Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@13:10:41 GMT

لزوم بازنگری در گروه شغلی یک

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۴۴۶۹

نائب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه گروه شغلی یک صنوف باید بازنگری شود، گفت: در زمان محدودیت های کرونایی وقتی اصناف تعطیل هستند، انتظار دارند که دستفروشان هم تعطیل باشند.

جلال الدین محمد شکریه در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هنوز برخی از شهرهای کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، اظهار داشت: قبل از اعمال محدودیت‌های کرونایی، معاونت اقتصادی رئیس جمهوری یک بسته پیشنهادی ارائه داد که مهم‌ترین بندهای آن تعویق در حوزه‌های مالیات و تأمین اجتماعی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طبق این بسته استعلام ماده ۱۸۶ برای صدور و تمدید پروانه کسب تا پایان سال جاری و پیش از بهبود اوضاع دیگر نیاز نیست؛ که اینها موارد خوبی است.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران افزود: طبق این بسته، در خصوص جرایم پرداخت نشده، بدهی مالیاتی و عوارض که مهلتی برای آن در نظر گرفته شده بود، بخشودگی جرایم به شرط پرداخت همه آن تداوم می‌یابد؛ این بند، بند خوبی است اما باید توجه داشت که اصناف نیاز به نقدینگی برای تسویه حساب دارند. در ایام کرونا بسیاری از کسب و کارها یا تعطیل شده اند یا آسیب دیده اند.

وی با بیان اینکه هنوز در مورد پرداخت تسهیلات کرونایی به اصناف صحبتی نشده است، ادامه داد: احتمال دارد در آینده تسهیلات بانکی به اصناف پرداخت شود اما هنوز خبری از این موضوع نداریم.

وی گفت: پرداخت تسهیلات بانکی با سود تک رقمی و تنفس حداقل ۳ تا ۶ ماهه برای شروع بازپرداخت نیز می‌تواند به صنوف برای ادامه مسیر کمک کند.

شکریه در ادامه اظهار داشت: دستفروشان هم جزئی از جامعه هستند اما در زمان محدودیت‌های کرونایی وقتی اصناف تعطیل هستند، انتظار داریم دستفروشان هم تعطیل باشند زیرا هم منویات دولت اجرا نمی‌شود و هم تجمع جمعیت کاهش نمی‌یابد؛ از این رو نیاز مبرم به ساماندهی دستفروشان داریم چراکه به راحتی قابل شناسایی هستند و می‌توان یک بازار دستفروشی درست کرد.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران در مورد اینکه چگونه می‌توان محدودیت‌های کرونایی را برای صنوف بهتر اجرا کرد، گفت: گروه شغلی یک صنوف باید بازنگری شود؛ چندی پیش ۳ رسته شغلی به گروه چهار و یک اضافه شدند و هنوز ظرفیت برای افزودن برخی از رسته‌ها در گروه شغلی یک وجود دارد.

وی افزود: به عنوان نمونه، فعالان فنی خدمات ساختمان، فعالان حوزه ظروف یک بار مصرف می‌توانند به گروه شغلی یک اضافه شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها آیت الله یزدی علی اصغر زارعی روح الله زم گروه شغلی یک بازنگری صنوف لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها آیت الله یزدی علی اصغر زارعی روح الله زم محدودیت های کرونایی گروه شغلی یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور

داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

منبع: سازمان برنامه و بودجه 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی