Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه معتقد است که دولت جو بایدن با تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت-۳) و بازگشت آمریکا به توافقنامه هسته‌ای با ایران، موافقت خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "لئونید اسلوتسکی" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه ابراز عقیده کرد که دولت "جو بایدن"، رئیس جمهوری منتخب در ایالات متحده به احتمال زیاد با تمدید توافقنامه مربوط به ادامه اقدامات برای کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-3) موافقت کرده و همچنین به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران که دونالد ترامپ از آن خارج شده، باز خواهد گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این مقام دوما گفت: «در رابطه با امکان تمدید پیماناستارت-3 در دوره ریاست جمهوری جو بایدن، باید یادآور شوم که این توافقنامه مهم در تاریخ 5 فوریه سال آینده (میلادی) منقضی خواهد شد. البته ما تصور می‌کنیم که این پیمان برای 5 سال دیگر تمدید خواهد شد، در حالی‌که متاسفانه از دولت دونالد ترامپ انتظار چنین اقدامی نمی‌رفت.»

اسلوتسکی تأکید کرد: «این مسئله از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است تا سیستم بازدارندگی هسته‌ای که طی دهه‌ها و قبل از هر چیز، توسط متخصصان ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی، و سپس روسی و آمریکایی شکل گرفته است، فروپاشیده نشود.»

رئیس کمیته امور بین الملل دوما همچنین یادآور شد که به عقیده وی، در دوره ریاست جمهوری بایدن، انتظار می رود که ایالات متحده به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) - "توافق هسته‌ای" با ایران بازگردد و بدین ترتیب، روند اوضاع پیرامون این توافقنامه به سمت بهبود پیش خواهد رفت.

اتحادیه اروپا: برای حفظ برجام به همکاری آمریکا نیاز داریماتحادیه اروپا: آمریکا و اروپا باید به‌دنبال راهی برای توسعه برجام باشندحرف بایدن درمورد بازگشت به برجام چیست؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام اخبار آمریکا اخبار روسیه برجام اخبار آمریکا اخبار روسیه بین الملل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!

به گزارش خبرگزاری مهر روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه تهران ۲۰ اظهار داشت: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان اجرایی آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

وی در ادامه بیان کرد: کشورهای ازجمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

وی اظهار کرد: هیئت‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند.

استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در پایان اضافه داد: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

کد خبر 6093881 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری برای نتانیاهو
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران