Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مرکزی گفت: تاکنون ۳۲ ملک به جهت فروش در استان مرکزی معرفی شده است که ۲۷ ملک مجوز کارگروه مربوطه را دریافت کردند و ۵ ملک در مرحله تکمیل پرونده قرار دارند.

به گزارش ایسنا، حسن میرزاخانی نوزدهم آذرماه در جلسه شورای اداری استان مرکزی در خصوص ماده قانونی فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی به منظور تامین منابع مالی، اظهار کرد: از ۲۷ ملک دارای مجوز، ۱۷ ملک مجوز فروش از سوی وزیر اقتصاد را دریافت کرده است و ۱۰ ملک دیگر نیز در حال پیگیری است، همچنین دو ملک مربوط به سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل فنی و حرفه ای نیز به فروش رفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزاخانی تصریح کرد: متاسفانه برخی از دستگاه های اجرایی اطلاعات کافی از املاک در اختیار خود را ندارند، برخی از املاک معرفی شده دارای معارض و برخی فاقد سند است که این امر در مسیر تکمیل پرونده و فروش مانع ایجاد می کند، حتی برخی از مدیران برای فروش مقاومت می کنند و تمایلی به معرفی املاک و اموال منقول و غیرمنقول ندارند که خلاف قانون است.

در این جلسه رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مرکزی، با اشاره به ۴۲ هزار فارغ التحصیل این دانشگاه در استان، افزود: در حال حاضر ۲۴۱۸ دانشجو مشغول به تحصیل هستند که ۱۱۲۵ نفر در مقطع کارشناسی و ۱۲۹۳ نفر در مقطع کاردانی حضور دارند.

مهدی رئوفی با اشاره به فعالیت ۱۳ مرکز، یک مرکز توانبخشی و ۱۰ مرکز غیرفعال و منحل شده و پیگیری راه اندازی سه مرکز در شهرداری اراک، اتاق اصناف استان و شرکت زرین کشت ساوه، گفت: در آذرماه و بهمن ماه برگزاری استارت آپ های هوشمند سازی پلیس، کسب و کار اینترنتی مبتنی بر شیره انگور و کشمش، فناوری های نوین جوشکاری، ماشین آلات راهسازی و معدن و پرندگان زینتی و صنایع وابسته توسط دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی در این جلسه از تهیه یک نوع ماسک پنج لایه که اخیرا سیب سلامت دریافت کرده است و همچنین تولید یک نوع محلول ضدعفونی کننده قوی توسط پژوهشگران و محققان دانشگاه جامع علمی  کاربردی استان مرکزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیان اینکه ویروس کرونا آموزش فنی و حرفه ای را زمینگیر کرده است، اظهار کرد: البته این شرایط مانع فعالیت ها نشده به طوری که ۱۰۵ درصد از عملکرد جلوتر هستیم و ۲ میلیون و ۱۰۰ نفر ساعت در استان آموزش ارائه شده است.

منصور جلیلوند افزود: آموزش های خصوصی با چالش مواجه شده اند، استان ۲۵۰ واحد آموزش خصوصی دارد که با وجود اجاره آموزشگاه، تماما تعطیل هستند و حتی وام ها هم به آنها کمکی نکرد و امروز با بدهی این وام ها مواجهند و نیاز به کمک دارند.

وی گفت: کارگاه های فنی و حرفه ای سوله های حدود ۲۰۰ متری هستند که آموزش در آنها متوقف شده است در حالی که با توجه اینکه نهایت آموزش در این کارگاه های برای ۶ تا ۷ کارآموز است، پیشنهاد می شود این کارگاه ها فعال شوند.

جلیلوند با تاکید بر اینکه آموزشگاه ها باید سفارش محور باشند، گفت: ۲۰ مجوز مرکز جوار به کارخانجات داده شده است و می توانند آموزش مورد نیاز خود را ارائه کنند و حتی برای دانشگاه ها نیز می توان در حوزه مراکز جوار مجوز داد.

وی اظهار کرد: به دنبال راه اندازی رشته جدید مهندسی معکوس در استان با کمک شرکت ماشین سازی هستیم، استانداردهای آموزشی آماده شده است و پیگیر راه اندازی آموزش پهباد و هواپیماهای مدرن، کارگران ساختمانی و مهارت افزایی این قشر نیز هستیم، همچنین مرکز کسب و کار فنی و حرفه ای کار خود از مهرماه آغاز کرده است و رسما در دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه قانون جامع حدنگار(طرح کاداستر) تشریح شد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اقتصاد و دارايي دانشگاه فنی وحرفه ای دانشگاه علمی کاربردی کروناویروس فنی و حرفه ای استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان از رصد و نظارت بر سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مظفر جمالی‌نژاد، ظهر امروز، در دیدار  با استاندار لرستان گفت: تحقق  شعار سال برای امید و اعتمادآفرینی‌ هرچه بیشتر در جامعه نیازمند همراهی و اهتمام دستگاه‌های اجرایی است.

او با اشاره به اتخاذ سیاست پیشگیرانه و اقدام به‌موقع دیوان محاسبات لرستان در چارچوب اختیارات قانونی، اضافه کرد: استفاده از تهیه تفریغ زودهنگام، تهیه گزارش‌های تحلیلی و آسیب‌شناسی و راه‌اندازی سامانه 198 ازجمله اقدامات این اداره‌کل است.

توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان عنوان کرد: رصد و نظارت بر سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی، بازدید‌های میدانی، برگزاری نشست‌ها و دوره‌های  آموزشی و تخصصی از دیگر اقدامات این اداره‌کل بوده‌است.

جمالی‌نژاد با اشاره به کمک به پیشرفت و توسعه لرستان، بیان کرد: دستاوردهای خوبی را در تحقق منابع  و مصارف بودجه،  جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی به‌دست آورده‌ایم.

ابوطالب شفقت، استاندار لرستان، نیز در این نشست گفت: تصمیم‌گیری  مؤثر و اجرای برنامه‌های کلان و راهبردی نیازمند اصلاح و بازنگری در فرآیندها و نظام بودجه‌ریزی فعلی است.

او ورود دیوان محاسبات را به حوزه شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی بسیار مهم دانست و یادآور شد: از ارسال گزارش‌های  تحلیلی و نتایج نظارت برخط ماهانه برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر استقبال می‌کنیم.

انتهتی پیام/645

دیگر خبرها

  • ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند
  • سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
  • برگزاری همایش تبیینی برگزاری امتحانات نهایی ۱۴۰۳ در مشهد 
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان