Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل امروز -چهارشنبه- گزارش داد که شمار آوارگان و پناهجویان در جهان از مرز ۸۰ میلیون نفر در اواسط سال ۲۰۲۰ و در سایه پاندمی کرونا گذشته است.

«فیلیپو گراندی»، ‌کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، گفت که جهان به این نقطه تاریک رسیده است و اگر رهبران جهان جنگ‌ها را متوقف نکنند، وضعیت بدتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «خانواده جهانی از حفظ صلح ناتوان است و در دهه گذشته انتقال اجباری جمعیت دو برابر شده است.»

براساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان‌، در ابتدای سال‌، تعداد افرادی که به دلیل آزار و اذیت‌، درگیری و نقض حقوق بشر مجبور به ترک خانه خود شدند به بیش از ۷۹ میلیون نفر رسید و این تعداد تا اواسط سال ۲۰۲۰ از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشت.

این تعداد شامل ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار آواره داخلی، ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار پناهنده در خارج و چهار میلیون و ۲۰۰ هزار پناهجو و‌ سایر افرادی است که مجبور به ترک کشور خود شدند.

در بیانیه کمیساریای عالی پناهندگان پناهندگان سازمان ملل آمده است: «درگیری‌های موجود و جدید و همچنین ویروس کرونا پیامدهای ناگواری برای زندگی آن‌ها در سال ۲۰۲۰ داشته است.»

در این گزارش همچنین تاکید شده است که برخی اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با پاندمی کرونا برخورداری از امنیت را برای پناهندگان دشوار کرده است.

در این گزارش همچنین تاکید شده است که برخی اقدامات اتخاذ شده در زمینه مبارزه با پاندمی کرونا برخورداری از امنیت را برای پناهندگان دشوار کرده است.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان ملل کرونا پناهجویان میلیون نفر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۴۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، جاری شدن سیل در کنیا تاکنون جان ۷۶ نفر را گرفته است.

پایگاه خبری اسپوتنیک امروز یکشنبه به نقل از رسانه‌های خبری کنیا گزارش داد که مقامات دولتی در کنیا با انتشار آماری از قربانیان وقوع سیلاب طی روز گذشته در این کشور از جان باختن ۷۶ نفر و مجروح شدن ۲۹ نفر دیگر خبر دادند.

بر اساس اعلام رسانه‌های محلی در کنیا، تا کنون در این حادثه طبیعی ۱۹ تَن هم مفقود شده‌اند.

سیل ویرانگر بخش‌های گسترده‌ای از نایروبی، پایتخت کنیا را تحت تأثیر قرار داده و برخی جاده‌های اصلی را بسته و بسیاری از مناطق را زیر آب فرو برده است. شرکت راه‌آهن کنیا نیز خدمات مسافرتی شهری را در سراسر این کشور به حالت تعلیق درآورد.

کد خبر 6090478

دیگر خبرها

  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • لحظات خداحافظی غم‌بار بستگان با شهدا در رفح+ فیلم
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته