، باز هم جای نگرانی نیست. با استفاده از آموزش آنلاین حسابداری در موسسات خدماتی و شرکت در دوره‌های حضوری بلندمدت حسابداری و گذراندن دوره‌هایی مثل CIMA و ACCA می‌توان مهارت‌های تخصصی حسابداری را ارتقا داد. اما وقتی شغل حسابداری را به عنوان حرفه و شغل آینده‌ی خود انتخاب می‌کنید باید با وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده‌ی یک حسابدار می‌باشد، آشنا شوید. از جمله این وظایف می‌توان به حسابداری حقوق و دستمزد، کنترل حساب سود و زیان، روش محاسبه‌ی حقوق پرسنل، ثبت درآمدهای شرکت، تدوین و ارائه‌ی اطلاعات مالی دقیق، کسب اطمینان از درستی گزارش‌های حسابداری و طراحی و تحلیل سیستم‌ها اشاره کرد. همچنین برای رسیدن به موفقیت در شغل حسابداری بهتر است گرایشی را انتخاب کنید که واقعا به آن علاقه دارید.

کسب گواهینامه‌های معتبر، تسلط بر نرم‌افزارهای آفیس و حسابداری و همچنین تسلط به انواع قوانین تجاری و مالیاتی، قانون کار و تأمین اجتماعی دیگر مواردی هستند که برای موفقیت در شغل حسابداری به آن‌ها توجه داشته باشید.

مهارت‌های عمومی که یک حسابدار موفق باید بداند

موفقیت در شغل حسابداری مستلزم داشتن یک سری مهارت‌های عمومی نیز می‌باشد که علاوه بر دانش و مهارت‌های تخصصی باید بیاموزید. کافی است تا آگهی‌های شغلی در چند سایت کاریابی و استخدام را مورد بررسی قرار دهید تا با این مهارت‌ها آشنا شوید. برای مثال یک حسابدار موفق باید منظم و دقیق باشد، دقت و تمرکز بالایی داشته باشد، زمان را به‌ خوبی مدیریت کند، ترسو نباشد و بتواند حرفش را به‌ راحتی بزند. محافظه‌کار باشد و برای صورت‌های مالی که تهیه می‌کند خیلی از جوانب را در نظر بگیرد. حسابدار شرکت قطعا به تمام اطلاعات مالی سازمان و همچنین اطلاعات مشتریان دسترسی دارد. بنابراین بسیار مهم است که یک حسابدار مورد اعتماد، امانت‌دار و رازدار باشد. برقراری ارتباط با سهامداران و مدیران شرکت‌ها و سازمان‌هایی نظیر مالیات و بیمه و … و همچنین انجام تفسیر گزارش‌های حسابداری و ارائه‌ی آن‌ها، مستلزم داشتن مهارت‌های سخنوری و نوشتاری در حسابدار می‌باشد.

مهارت‌های لازم برای ورود به شغل حسابداری را در چراغ بیاموزید

چراغ، نسل جدیدی از پلتفرم‌های کاریابی است که علاوه بر انتشار آگهی‌های شغلی مختلف از سراسر کشور مثل آگهی استخدام کارشناس بیمه، بازاریاب، حسابدار و ...، با ارائه‌ی خدمات آموزشی منحصر به فرد نقشه‌ی راه درست برای رسیدن به موفقیت در شغل حسابداری را به شما نشان خواهد داد. دوره‌های آموزشی چراغ به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی افرادی که هیچ اطلاعاتی از حسابداری ندارند هم می‌توانند با استفاده از آن‌ها به سادگی حسابداری را به صورت جامع و کاربردی از زبان اساتید و مدیران مالی با تجربه بیاموزند.

۲۱۲۱

کد خبر 1464318

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مهارت های تخصصی ی حسابداری مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام: می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: ما پنج دیدار دیگر داریم و باید تمرکز و تلاش داشته باشیم تا به موفقیت برسیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، جواد نکونام در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت:  هیچ بازی برای ما راحت نیست. ما پنج دیدار دیگر داریم و باید تمرکز و تلاش داشته باشیم تا به موفقیت برسیم. می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم. با بازیکنان که صحبت می‌کردیم همه از اهمیت بازی و اینکه چه مسئولیت بزرگی روی دوش ما قرار دارد، اطلاع داشتند و همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا فردا پیروز شویم.

واکنش نکونام به برکناری خطیر: همه از این اتفاق بزرگ خوشحالیم

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • موفقیت کمپین تحریم اسرائیل در کشورهای اسلامی
  • انتقال فرعون به صلاح همه!
  • ۸ کاری که افراد موفق هرگز صبح‌ها انجام نمی‌دهند
  • موفقیت جدید برای کاراته خوزستان
  • نکونام: می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • کار نکونام سخت‌تر از قبل شد/ شرط موفقیت استقلال در ۵ هفته آخر لیگ
  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه زنجیره ای
  • رمز موفقیت استقلال با عدد هفت! (عکس)