Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ایران اعلام کرد که خط ریلی هرات - خواف فردا (پنجشنبه ۲۰ قوس/ آذر) با حضور روسای جمهوری‌ دو کشور رسما افتتاح خواهد شد.

مقامات دولت افغانستان تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده اند.

چند روز پیش مقداری از کالاهای بازرگانی ایران به گونه آزمایشی از طریق این خط آهن وارد هرات شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌آهن هرات - خواف به طول ۲۲۲ کیلومتر ساخته شده که ۶۷ کیلومتر آن در ایران و ۱۴۸ کیلومتر در افغانستان قرار دارد.

افغانستان از طریق این خط آهن به شبکه ریلی ایران وصل می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن خواف هرات راه آهن هرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟

روزنامه اعتماد-به دنبال انتشار خبری مبنی بر توقف قطار ترانزیتی افغانستان به سمت ترکیه در ایران، راه‌آهن با صدور اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب و اعلام کرد که این قطار اصلا وارد ایران نشده است، این در حالی است که یک مقام مسوول از کنسرسیوم توسعه ریلی در گفتگو با ایلنا نسبت به اتفاقاتی که رخ داده شفاف‌سازی کرده و گفته است که بار در خاک ایران متوقف شده بود بنابراین اعلام اینکه بار وارد خاک ایران نشده است، درست نیست.

جواد طاهرافشار، معاون حمل و نقل کنسرسیوم توسعه ریلی با اشاره به جزییات توقف بار سنگ‌آهن افغانستان در ایران گفت: ورود این بار تجاری بر اساس دستور مدیران بالادستی وزارت راه و شهرسازی و در رقابت با کریدور لاجورد (کریدوری که از استان هرات غربی افغانستان آغاز می‌شود و تا بندر ترکمن‌باشی در ترکمنستان ادامه می‌یابد) انجام شد و قرار بر این است که ادامه هم داشته باشد.او در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل حل شده و این بار امکان عبور دارد،اظهار کرد: «اعلام شده که مشکل ادامه عبور این بار از مسیر ایران حل شده است و این قطار از ایران عبور می‌کند، اما نمی‌دانیم برای قطار‌های بعدی در این مسیر مشکلی پیش می‌آید یا نه و قابل پیش‌بینی نیست.» معاون حمل و نقل کنسرسیوم توسعه ریلی در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره اظهارنظر اخیر راه‌آهن مبنی بر عدم دریافت مجوز برای عبور این قطار چیست؟ آیا این بار بدون دریافت مجوز قصد عبور از مسیر ایران را داشت؟ تاکید کرد: «دقیقا از یک ماه گذشته نامه‌نگاری‌های متعدد و مجوز‌های مختلف اخذ شده و در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه گذشته نامه وزارت کشور و استانداری خراسان رضوی مبنی بر اعلام ورود بار ترانزیت از محور ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به‌صورت کتبی به راه‌آهن ارسال و اعلام شد و اظهارات اخیر معاون راه‌آهن را خلاف واقع می‌دانیم. تا این لحظه هم کنسرسیوم هیچ مصاحبه رسانه‌ای در این باره نداشت و از اینکه این موضوع باعث بهره‌برداری رسانه‌های معاند شده ابزار تاسف می‌کنیم.»

دیگر خبرها

  • ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف - هرات آغاز شد
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • راه آهن: کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن نیت ما سوءاستفاده کرد
  • راه‌آهن:کنسرسیوم توسعه ریلی از حسن‌نیت ما سوء استفاده کرد
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • تکمیل راه آهن خواف هرات