Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد بحران استان بوشهر که در دشتستان برگزار شد، خدمات بنیاد مسکن به آسیب‌دیدگان و سیل‌زدگان را جهادی دانست و بیان کرد: برخی افراد سیل‌زده و آسیب‌دیده نیاز به کمک‌رسانی آنی و فوری دارند و بنیاد مسکن باید کمک‌ها را از شنبه هفته آینده آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اصحاب رسانه باید مواظب باشند، جریانی ایجاد نشود که مسئولان کار را رها کرده‌اند، افزود: مسئولان در این وضعیت باید همه امکانات را پای کار بیاورند و در این سیل مردم وحدتیه دشتستان به واقع خسارت دیده‌اند.

استانداربوشهر با استناد به صحبت‌های مسئولان دشتستان مبنی بر اینکه تاکنون این میزان بارندگی در وحدتیه ثبت نشده بود، ادامه داد: وقتی بیش از ۳۰ سال است این میزان بارندگی در این منطقه رخ نداده است، هرچند این میزان خود به خود ایجاد سیل می‌کند، اما لازم بود از قبل لایروبی رودخانه وحدتیه انجام می‌گرفت.

گراوند، با قدردانی از صبوری مردم در جریان این سیل گفت: مردم حق دارند در این بحران ناراحت باشند، زیرا زندگی آنان آسیب دیده است.

او افزود: یکی از وظایف شهرداری وحدتیه در جریان سیل این بود که باید به سرعت منطقه سیل زده را پاکسازی و نسبت به بازگشایی معابر اقدام می‌کرد و این کاری است که مدیران شهری و شهرداران در این بحران‌ها نباید در آن کوچک‌ترین قصوری داشته باشند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه باید مسیر رودخانه وحدتیه بررسی شود و اگر قصوری وجود داشته مشخص شود، عنوان کرد: در مدت یک هفته، قصوری که در این مورد وجود داشته مشخص و اعلام شود.

گراوند با اشاره به اینکه برخی از این افراد آسیب دیده زیر پوشش نهاد‌های حمایتی هستند، تاکید کرد: نهاد‌های بهزیستی و کمیته امداد مکلف هستند به خانوار‌های زیر پوشش که دچار آسیب شده‌اند کمک برسانند و مشکلات اولیه زندگی آنان تا یک هفته برطرف و سامان داده شود، هر چند کمک‌های دولت و بنیاد مسکن هم باید مورد توجه قرار دارد.

او گفت: مردم انتظار دارند پس از بازدید استاندار از مناطق سیل‌زده، سریع به مشکلات آنان رسیدگی شود. اگر پس از بازدید استاندار کاری صورت نگیرد مشخص است که باید ناراحت شوند.

استاندار بوشهر با تاکید بر فراهم کردن همه امکانات برای حل مشکلات مردم سیل زده بیان کرد: حوزه عمرانی استانداری و فرماندار دشتستان باید همه امکانات را پای کار بیاورد.

گراوند به خسارت‌های مردمی خانه‌ها و بخش تجاری پرداخت و ادامه داد: بنیاد مسکن سریع پرونده خسارت دیدگان در بخش‌های خسارت به زندگی، وسائل خانه و محل کسب و کار را تشکیل دهد و هلال احمر هم در این زمینه کمک‌رسانی کند.

او، خدمات بنیادمسکن به آسیب دیدگان و سیل‌زدگان را جهادی دانست و بیان کرد: برخی افراد سیل‌زده و آسیب‌دیده نیاز به کمک‌رسانی آنی و فوری دارند و بنیاد مسکن باید کمک‌ها را از شنبه هفته آینده آغاز کنند.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به پاکسازی معابر و منازل سیل‌زده از سوی شهرداری وحدتیه عنوان کرد: تا پنجشنبه این هفته باید تمام شهر وحدتیه از گل و لای پاکسازی و از همه امکانات استان بوشهر در این عرصه باید استفاده شود.

گراوند با قدردانی از صبوری مردم سیل‌زده بر افزایش تیم‌های امدادرسانی هلال احمر برای خدمات رسانی و توزیع امکانات مورد نیاز آسیب دیدگان تاکید کرد.

او از تشکیل پرونده ویژه خانه‌های آسیب دیده از سوی بیمه ایران خبر داد و گفت: برای خانه‌هایی که بیمه هستند به سرعت پرونده تشکیل شود تا خسارت‌ها زودتر پرداخت شود.

استاندار بوشهر ایمن‌سازی مسیر‌هایی که دچار آبگرفتگی شده‌اند را ضروری دانست و بیان کرد: برای جلوگیری از حوادث باید به پاکسازی جاده‌هایی که دچار آبگرفتگی شده‌اند، پس از فروکش شدن آب توجه شود.

گراوند، خسارت جاده‌ها، معابر، تاسیسات شهری و روستایی، و مزارع در جریان سیل را زیاد دانست و بیان کرد: با اقدام به موقع مسئولان اجرایی خسارت‌ها کاهش یافت و امیدواریم با تلاش آنان این وضعیت سامان داده شود.

او با بیان اینکه میزان خسارت‌های ناشی از سیل در استان به ویژه در دشتستان به دولت ابلاغ شده است گفت: ان‌شاءالله در هیات دولت برای جبران خسارت سیل استان بوشهر تصمیم‌گیری می‌شود.

استاندار بوشهر، اجرای طرح‌های آبخیزداری در عرصه‌های دشتستان را مهم دانست و تاکید کرد: باید به اجرای طرح‌های آبخیزداری، بذرپاشی، خشکه‌چینی، بوته‌کاری و نهال‌کاری در دشتستان توجه شود تا هنگام بارندگی شاهد جاری شدن سیل و بروز خسارت نباشیم.

گراوند با اشاره به آسیب به داروخانه وحدتیه افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این زمینه کمک رسانی کند و اقلام دارویی مورد نیاز مردم تامین شود.

او از اختصاص دو میلیارد ریال برای بازسازی پل ورودی سعدآباد خبر داد و بر توجه به آزاد سازی حریم رودخانه سعدآباد تاکید کرد.

استاندار بوشهر گفت: هفت میلیارد ریال هم برای ساخت پل سعدآباد تخصیص داده می‌شود.

گراوند بر استحکام سیل‌بند منطقه فرهنگیان سعدآباد تاکید کرد و افزود: پل کلل دشتستان از سوی شرکت آب منطقه‌ای و راهداری لایروبی و رسوب‌برداری شود.

او تعریض پل خیابان آبپخش را خواستار شد و گفت: تاسیسات مخابراتی باید در وحدتیه ساماندهی شود و این طرح به شکل اصولی و مهندسی اجرا شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل زدگان سیل دشتستان مناطق سیل زده بنیاد مسکن خسارت سیل استاندار بوشهر همه امکانات بنیاد مسکن کمک رسانی آسیب دیده خسارت ها سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۳۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر کاهش بارش باران، تداوم خشکسالی و بررسی‌های نهایی کارگزاران صندوق بیمه، خسارت ۱۰۰ درصدی به اراضی ۱۴۰ هزار هکتاری محصول اراضی گندم دیم استان را گزارش کرد. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه این استان در تولید محصولات از جایگاه مهمی برخوردار است، اظهار داشت: استان بوشهر قطب تولید برخی از محصولات از جمله گوجه‌فرنگی خارج از فصل، خرما و برخی دیگر از محصولات است و تولید گندم در این استان از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی اهمیت بارندگی مؤثر در تولید محصول زراعی استان را مهم دانست و بیان کرد: یکی از مؤثرترین فاکتور در میزان عملکرد گندم با توجه به شرایط آب و خاک استان پراکنش بارندگی موثر و اثربخشی آن در تولید است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه در سال زراعی جاری افزون بر 140 هزار هکتار اراضی استان تحت پوشش گندم دیم قرار گرفت، تصریح کرد: کاهش بارش باران، تداوم خشکسالی و بررسی نهایی کارگزاران صندوق بیمه‌ای استان خسارت 100 درصدی به اراضی 140 هزار هکتاری محصول اراضی گندم دیم استان بوشهر را گزارش کردند.

توکلی، اراضی تحت پوشش گندم آبی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از 18 هزار هکتار گندم آبی استان بوشهر محصول گندم حدود 4 هزار هکتار این اراضی به سبب کاهش باران و تداوم خشکسالی خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه اراضی گندم استان بوشهر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد گفت: پرداخت غرامت خسارت به تولیدکنندگان گندم استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای، پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است