Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام نوری با اشاره به سرقت گوشی موبایل به بهانه آدرس پرسیدن، تماس کوتاه ضروری، خرید گوشی از آگهی‌های سایت دیوار و فریب افراد به بهانه‌های مختلف، بیان کرد: در صورت به سرقت رفتن گوشی، مراتب را در اسرع وقت به پلیس گزارش دهید.

وی به یکی از پرونده‌های شعبه خود اشاره کرد و گفت: در این پرونده متهم، خانم‌هایی را در خیابان زیر نظر گرفته و با پیشنهاد مشارکت در یک کار خانگی بسته بندی به آنها وعده پرداخت حقوق کافی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از جلب اعتماد آنها، با ادعای تحویل محصولات، قربانیان را به کوچه خلوت و فرعی می‌کشاند و آنها را مورد تعرض و آزار و اذیت قرار داده و پس از آن، با زورگیری گوشی آنها را به سرقت می‌برد.

این مقام قضایی افزود: در این پرونده متهم با بازبینی دوربین‌های محل، اقدامات تحقیقاتی، اظهارات چهار شاکی پرونده و هوشیاری مرجع انتظامی شناسایی و دستگیر شد و متهم با اعتراف به چهار فقره سرقت، با صدور قرار تأمین متناسب بازداشت شد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی مالباختگان از ثبت شکایت صرف‌نظر می‌کنند بیان کرد: همین امر باعث می‌شود در مواردی امکان برخورد قاطع و قانونی میسر نباشد.

دادیار دادسرای قم افزود: در زمان وقوع هر جرمی، مشخصات ظاهری متهم و رنگ و نوع لباس‌های متهم، محل دقیق وقوع جرم و مشخصات و شماره پلاک خودرو یا موتورسیکلت در حد ممکن به خاطر سپرده شود.

حجت الاسلام نوری در خصوص تسریع در جمع آوری ادله پرونده به شهروندان یادآور شد: تمامی دوربین‌های مدار بسته‌ای که در زمان وقوع جرم ممکن است از واقعه فیلم گرفته باشند اعم از دوربین منازل، مغازه‌ها، بانک، هتل، شهرداری و... را به سرعت به کلانتری یا دادسرا اعلام کنید، دوربین‌ها ظرفیت محدودی به لحاظ زمانی و حجمی دارند و ممکن است با گذشت زمان، دیگر امکان بازبینی نباشد.

این مقام قضایی داشتن مدارک مالکیت گوشی مانند کارتن را در ردیابی آن از طریق سامانه همیاب و تحویل گوشی به شاکی را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به تأثیر مهم شرایط اجتماعی و اقتصادی در میزان وقوع جرم، ضروری است آحاد مردم با حساسیت بیشتری احتیاط‌های لازم را داشته باشند تا شاهد محیط امن‌تری در جامعه باشیم.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: سرقت شکایت قم گوشی موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی اوپو A3 چه مشخصاتی دارد؟

انرژی مورد نیاز گوشی اوپو A3 با استفاده از یک باتری 5500 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌‏شود و از فناوری شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوشی اوپو A3 که با شماره مدل PJT110 تائیدیه پلتفرم TENNA را دریافت کرده است، در ماه آینده عرضه خواهد شد؛ این محصول گواهی IP69 را دریافت کرده است، بنابراین در برابر آب و گردوغبار مقاوم است، احتمالاً گوشی یادشده از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن +Full HD بهره می‌برد، یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز روی نمایشگر گوشی تعبیه خواهد شد.

یک ماژول دوربین عمودی روی پنل پشتی گوشی اوپو A3 واقع شده است که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین ثانویه دو مگاپیکسلی می‏‌شود؛ این گوشی با استفاده از رابط کاربری ColorOS 14 مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۴ اجرا می‏‌شود و به تراشه ناشناخته ۲.۲ گیگاهرتزی مجهز شده است که با هشت یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی همراه است.

انرژی مورد نیاز گوشی اوپو A3 با استفاده از یک باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‏‌شود و از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند، ابعاد این گوشی ۸.۱ * ۷۵.۶ * ۱۶۲.۹ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۱ گرم است.

کد خبر 747739

دیگر خبرها

  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • گوشی اوپو A3 چه مشخصاتی دارد؟