Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطا الله زمانی چهارشنبه در دیدار با محمدرضا ابراهیمی فرماندار شهرستان خرامه افزود: مازاد بر این سهمیه از محل منابع بنیاد مسکن و کمک خیرین و نیکوکاران و اعتبارات دولتی برای پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض بهره گیری خواهد شد تا مددجویان و نیازمندان در این استان صاحب سرپناه مناسب شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۶۲ مددجوی تحت پوشش بهزیستی و ۲ هزار و ۸۹۱ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) متقاضی مسکن مددجویی در استان فارس هستند افزود: در قالب این طرح علاوه بر برنامه ریزی برای خانه دار شدن این متقاضیان برای ایجاد سرپناه مناسب برای ۲ هزار و ۸۴۶ نفر از نیازمندان که زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند هم برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مقاوم سازی بافت های فرسوده روستایی اشاره کرد و آن را از اولویت های اساسی دراستان فارس دانست و اظهار داشت : هر چند شاخص مقاوم سازی بافت های فرسوده  در استان فارس فراتر از متوسط کشوری است اما برای اجرای باقیمانده این طرح نیز باید شتاب بیشتری به فعالیت ها داد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس به اعطای تسهیلات کم بهره و بلاعوض برای مقاوم سازی بافت های فرسوده اشاره کرد و  با بیان  اینکه ۵۶.۸ درصد خانوارهای روستایی فارس از مسکن مقاوم سازی شده برخوردارند  گفت:  مقاوم سازی مناطق روستایی و بهبود بافت های فرسوده  در کاهش تلفات جانی و مالی حوادث پیش بینی نشده بسیار موثر است.

وی ادامه داد :  ۲۳۵ هزار و ۲۶۸ واحد مسکونی روستایی در استان فارس تا کنون مقاوم سازی شده است. تجربه زمین لرزه های ویرانگر در جنوب و غرب استان فارس در سالهای گذشته نشان دهنده کمترین خسارت ها در مناطقی است که مقاوم سازی مناطق روستایی در آنها اجرا شده است ، واحد های مقاوم سازی شده در این مناطق به خوبی توانست در برابر سیل و زلزله و سایر حوادث تاب آوری داشته باشد.

محمدرضا ابراهیمی فرماندار شهرستان خرامه نیز در این دیدار که با حضور مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خرامه و دهیار روستای معزآباد جابری برگزار شد خواستار تخصیص قیر به پروژه های بهسازی روستاهای این شهرستان شد و افزود: توسعه طرح هادی معزآباد جابری ، توسعه طرح هادی اسلام آباد و بازنگری در طرح های هادی سایر روستاهای توانمند برای توسعه یک مطالبه عمومی دراین شهرستان است.

وی بر لزوم ارتقای شاخص های خدماتی، عمرانی، زیرساختی و بهسازی روستاهای شهرستان خرامه تاکید کرد و ادامه داد  : تامین مسکن مددجویان و نیازمندان از جمله فعالیت های مردم پسند است که بنیاد مسکن دنبال می‌کند، شهرستان خرامه نیز در این مقوله نیازمند توجه و بهره مندی ازسهمیه مناسب برای تامین سرپناه اقشار آسیب پذیر و مددجویان است.

شهرستان خرامه ساخت ۳۰ واحد مسکن مددجویی و محرومان را در برنامه دارد و تا کنون ۹ میلیارد ریال در گام نخست به این طرح اختصاص یافته است که به صورت تسهیلات کم بهره و وام های بلا عوض در اختیار متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی و اقشار آسیب پذیر قرار می گیرد.

خرامه در شرق فارس و فاصله مرکز آن با شیراز حدود ۷۵ کیلومتر است.

برچسب‌ها تسهیلات مسکن خرامه بنياد مسكن انقلاب اسلامی فارس پروندهٔ خبری بازار مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات مسکن خرامه بنياد مسكن انقلاب اسلامی فارس تسهیلات مسکن خرامه بنياد مسكن انقلاب اسلامی فارس اخبار کنکور بافت های فرسوده شهرستان خرامه استان فارس مقاوم سازی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان؛ نشست مسئولان بنیاد ملی نخبگان با جمعی از نخبگان حوزه کار با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رئیس بنیاد ملی نخبگان و سیدسلمان سیدافقهی قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

سیدافقهی قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان در این نشست با اشاره به آیین‌نامه پایش و نگهداشت نخبگان گفت: پس از ابلاغ آیین‌نامه جذب نخبگان از سوی هیئت وزیران، آیین‌نامه پایش و نگهداشت نخبگان به همت سازمان اداری و استخدامی کشور مصوب و ابلاغ شد.

سیدافقهی با تاکید بر ضرورت اجرایی‌سازی این آیین‌نامه و شناسایی فعال نخبگان گفت: برخی از نخبگان در بدنه دستگاه‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی حضور دارند اما از طریق گزینش بنیاد، به عنوان نخبه خودشان را معرفی نکردند و در خوداظهاری‌ها مشارکت نداشتند، به همین جهت با همکاری سازمان اداری و استخدامی، آیین‌نامه پایش و نگهداشت نخبگان تدوین شد تا بتوانیم آنها را شناسایی و به جامعه نخبگان اضافه کنیم تا ضمن رصد مسیر پیشرفت، اقدامات تسهیلگر لازم جهت رفع موانع در مسیر فعالیت آنها را در دستور کار قرار دهیم.

ضرورت توجه به نخبگان فعال در بخش خصوصی

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه تدوین و جمع‌بندی شیوه‌نامه، وظیفه سازمان اداری و استخدامی است و بنیاد ملی نخبگان وظیفه پیگیری دارد، گفت: نمی توانیم تنها منتظر نتیجه ماموریت سازمان اداری استخدامی بمانیم چرا که حیطه فعالیت این سازمان بخش دولتی است و این در حالیست که درصد زیادی از این نخبگان در بخش خصوصی فعال هستند.

سیدافقهی راه‌اندازی «خانه نخبگان» را محلی برای اجماع تفکر نخبگان علمی، کاری و دیگر عرصه‌های نخبگی در بخش خصوصی و دولتی توصیف کرد و گفت: در سال جاری راه اندازی خانه نخبگان را که از قدیم در سند راهبردی کشور در امور نخبگان ذکر شده بود در دستور کار قرار داده‌ایم تا این امر به فعلیت برسد.

حاکمیت ساز و کار انتخابی در خانه نخبگان

وی در ادامه با اشاره به اینکه خانه نخبگان به تفکیک استان‌ها تشکیل می‌شود، تصریح کرد: در هر استان پنج کارگروه نخبگانی از جمله کارگروه تولید و اشتغال تدارک دیده شده که ذیل آنها میزهای تخصصی مختلفی تشکیل خواهد شد و تلاش ما بر این است که در مجموعه خانه نخبگان، ساز و کار انتخابی حاکم باشد به نحوی که جامعه نخبگانی به دست خود نخبگان اداره شود.

سیدافقهی با تاکید بر اینکه در بحث خانه نخبگان، بنیاد فقط در جایگاه سیاست‌گذاری و نظارت فعال است، نیز گفت: بنیاد ملی نخبگان این مجموعه را رصد و حمایت می کند و بدون شک مزیت‌های طرح خانه نخبگان بعد از رونمایی و اجرا برای نخبگان تمامی عرصه‌ها محرز خواهد شد.

وی همچنین از پیشنهاد تشکیل صندوق توسعه اثربخشی نخبگان و استعدادهای برتر خبر داد و گفت: لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی در کمیسیون دولت به‌عنوان اولین قانون در حمایت از نخبگان در حال بررسی است و با توجه به اینکه شرکت‌های خصوصی ممکن است توان تحقیق و توسعه و ارائه بورسیه‌های تحصیلی و یا حمایت از طرح‌های پژوهشی را نداشته باشند، پییشنهاد تشکیل صندوق توسعه اثربخشی نخبگان و استعدادهای برتر با هدف حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان و طرح‌های دیگر نخبگان در بندهای این لایحه ارائه شده است.

نخبگان کار و دانش مکمل یکدیگرند

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان در پایان با تاکید بر اینکه همکاری با نخبگان کار، به سبب اشتراک تجربه، به درک و شناسایی دقیق مسائل و مشکلات می انجامد و برای تبیین نقشه راه بنیاد سودمند است، گفت: نباید نخبگان کار و دانش را از هم جدا دانست چرا که در عمل نسبت به هم مکمل هستند. خانه نخبگان با عنایت به این مسائل، تجربه و دانش نخبگان تمام عرصه‌ها را جمع آوری می‌کند و انشالله با حضور فعال اعضای آن در دستگاه‌ها گام بزرگی در حل مشکلات و توسعه کشور برخواهد داشت.

شایان ذکر است، در این نشست، نخبگان حوزه کار و صنعت به معرفی دستاوردهای خود در راستای توسعه اقتصادی کشور پرداختند و ضمن بیان انتقادات و پیشنهادات، اقدامات حمایتی لازم را از بنیاد ملی نخبگان مطالبه کردند.

کد خبر 6094058 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • چالش حضور برنامه‌ریزی نشده اتباع خارجی در پردیس
  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • ‌اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی