Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن شکل‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اینکه چرا پرچم‌های هواداری که روی سکوها از طرف سپاهان، پرسپولیس، استقلال و تراکتور پهن می‌شود به زبان انگلیسی است و فارسی نیست، اظهار داشت: قطعا همه ما به زبان فارسی عرق و تعصب داریم و باید زبان مادری را پاس بداریم اما این مساله را باید از زوایای دیگر هم نگاه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه وقتی پرچمی بزرگ طراحی می‌شود تا جای خالی 10 هزار هوادار را در ورزشگاه و روی سکوها پر کند هزینه زیادی دارد. برای اینکه بتوانیم از این پرچم‌ها در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز استفاده کنیم پرچم‌ها را به زبان انگلیسی طراحی می کنیم. 

وی افزود: باشگاه‌هایی مثل سپاهان، پرسپولیس، استقلال، تراکتور و ذوب آهن تیم‌هایی بین‌المللی هستند که در کشورهای دیگر هم هوادار دارند و از سویی دیگر می‌توان این باشگاه‌ها را فراملی هم دانست. من در مورد باشگاه خودمان صحبت می‌کنم اینکه سپاهان هواداران خارجی زبان هم دارد که حتی به زبان انگلیسی به باشگاه ایمیل می‌زنند و اسناد آن هم در باشگاه موجود است. به همین دلایل بیشتر باشگاه‌ها پرچم‌هایشان را به زبان انگلیسی طراحی می‌کنند تا در مسابقات بین‌المللی هم از آنها استفاده کنند.

معاون فرهنگی باشگاه سپاهان د ر مورد اینکه برخی از باشگاه‌های عربی هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند اما پرچم‌هایشان به زبان عربی است گفت: من در این مورد باید به یک موضوع اشاره کنم وقتی بحث خلیج فارس پیش آمد باشگاه سپاهان خلیج فارس را به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی روی پرچم‌ها نوشت و روی سکوها پهن کرد اما در مورد پرچم‌های هواداری باشگاه ها همانطور که گفتم دو دلیل وجود دارد اول صرفه جویی اقتصادی یعنی چاپ یک پرچم برای مسابقات داخلی و بین‌المللی و دیگری داشتن هواداران خارجی.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سپاهان پرسپولیس استقلال اصفهان زبان انگلیسی بین المللی باشگاه ها پرچم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس» + علت نامگذاری

دهم اردیبهشت یا «روز ملی خلیج فارس» در تاریخ ایران روز مهمی است؛ روزی که یادآور ازخودگذشتگی‌های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط جابرانه بر سواحل جنوبی کشور است. شاه عباس صفوی در این روز در سال ۱۶۲۱ میلادی توانست هرمز را از چنگ پرتغالی‌ها درآورد.

دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس»

کد خبر 749066

دیگر خبرها

  • دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس» + علت نامگذاری
  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • مالک جدید، نام باشگاه فوتبال استقلال را عوض کرد
  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس
  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود