Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:39:28 GMT

بررسی سینمای مسعود کیمیایی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۴۳۴۴

بررسی سینمای مسعود کیمیایی

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، نقدسینما این هفته با یک پرونده و یک گفتگوی ویژه روی آنتن می‌رود. در بخش ابتدایی برنامه با میزبانی امیررضا مافی، جواد طوسی و آرش خوشخو، به بررسی تصویر قهرمان در سینمای ایران می پردازند و در بخش دوم گفتگو،نقش قهرمان در آثار مسعود کیمیایی، فیلمساز نام آشنای سینمای ایران واکاوی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه برنامه و به بهانه آغاز چهاردهمین دوره جشنواره سینما حقیقت با حضور محمد حمیدی مقدم دبیر این جشنواره بین المللی ابعاد برگزاری این جشنواره و وضعیت امروز سینمای مستند ایران بررسی می شود.

نقد سینما همچنین در بخش رویدادها با حضور علیرضا مرادی روزنامه نگار سینمایی و مسعود میر، روزنامه نگار این حوزه ، شیوه برگزاری سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر تبیین می شود.

برنامه نقد سینما به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری، جمعه هر هفته ساعت ۲۲ از شبکه پنج روی‌ آنتن می‌رود.

نگاهی طنازانه به مسائل اجتماعی

برنامه طنز هاشور به تهیه‌کنندگی سید احمد موسویان در ۲۵۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از شنبه ۲۲ آذرماه ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۰:۰۰ روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

هر قسمت از برنامه هاشور متشکل از پنج آیتم متنوع است که با رویکردی طنز و متفاوت به نقد مسائل اجتماعی می‌پردازد. این برنامه که به کارگردانی صادق شهربانویی و سید احمد موسویان تولید می‌شود هر هفته میزبان چهره‌ها و افراد سرشناس حوزه‌های اجتماعی خواهد بود.

هاشور به سردبیری محمدرضا صباحی تلاش می‌کند تا رسانه‌ای برای بیان دغدغه‌ها و مطالبات مردمی در حوزه اجتماعی باشد. موسویان پیش از این تهیه‌کنندگی برنامه تلویزیونی مهمات را بر عهده داشت که این برنامه به دنبال طرح ناگفته‌های مرتبط با دفاع مقدس به‌دور از نگاه‌های کلیشه‌ای بود و حالا با تولید برنامه هاشور در فضایی متفاوت مسائل اجتماعی روز را به چالش خواهد کشید.

تبیین بایدهای حکومت مهدوی در عصر غیبت
برنامه عطر عاشقی شبکه پنج سیما، جمعه ۲۱ آذرماه با موضوع تبیین بایدهای حکومت مهدوی در عصر غیبت از آستان مقدس امامزاده ابوالحسن (ع) شهر ری روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

عطر عاشقی با حضور حجت الاسلام حاج محمد رضا میلانی نژاد کارشناس موضوعات مذهبی به تبیین و بررسی موضوع بایدهای حکومت مهدوی در عصر غیبت می پردازد و حاج مصطفی سماواتی با نوای گرم و دلنشین تلاوت زیارت آل یس را برای حاضران و بینندگان قرائت می کند.

برنامه تولیدی عطر عاشقی کاری از گروه معارف شبکه پنج سیما است که غروب جمعه هر هفته به تهیه کنندگی و کارگردانی سید ناصر سجادی و با اجرای سید رضا نواب ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

برگزاری مسابقات قرآن به شیوه تلویزیونی

برگزاری مسابقات قرآن به شیوه تلویزیونی، سبک جدیدی در اجرای مسابقات رقم زد. مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه با پیشنهاد این شبکه مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت تلویزیونی برگزار شد، این سبک جدید را جایگزین مناسب و موفق برای برگزاری حضوری مسابقات عنوان کرد.

جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن درباره شیوه جدید و نوین برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم گفت : ما با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری حضوری مسابقات، به سازمان اوقاف و امور خیریه پیشنهاد دادیم مسابقات سراسری قرآن کریم امسال به صورت تلویزیونی برگزار شود.

 شیخ اکبری با بیان اینکه برای برگزاری تلویزیونی مسابقات سراسری قرآن کریم آیین نامه ویژه‌ای تدوین شد، افزود: در این آیین نامه مقرر شد از ظرفیت مراکز استانی صداوسیما برای ضبط آثار شرکت کنندگان استفاده کنیم به گونه‌ای که کلیه شرکت کنندگان در حوزه‌ها و رشته های مختلف بتوانند با استاندارد یکسان صوت و تصویر و در دکور نسبتا مشابه با حضور ناظرین اوقاف و هادی حفاظ برای متقاضیان رشته حفظ در مسابقه شرکت کنند.

وی به داوری زنده آثار شرکت کنندگان اشاره و تاکید کرد: بخاطر حفظ هیجان مسابقه داوری آثار ارسالی شرکت کنندگان از ۳۱ استان، به صورت زنده انجام می‌شود و امیدواریم این شیوه و سبک نوین برگزاری این رویداد مهم قرآنی که با توجه به شرایط فعلی کرونایی تدوین شده است، برای جامعه قرآنی که بر برگزاری مسابقات تاکید داشتند، قابل قبول باشد.

آموزش تلویزیونی سهم نهضت آموزان هم می‌شود

شبکه آموزش سیما در نظر دارد برای ارائه آموزش با کیفیت به سوادآموزان با ارائه آموزش تلویزیونی، با نهضت آموزان نیز همراه شود.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و فراهم نبودن محیط آموزشی برای حضور سواد آموزان در کلاس های درس، شبکه آموزش سیما آماده ارائه آموزش تلویزیونی برای این گروه است. از این رو شبکه آموزش سیما باهدف ارتقای سطح آموزشی برای نهضت آموزان و با هدف مساعدت با سازمان نهضت سوادآموزی در نظر دارد برنامه ای را با نام «قلم و بیان» تولید کند.
تولید این برنامه به تهیه کنندگی فیروزان از دی ماه آغاز می‌شود و در بهمن ماه از شبکه آموزش سیما روی آنتن خواهد رفت.

نسیم در «کوچه اقاقیا»

با پایان مجموعه نمایشی هفت سنگ، سریال خاطره انگیز کوچه اقاقیا از شبکه نسیم پخش می شود. کوچه اقاقیا به کارگردانی رضا عطاران از جمعه ۲۱ آذر ماه روی انتن شبکه نسیم خواهد رفت. بنابراین گزارش، این مجموعه نمایشی تولید سال ۱۳۸۳ و روایت پدری است که با نقش آفرینی جذاب زنده یاد منوچهر نوذری، در کنار بازی زنده یاد باقر صحرارودی، رضا عطاران، روشنک عجمیان، شهاب عسگری، رضا شفیعی جم و... اتفاقات متفاوتی را رقم می زنند.

علاقمندان می توانند حکایت این پدر و فرزندانش را در خانه ای در کوچه اقاقیا، از جمعه ۲۱ آذر ماه هر شب ساعت ۲۰ از شبکه نسیم به تماشا بنشینند.

مدیرعامل شرکت راه آهن امشب مهمان برنامه «تهران ۲۰»

برنامه تهران ۲۰ امشب (چهارشنبه۱۹ آذرماه) با حضور دکتر سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود. در این برنامه به بررسی وضعیت پروژه های مهم ریلی کشور از جمله پروژه بزرگ و راهبردی خط راه آهن خواف-هرات  پرداخته می شود.

تهران ۲۰ روزهای زوج با اجرای محمد دلاوری و روزهای فرد با اجرای علی مروی از شنبه تا چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما میهمان خانه های مردم ایران خواهد بود.

این برنامه کاری از گروه تهران و شهروندی است که به تهیه کنندگی حسن نظری و با سردبیری محمد محسن فیضی پور روانه آنتن شبکه پنج سیما می شود.

برچسب‌ها سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما تلویزیون معاونت سیمای صداوسیمای جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما تلویزیون سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما تلویزیون اخبار کنکور مسابقات سراسری قرآن کریم آنتن شبکه پنج سیما برگزاری مسابقات شبکه آموزش سیما تهیه کنندگی روی آنتن شبکه شرکت کنندگان کوچه اقاقیا سیما می رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما ادعای هک رد کرد

صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر دو را رد و تاکید کرد که صوت پخش شده، بخشی از برنامه بوده است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد: صوتی که در زمان پخش زنده برنامه بزرگداشت شهدا در فسا از شبکه خبر دو پخش شده مربوط به یکی از بخش‌های این بزرگداشت بوده است.

صدا و سیما تاکید کرده است که هیچ صوت خارجی به سیگنال دریافتی از استان فارس اضافه نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد
  • «امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • مجموعه های تلویزیونی جدید رسانه ملی
  • صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر۲ را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک رد کرد
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی