Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با تسویه حساب بدهکاران محروم در مغازه‌ها، توزیع فیش تهیه رایگان نان، توزیع بسته‌ها معیشتی و ... اجازه ندادند کرونا علاوه بر سلامت، سفره‌ محرومان و نیازمندان را تهدید کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان، بحران کرونا و شیوع امواج مختلف آن در طی 10 ماهه اخیر در کنار همه تهدیدات و فشارهایی که بر جامعه بار کرد، فصل بازخوانی نقش و کارکردهای مسجد به عنوان مهمترین نهاد دینی اجتماعی را نیز رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش پیشگیری و مقابله با کرونا، کمک های مومنانه، دستگیری از آسیب دیدگان اقتصادی کرونا و ... ازجمله این کارکردها است.

 

مسجد «حضرت ابوالفضل(ع)» (واقع در شهرری، خیابان 24 متری، خیابان شهید محبتی (خیابان بابک)) از جمله مساجدی است که به خوبی نقش و کارکرد خانه های خدا در عصر کرونا را به منصه ظهور رسانده است.

 

حجت الاسلام «حامد احمدپور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه اهالی مسجد «حضرت ابوالفضل(ع)» از ابتدای شیوع کرونا و در موج های مختلف آن خدمات مختلفی را ارائه کرده اند، اظهار کرد: در موج سوم کرونا به این نتیجه رسیدیم که دقیق تر خدمات را ارئه کنیم از این رو، به شناسایی بیماران کرونایی از طریق اطلاع رسانی محلی و نیز آمارگیری از بیمارستان ها، اقدام کردیم و ماسک، کپسول اکسیژن، آبمیوه و سوپ روزانه را در اختیار آنها قرار دادیم.

 

طبخ و توزیع سوپ ویژه بیماران کرونایی تهران

 

 

 

 

امام جماعت مسجد «حضرت ابوالفضل(ع)» ادامه داد: یکی از اقدامات این مسجد طبخ سوپ و توزیع آن بین بیماران شناسایی شده در سطح شهر تهران است که از روزانه صد نفر آغاز شد و اکنون برای 300 تا 400 نفر سوپ طبخ می شود.

 

به گفته وی، توزیع بسته های بهداشتی شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و آبمیوه و کمک گروه جهادی مسجد به کادر درمان بیمارستان های فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر شهرری نیز از دیگر اقدامات اهالی مسجد «حضرت ابوالفضل(ع)» در شرایط کرونایی این روزهای کشور است.

 

با توجه به توصیه مقام معظم رهبری به اجرای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه، اهالی این خانه خدا نیز به این مهم اهتمامی ویژه دارند، چنان که تا کنون چهار دوره بسته های معیشتی، شامل هر دوره 50 بسته و هر بسته به ارزش تقریبی 300 هزار تومان را بین خانواده های محروم و آسیب دیده از کرونا توزیع کرده اند.

 

تسویه حساب افراد بی بضاعت در سوپرمارکت ها

 

 

 

حجت الاسلام احمدپور درباره دیگر ابعاد کمک های مومنانه اهالی مسجد «حضرت ابوالفضل(ع)» در ایام شیوع کرونا، ابراز کرد: یکی از اقدامات مسجدی ها، رسیدگی به حساب دفتری مغازه ها به ویژه سوپرمارکت ها و تسویه حساب افرادی است که بضاعت پرداخت قرض‌شان را ندارند. این مهم بدون تماس مستقیم و از طریق مغازه داران و فروشندگان سوپرمارکت ها با هزینه تقریبی دو میلیون تومان و به همت خیران، انجام شد.

 

توزیع مستمر فیش رایگان نان ویژه محرومان

 

 

 

 

با توجه به آنکه کرونا در کنار سلامت افراد، معیشت و سفره بسیاری از خانواده ها را نیز نشانه رفته است، تامین ارزاق و حتی نان سفره های خالی از وجوه اهتمام مسجدی ها در عصر موسوم به کرونا بوده و است، در این راستا مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با دو نانوایی محله هماهنگ کرده که به طور مستمر و بدون محدودیت، فیش رایگان تهیه نان را در اختیار قرار دهد.

 

علاوه بر این، خیریه این مسجد در رسیدگی به فقرا، اشتغال زایی به ویژه در امواج اول و دوم کرونا از طریق تولید ماسک در منازل و نیز تهیه دستگاه چسب زنی در مسجد برای درآمدزایی ویژه خانواده های بی بضاعت، هماهنگی برای دریافت وام قرض الحسنه از صندوق های مربوط به این مهم نیز فعال بوده است.

 

برگزاری جلسات هفتگی مشاوره

 

حجت الاسلام احمدپور با اشاره به مشکلات روحی و روانی ناشی از شیوع کرونا که دامنگیر برخی از افراد جامعه شده است، بیان کرد: به منظور ارائه راه‌حل برای رفع این مشکلات به ویژه استرس ها و اضطراب ها و نیز معضلات خانوادگی، جلسات مشاوره با حضور دکتر علیرضا صادقی هر هفته پنجشنبه ها با حداقل هزینه یا به صورت رایگان (ویژه محرومان) در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برکات و آثار طب اسلامی برای مقابله با بیماری ها و درمان آنها، گفت: ارائه مشاوره های طب اسلامی برای مقابله با کرونا و جلوگیری از ابتلاء به آن، نیز از برنامه های این خانه خدا است که برای آن هر هفته متخصص طب اسلامی در مسجد حضور یافته و هم برای مقابله با کرونا و هم در حوزه های دیگر به مراجعان مشاوره می دهد. علاوه بر این، فروشگاه محصولات ارگانیک مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نیز به اهالی محله در این باره خدمت رسانی می کند.

 

این گزارش می افزاید: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در موج های اول و دوم کرونا، اقدام به راه اندازی ایستگاه سلامت به منظور تب‌سنجی و توزیع مواد ضدعفونی کننده رایگان و توزیع ماسک با قیمت یارانه ای و ... بین اهالی محله و منطقه کرد. بسته بندی کردن میان وعده برای کادر درمان و گروه های جهادی شامل آب معدنی، میوه و آبمیوه و کیک و ... شامل روزانه حدود 300 بسته، سمپاشی و ضدعفونی کردن معابر و محلات نیز از دیگر اقدامات پیشگیرانه و مبارزاتی اهالی این خانه با کوید19 است.

 

با توجه به آنکه فعالیت های فرهنگی مذهبی اولویت اصلی مساجد است، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در ایام ولادت ائمه معصوم(ع) کاروان های شادی و در هفته دفاع مقدس کاروان روایتگری سیره و ایثارگری رزمندگان و شهدا را با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح محلات منطقه به حرکت درآورد که اجرای میدانی برنامه توسط آنها با استقبال بالای مخاطبان همراه شد.

 

حجت الاسلام احمدپور در پایان با اشاره به همراهی و هم افزایی همه ارکان و اجزای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در اجرای برنامه های دوران کرونا، خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری «شهید چمران» و نیز پایگاه های بسیج خواهران و برادران این خانه خدا در انجام فعالیت های مذکور نقشی مهم دارند. همه اقداماتی که مرور شد نیز با همت خیران نیک اندیش انجام شده و می شود.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه مقابله با کرونا فعالیت های مسجدی مسجد حضرت ابوالفضل ع حجت الاسلام اهالی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرف‌های مهم سرمربی استقلال با چپ‌پای آبی‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

وقتی جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد و جای ریکاردوساپینتو را گرفت، کمتر کسی فکر می‌کرد ابوالفضل جلالی اینطور در استقلال احیا شده و دوباره به یک بازیکن تاثیرگذار تبدیل شود، اما چنین اتفاقی به وقوع پیوست و ابوالفضل که سابقه بازی کردن در جام جهانی را هم دارد، از یک مهره فراموش شده به بازیکنی تاثیرگذار تبدیل شد که توانست جناح چپ استقلال را راه بیندازد و دوباره به تیم ملی هم برسد.

جلالی حالا ۹ پاس گل در استقلال داده و یکی از مهره‌های موثر این تیم طی هفته‌های باقیمانده رقابت‌های لیگ برتر تلقی می‌شود. از قرار معلوم وقتی نکونام هدایت استقلال را بر عهده گرفت، به جلالی اعتقاد داشت و معتقد بود این بازیکن می‌تواند خودش را اثبات کند. نکونام تاکید داشت که ابوالفضل جلالی توانایی بازگشت به تیم ملی را دارد و باید چنین شرایطی را خودش برای خودش فراهم کند به همین خاطر از همان ابتدای فصل مرتب در تمرینات و به صورت خصوصی به او تاکید داشت که باید آنقدر خوب بازی کند که دوباره به تیم ملی برگردد و این اتفاق سرانجام در اواخر اسفند ماه پارسال به وقوع پیوست تا نام جلالی در فهرست مدعوین به تیم ملی قرار بگیرد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • رزم جانانه لرها در عملیات کربلای پنج زبانزد فرماندهان است
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • حرف‌های مهم سرمربی استقلال با چپ‌پای آبی‌ها
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم