Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، منصور کبگانیان قائم‌مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه 140 ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، گفت: یکی از مصوبات مربوط به جذب معلمان بود که خوشبختانه در ستاد نقشه جامع علمی کشور آماده شد و نیاز به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت و در صحن شورای عالی تصویب و ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ما تعصب داریم که در آموزش و پرورش کشور و تربیت فرزندان این سرزمین دقت کافی لحاظ شود و این تربیت توسط افراد دوره دیده و متخصص انجام شود.

قائم‌مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: موضوع علمی دیگر، ایجاد یک ماده واحده برای تشکیل مجموعه و سازمانی برای تعلیم و تربیت کودکان و سامان‌دهی مهد کودک‌ها است که این موضوع در کمیسیون‌ها نهایی شده است و در صحن شورا هم مطرح خواهد شد.

وی اظهار داشت: مهد کودک‌ها چندین سال محل منازعه بودند و دستگاه‌های اجرایی مختلف در آن ورود پیدا می‌کردند در صورتی که یکی از حساس‌ترین بخش‌های فرهنگی کشور از مهد کودک‌ها شروع می‌شود  و شورا روی این مسئله تاکید دارد.

کبگانیان تصریح کرد: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حذف کنکور برای سال ۱۴۰۰نیست و داوطلبان کنکوری هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

وی ادامه داد: وظیفه ما است که به موضوع ساماندهی کنکور وارد شویم چرا که ما نگران وضعیت نسل آینده کشور هستیم و زمان اجرایی شدن تغییر شیوه پذیرش در کنکور را در موعد مقرر اعلام خواهیم کرد.

قائم‌مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: موضوع کنکور چندین دهه در کشور ما مطرح بوده است و علاوه بر مضرات، فوایدی هم داشته است و برای اصلاح آن باید صبر کافی داشته باشیم.

کبگانیان اظهار داشت: برای اجرای این مصوبات با تمام دستگاه‌های مربوطه مانند وزارت‌خانه‌های مرتبط و مجلس شورای اسلامی هماهنگی لازم انجام شده است، اما محوریت کار ساماندهی کنکور با شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی ادامه داد: امروز دو مصوبه جدید برای ساماندهی کنکور بررسی و تصویب شد؛ و سیاست 3 و4 را جلو بردیم که سیاست شماره سه، پذیرش کلیه دانشجویان در دوره های کاردانی پیوسته دانشگاه ها صرفا از طریق سوابق تحصیلی انجام خواهد شد.

دکتر کبگانیان گفت: متقاضیان تحصیل در دوره کاردانی در مواردی با مشکلاتی رو به رو شده بودند و علاوه بر اینکه در هنرستان‌هایی تحصیل کرده بودند، در کنکور هم باید شرکت می‌کردند و چند دانشگاه مثل دانشگاه آزاد  اسلامی و  دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای ورود این افراد به کاردانی پیوسته، شرط شرکت در کنکور را گذاشته بودند و  بر این اساس تصویب کردیم که پذیرش این دانشجویان فقط بر اساس سوابق تحصیلی انجام شود.

وی افزود: این به معنای رها شدن سوابق نیست، بلکه سوابق تحصیلی جایگاه مهم خود را دارد ولی از کنکور مستثنی شد.

دکتر کبگانیان: کلیه امور تبلیغاتی مربوط به فعالیت‌های آموزشی و کمک آموزشی این موسسات چه به‌صورت حضوری، مکتوب و مجازی در رسانه‌های عمومی دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش باشد.

وی افزود: سیاست شماره 4 آسیب بسیار مهمی بود که این مسئله چندین بار پیش از این از سوی رییس محترم مجلس به مقام معظم رهبری گزارش شده بود.

وی ادامه داد: امروز ما در خصوص ممنوعیت و جلوگیری از تبلیغات بی حد و حصر شرکت‌ها و موسسات و آموزشکده‌های کنکور بدون مجوز از سازمان صدا و سیما و اکثر رسانه‌ها مصوبه بسیار مهمی را داشتیم.

کبگانیان تصریح کرد: به منظور برقراری محیط مناسب تحصیلی و جلوگیری از سو استفاده از محیط مدارس، دانشگاه‌ها و احساسات خانواده‌ها برای کسب درآمدهای سودجویانه، لازم است کلیه امور تبلیغاتی مربوط به فعالیت‌های آموزشی و کمک آموزشی این موسسات چه به‌صورت حضوری، مکتوب و مجازی در رسانه‌های عمومی دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش باشد.

قائم‌مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: فعلا این سیاست‌ها معطوف به مقطع کارشناسی است یعنی شامل خروجی‌های مدارس وزارت آموزش و پرورش می‌شود و این موسسات بایستی برای تبلیغات از آموزش و پرورش مجوز داشته باشند و ما برای سایر مقاطع مرجع صدور مجوز و نظارت بر آنها را تعیین خواهیم کرد.

دکتر کبگانیان با تاکید بر اینکه این مصوبه معطوف به دوره کارشناسی است اضافه کرد: به همین دلیل مسئول صدور مجوز را آموزش و پرورش اعلام کردیم و مسئولیت نظارت، ارزیابی و پاسخگویی به فعالیت‌های غیرمجاز موسسات برعهده این وزارتخانه که مجوز فعالیت آن موسسه را صادر کرده است خواهد بود.

وی تاکید کرد: بر همین اساس سازمان صدا و سیما موظف است که کلیه فعالیت‌های تبلیغی موسسات آموزشی و کمک آموزشی بدون مجوز از آموزش و پرورش را ممنوع و متوقف کند.

قائم‌مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: آخرین مصوبه امروز تصویب سهمیه بهیاران بود که با اصلاحات کامل به تصویب رسید و ما منتظر اعلام نظر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بودیم که وی کتباً نظرشان را اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه سهمیه بهیاران در رشته‌های پرستاری با این شرح به تصویب رسید که 5 درصد سهمیه کنکور و حداقل 70 درصد از نمره آخرین نفر پذیرفته شده می‌باشد و این مصوبه برای پنج سال اجرا خواهد شد و  بعدا اگر تجدید نظر یا اصلاحی باشد حتماً انجام خواهیم داد.

کبگانیان در پایان درباره سهمیه‌های کنکور نیز گفت: موضوع سهمیه‌ها بسیار متنوع است و همه سهمیه‌های کنکور را به شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم که ریاست آن شورا به عهده وزیر علوم است.

وی افزود: ما منتظر هستیم شورای اسلامی شدن، ساماندهی کل سهمیه‌های کنکور را به‌عنوان پیشنهاد ارائه دهند که ارزیابی شود و وارد مصوبه‌ آن شویم که این موضوع در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی و نهایی می‌شود و البته به مصوبه صحن شورای انقلاب فرهنگی هم نیاز دارد و آنجا هم مطرح می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش علم فناوری تبلیغات شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد نقشه جامع علمی کشور آموزشی و کمک آموزشی قائم مقام ستاد آموزش و پرورش سهمیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس محمدیان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است، ابلاغ کرد.

محمدیان با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس قانون و مصوبات شورای راهبری توسعه مدیریت و در راستای ساماندهی مجوزهای این وزارتخانه تهیه و پس از تصویب، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات موظف شده است مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را از طریق درگاه ملی صدور مجوزها و بستر الکترونیک سامانه جامع تبلیغات با هماهنگی کامل با مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور حداکثر ظرف ۲ ماه صادر کند. بدین ترتیب و بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغ شده، تمامی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت تبلیغاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع تبلیغات که به درگاه ملی مجوزها مرتبط است، درخواست مجوز ارائه دهند.

محمدیان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل و تسریع فرآیندهای قانونی برای متقاضیان تأسیس مراکز فرهنگی افزود: در این ارتباط، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز هم‌راستا با سیاست‌های کلان دولت، بسترهای لازم را برای تحقق تسهیل روند صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی فراهم کرده و این دستورالعمل به انجام فعالیت‌ها در چارچوب‌های تعیین شده، کمک خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد: پیش از این، دستورالعمل انتشار محتوای تبلیغاتی نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و بر اساس آن، نحوه انتشار محتوای تبلیغاتی چارچوب انتشار انواع محتوا در حوزه تبلیغات را ترسیم شده است.

بدین ترتیب، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در چهار رسته «تبلیغات فضای مجازی»، «تبلیغات پخشی و سمعی و بصری»، «تبلیغات محیطی» و «تبلیغات چاپی» ملزم به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

کد خبر 6087981

دیگر خبرها

  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد