Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، طی دو روز گذشته اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی شش مرکز تزریق گاز سی ان جی به خودرو در شهرستان بویراحمد و در مجموع تعطیلی ۸ مرکز به دلیل نواقص بحران ساز و عدم تحقق استانداردها در کهگیلویه و بویراحمد خبر داده بود.

این موضوع و قطع گاز ناگهانی گلایه‌های مختلفی را در سطوح مختلف حمل و نقل استان در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب این موضوع تاکید بر عدم بازگشایی و وصل گاز این مراکز تا زمان استاندارد سازی بوده است.

هشت CNG با نواقص بحران ساز تعطیل شد

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: گاز شش جایگاه سوخت پرخطر و دارای نواقص بحران ساز شهرستان بویراحمد قطع شد.

بهمن رحمتی افزود: هشت جایگاه CNG غیراستاندارد و دارای نواقص بحرانی و پرخطر در استان قطع گاز شدند که از این تعداد جایگاه سوخت، یک مورد در شهرستان کهگیلویه، یک مورد در شهرستان لنده و شش مورد در شهرستان بویراحمد است.

وی یکی از دلایل اصلی قطع گاز این جایگاه‌ها را نقص بحرانی، عدم استانداردسازی و نداشتن ایمنی و خطر آفرین بودن آن برای شهروندان و مصرف کنندگان دانست.

رحمتی تصریح کرد: به منظور حمایت از حقوق شهروندان و مصرف کنندگان، تا زمانی که بهره برداران اقدام به استانداردسازی این جایگاه‌ها نکنند، گاز آنها وصل نخواهد شد.

وی افزود: این اقدام کاملاً قانونی و در راستای اجرای آئین نامه نحوه تأمین ایمنی جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی و گاز فشرده به خودروها و پیشگیری از وقوع حوادث بحرانی انجام شده است.

رحمتی با بیان اینکه قبل از قطع گاز، اخطاریه و تذکر به بهره برداران این جایگاه‌ها برای برطرف کردن نواقص موجود و استانداردسازی جایگاهشان داده شد، گفت: اقدام لازم توسط بهره برداران این جایگاه‌ها برای استانداردسازی جایگاه انجام نشده و در صورت رفع نواقص بحرانی، بازرسی مجدد از جایگاه‌ها به عمل آمده و با حصول اطمینان از بی خطر بودن، گاز آنها وصل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این تعطیلی به دو روز نکشید و فرمانداری بویراحمد به شکل اضطراری تشکیل جلسه داده است.

در پی جلوگیری از فعالیت جایگاه‌های CNG به دلیل اینکه در خصوص استاندارد سازی های لازم تا کنون اقدام عملی صورت نگرفته بود، فرماندار بویراحمد به صورت اضطراری تشکیل جلسه داد.

فرماندار بویراحمد در این جلسه که با حضور سرپرست شرکت پخش فرآورده‌ای نفتی استان، مدیرعامل گاز استان، شهردار یاسوج و مدیرکل استاندارد در محل فرمانداری برگزارشد، پس از بحث وتبادل نظرمیان اعضای جلسه، گفت: با توجه به شرایط موجود و به منظور جلوگیری از فشار مضاعف بر مردم، ادامه فعالیت جایگاه‌های سوخت گیری CNG ضرورت دارد

شاهرخ کناری افزود: با مهلت دو هفته‌ای برای استانداردسازی این جایگاه‌ها هرچه سریع‌تر نسبت به رفع قطعی گاز اقدام تا فعالیت آنها از سر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به نظر می‌رسد مدیریت استاندارد سازی در موضوع جایگاه‌های CNG استان باید در ابتدا قطع پله‌ای جریان گاز این واحدها را در دستور کار قرار دهد تا به یکباره شاهد عدم فعالیت مراکز سی ان جی یک شهرستان نباشیم که این موضوع در کمترین حالت خود صف‌های چندصد متری را برای خودروهای گازسوز ایجاد کند.

باید دید در نهایت طی دو هفته آتی شاهد استاندارد سازی جایگاه‌ها خواهیم بود و یا این موضوع که در محور پدافند غیر عامل نیز مطرح است به چالش سازی خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 5091607

منبع: مهر

کلیدواژه: جایگاه سی ان جی گاز فرمانداری ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی شیوع کرونا بارش باران بارش برف شهرستان کرج سیلاب روز دانشجو گرگان مجلس شورای اسلامی کرمانشاه استاندارد سازی جایگاه ها قطع گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد

هیئت وزیران با ارتقای شهرستان اردکان به فرمانداری ویژه موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، شهرستان اردکان استان یزد، یکی از شهرستان‌های دوازده‌گانه این استان با موافقت هیئت وزیران به فرمانداری ویژه ارتقا پیدا کرد.

شهرستان اردکان یکی از شهرستان‌های مهم صنعتی و پر آلاینده در استان یزد است و یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.‌

‌ش

کد خبر 749337

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری