Web Analytics Made Easy - Statcounter

قلندری اشتغال را مشکل فراگیر جامعه دانست و گفت: در راستای حمایت از اشتغال معلولان، کارفرمایانی که نسبت به به‌کارگیری جامعه هدف بهزیستی اقدام کنند،۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و حق بیمه سهم کارفرما به مدت پنج سال به آن‌ها پرداخت می‌شود.

«عبدالرضا قلندری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با اشاره به هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت و اینکه معلولان در کنار معلولیتی که دارند افرادی توانمند هستند و معلولیت برایشان محدودیت نمی‌آورد، گفت: افراد معلول از توانمندی بسیار بالایی برخوردار هستند شاید یک نقص عضوی با محدودیت وجود داشته باشد، ولی ناتوانی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی مازندران بابیان اینکه نگاه فرهنگی جامعه هنوز برای فعالیت معلولان مناسب نیست، افزود: این نگاه به نگاه جامعه برمی‌گردد اینکه افراد و مسئولان جامعه چقدر می‌توانند قدر این توانمندی را بدانند و بستر را برای این افراد آماده کنند البته تحقق این مهم نیاز به یک نهضت همگانی دارد که فقط مختص به مسئولان نیست بلکه آحاد جامعه نیز باید نگاهشان را به افراد معلول تغییر داده و آن‌ها را توانمند ببینند.

 

وی اذعان کرد : همه ما باید به این باور برسیم که این افراد می‌توانند در جامعه حضور کامل داشته باشند و انتظار می‌رود تمام آحاد جامعه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این قشر از جامعه آگاهی داشته و از آن بهره‌مند شوند.

 

قلندری بابیان اینکه مسئولان باید با نگرشی نو، معلولان را جزئی از جامعه بدانند و با آغوش باز به حل مسائل و مشکلات این قشر بپردازند، ادامه داد: البته بسیاری از افراد حتی با معلولیت‌های بالا قهرمان جهان هستند و در عرصه جامعه نیز فعالیت زیاد و چشمگیری دارند.

 

وی بابیان اینکه بهزیستی مازندران 2 درصد از معلولان استان را شناسایی کرده است، افزود: حدود 66 هزار و 213 نفر افراد دارای معلولیت استان زیرپوشش سازمان بهزیستی بوده و از خدمات این نهاد حمایتی بهره‌مند هستند که حدود 45 درصد این افراد معادل 30 هزار و 223 نفر معلولان جسمی و حرکتی هستند.

 

معاون توانمندسازی بهزیستی مازندران شمار معلولان ذهنی استان را 14 هزار نفر برشمرد و گفت: معلولیت‌های صوتی گفتار، شنوایی و روانی مزمن درصدهای بعدی دیگر معلولیت‌ها هستند.

 

وی بابیان اینکه در حال حاضر 28 هزار نفر از مددجویان ما دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند، ادامه داد: نشان دادن درصد معلولیت‌ها بر این اساس است که افراد بر اساس معلولیت‌هایی که دارند باید از چه نوع خدماتی بهره‌مند شوند.

 

قلندری بیان کرد: هر چه شدت معلولیت بالاتر برود خدمات مراقبتی بیشتر و به همان ترتیب خدمات حمایتی ما نیز افزون‌تر خواهد شد و هر چه به طیفی با معلولیت خفیف نزدیک‌تر می‌شویم خدمات توانمندسازی ما بیشتر خواهد شد تا این افراد بتوانند به جامعه برگردند.

 

وی یادآور شد: اما افرادی با معلولیت شدید و خیلی شدید علاوه بر خدمات مراقبتی از خدمات توانمندسازی هم برخوردار می‌شوند تا در جامعه حضور بیشتری داشته باشند.

 

قلندری از انعقاد تفاهم‌نامه این سازمان با سازمان فنی و حرفه‌ای باهدف توانمندسازی و مهارت‌آموزی معلولان خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در راستای توانمندسازی، مهارت افزایی و آموزش دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای منعقد شد تا بستر مناسبی جهت ارتقاء توانمندی و ایجاد اشتغال پایدار جامعه هدف بهزیستی ایجاد گردد.

 

وی  بیان کرد: در حوزه اشتغال یک بحث حمایتی داریم به‌عنوان جبران هدف کارایی، اگر افراد دارای معلولیت نتوانند در حوزه اشتغال آن کارایی لازم را داشته باشند ما به کارفرما مبلغی را به‌عنوان جبران خواهیم داد.

 

قلندری به فعالیت 27 مرکز شبانه‌روزی در استان مازندران اشاره کرد و افزود: این مراکز به 1700 معلول و سالمند خدمات‌رسانی می‌کنند و باوجود شیوع کرونا با مدیریت درست و تلاش کارکنان این مراکز هیچ فوتی ناشی از بیماری کرونا در این مراکز نداشتیم.

 

وی، تهیه و توزیع لوازم بهداشتی ازجمله ماسک، دستکش، الکل و تب‌سنج، کمک‌هزینه مقابله با کرونا به ازای هر توان‌خواه 5 میلیون ریال و تهیه و توزیع پوسترهای پیشگیری، ایجاد پایش مراکز شبانه‌روزی و ضدعفونی مستمر کلیه مراکز تحت پوشش بهزیستی را از اقدامات معاونت توان‌بخشی بهزیستی مازندران در دوران کرونا برشمرد.

 

قلندری درباره اشتغال معلولان گفت: اشتغال مشکل فراگیر جامعه است با این توضیح که قانون سه درصد اشتغال را برای دستگاه‌های دولتی تعیین کرده است اما سه درصد جمعیت چندانی را در برنمی‌گیرد با توجه به اینکه بخش‌های مختلف اشتغال به بخش‌های خصوصی واگذارشده است می‌طلبد این بخش‌ها نیز در به‌کارگیری این افراد نیز سهم خودشان را به‌خوبی ایفا کنند.

 

معاون توانمندسازی بهزیستی مازندران ادامه داد: در راستای حمایت از اشتغال معلولان، کارفرمایانی که نسبت به به‌کارگیری جامعه هدف سازمان بهزیستی اقدام و بر اساس قانون کار به آن‌ها حقوق و مزایا پرداخت کنند، حق بیمه سهم کارفرما به مدت پنج سال به آن‌ها پرداخت می‌شود.

 

وی افزود: با سازوکارهای فراهم‌شده از سوی سازمان بهزیستی به کارفرمایان درازای به‌کارگیری یک نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی پرداخت می‌شود که کارفرمایان در استان مازندران می‌توانند از این مشوق‌ها استفاده کنند.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع ماسک تسهیلات قرض الحسنه معلولان جسمی حرکتی مراکز توانبخشی اشتغال معلولین کرونا بهزیستی مازندران دارای معلولیت معلولیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۴۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین

با انتشار فراخوان مشترک از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور دعوت شد تا جهت رفع چالش‌های حوزه‌های توانبخشی با هدف کاهش چالش‌های معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی ایده‌های خود را ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، دبیرخانه برنامه ملی آبادیران از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، اساتید و نخبگان برای ارائه راه‌حل‌های فناورانه و نوآورانه در راستای رفع نیازهای فناورانه سازمان بهزیستی کشور دعوت به عمل آورد.

در این فراخوان از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور خواسته شده است تا در حوزه‌های ۴۲ گانه طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند.

برخی از این حوزه‌ها به این شرح است:

۱-نوآوری و فناوری‌های روزآمد و کاربردی تجهیزات توانبخشی و کمک توانبخشی مانند پانسمان‌های مرطوب، ویلچر، بالابر، تخت، عصا، سمعک، دستگاه‌های برجسته‌نگار، پروتزهای دست و پا و پنجه کربنی، تشک‌های طبی، پوشاک بهداشتی برای استفاده معلولان جسمی حرکتی، نابینا، ناشنوا و سالمندان.؛

۲-نوآوری و فناوری‌های نوین روزآمد و کاربردی برای بهبود کیفیت انواع معلولیت‌ها با استفاده از اینترنت اشیاء؛

۳-تجهیزات هوشمند مدرن برای مسکن معلولین مانند بالابرها، دستگیره‌ها، وسایل آشپزخانه و حمام متناسب با معلولان جسمی حرکتی؛

۳-تجهیزات ویژه و خاص وسایل نقلیه چون مناسب‌سازی تجهیزات اتومبیل شخصی، اتوبوس، مترو، قطار و کشتی معلولین جسمی، حرکتی، ناشنوا و نابینایان؛

۴-نرم و سخت افزارهایی با قابلیت هوشمندسازی استفاده از موبایل، رایانه برای معلولین ناشنوا، نابینا؛

۵-وسایل و تجهیزات نرمشی و ورزشی و تفریحی؛

۶-وسایل، تجهیزات و تکنولوژی‌های آموزشی برای ارائه خدمات آموزشی و مهارت آموزی؛

۷-نوآوری و فناوری‌های نوین، روزآمد و کاربردی، وسایل، تجهیزات، تکنولوژی و نرم‌افزارهای بازی‌های فیزیکی و مجازی؛

۸-نوآوری و فناوری‌های مراقبتی و حفاظتی چون سنسور، دوربین‌های هوشمند؛

۹-خلق نوآوری‌های اجتماعی که به اشتغال و کارآفرینی جامعه هدف بینجامد؛

۱۰-بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور در زمینه شناسایی و توسعه ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه اشتغال خانگی جامعه؛

۱۱-تجمیع، شبکه‌سازی محصولات تولیدی بانوان سرپرست خانواده و تجاری‌سازی ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه اشتغال کوچک و متوسط؛

۱۲-بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در کمک به ترسیم و استعدادیابی مسیر برنامه رشد دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی؛

۱۳-بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در شناسایی، ایجاد و تقویت ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه تولید محصولات محلی جامعه تحت ‌پوشش سازمان بهزیستی؛

۱۴-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت شناسایی، ایجاد و تقویت ظرفیت‌های مکانی؛

۱۵-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در ترسیم و استعدادیابی مسیر برنامه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی؛

۱۶-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت شناسایی، ایجاد و تقویت ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه تولید محصولات محلی جامعه تحت پوشش بهزیستی؛

۱۷-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت ایجاد و تقویت نمایشگاه‌های فصلی و دائمی؛

۱۸-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در تجمیع و ساماندهی محصولات کسب و کارهای کوچک و متوسط جامعه تحت پوشش بهزیستی؛

۱۹-بهره‌مندی از توان شرکت‌ها در جهت خلق و ایجاد شتابندهنده نوآورانه در حوزه اشتغال و کارآفرینی؛

۲۰-ایجاد نوآوری، فناوری‌های نوین و خلاقانه شتابدهنده دانش‌بنیان؛

۲۱-بهبود کیفیت و نحوه ساخت مسکن و ساختمان و اماکن؛

۲۲-الگو و مدل جدید و جایگزین نوآورانه و فناورانه تهیه و تعمیر و ساخت سازه‌های مدرن مسکن و اماکن؛

۲۳-نوآوری و فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی موبایلی، تبلت و لپ‌تاپ؛

۲۴-نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان مورد استفاده حضوری و غیرحضوری در کتابخانه‌های عمومی و موزه‌ها؛

۲۵-نوآوری و فناوری‌های دانش‌بنیان مورد نیاز مناسب‌سازی شده ایاب و ذهاب اماکن و معابر خصوصی؛

۲۶-نوآوری در ایجاد طرح‌های اشتغال پایدار خرد و خانگی جامعه؛

۲۷-نوآوری و فناوری‌ شتابدهنده پذیرش و اقدامات حقوقی و قضایی.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران