Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «مدحت صالح» مدیر دفتر جولان در دولت سوریه، امروز (چهارشنبه) به نصب فن‌های توربینی در جولان اشغالی اعتراض و این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

او تاکید کرد: اهالی جولان به سرزمین و هویت خود پایبند هستند و اسرائیل با نصب این فن‌ها به دنبال سرقت جولان از طریق پروژه‌ای است که جان مردم را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسرائیل به دنبال نابود کردن و کشتن اهالی جولان است.

او موضعگیری اتحادیه عرب در مسئله جولان را «ذلیلانه» توصیف کرد و از جامعه جهانی خواست فشار خود بر رژیم صهیونیستی را بیشتر کنند.

صالح افزود: ما هرگز به اسرائیل اجازه نمی‌دهیم پروژه نصب فن‌ها را اجرایی کند و اسرائیل هیچ حقی در ایجاد تغییر در جولان ندارد و این حق تنها از آن اهالی جولان است.

اهالی جولان در اعتراض به اقدام رژیم صهیونیستی امروز صبح اعتصاب سراسری خود را آغاز و تاکید کردند که جولان را قتلگاه اشغالگران می‌کنند و هرگز اجازه نمی‌دهند آن را از خاک سوریه جدا کند.

نظامیان رژیم صهیونیستی نیز در خط تماس با معترضان سوری آن‌ها را با گاز‌های اشک آور و گلوله‌های مشقی هدف قرارداد که به زخمی شدن شماری از مردم منجر شد.

«بشر المقت» اسیر آزاد شده اهل جولان نیز در این راهپیمایی تاکید کرد که اهالی جولان روزی مبارزه‌ای جدید علیه اشغالگران آغاز می‌کنند.

او اعلام کرد: ما از وطن خود هرچند بهای آن سنگین باشد، دفاع می‌کنیم و مردم در جولان نشان دادند که هر چقدر هزینه کنند و قدرت سرکوبگرانه اشغالگران بیشتر شود باز هم از کشور خود دفاع می‌کنند و در آن باقی خواهند ماند و روزی اشغالگران را به عقب نشینی مجبور خواهند کرد.

این اسیر سوری از مردم شریف جهان خواست تا برای مقابله با پروژه کنونی رژیم صهیونیستی به اهالی جولان کمک کنند.

این اعتصاب سراسری و فراگیر که شامل همه مراکز مهم و تعطیلی مدارس است، در پی نشست هیئت دینی و اجتماعی در جولان اشغالی و در اعتراض به قصد تل آویو برای ساخت فن‌های غول پیکر توربین برای تولید انرژی الکتریکی و در راستای ممانعت از اجرای طرح توسعه طلبانه این رژیم در جولان اشغالی، صورت گرفته است.

اهالی جولان اشغالی سوریه معتقدند که طرح نصب ۵۲ توربین در جولان، بهانه رژیم صهیونیستی برای مصادره ۶۰۰ دونم (هر دونم هزار متر مربع است) از اراضی آن است.

شرکت کنندگان در اعتصاب سراسری معتقدند که این طرح، توطئه رژیم صهیونیستی برای انجام یک سری برنامه‌های صهیونیستی علیه جولان اشغالی و سرقت بیشتر اموال شهروندان سوری ساکن این منطقه است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی جولان اشغالی اهالی جولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نیویورک تایمز جمعه شب به نقل از یک مقام صهیونیستی که نامش را فاش نکرد، این خبر را منتشر کرد و افزود که سفر بلینکن در روزهای آتی انجام خواهد شد.

آخرین باری که بلینکن به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد ماه مارس بود یعنی زمانی که آمریکا درباره تبعات حمله به رفح هشدار داد. دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از آن هنگام تاکنون بارها درباره این حمله هشدار داده است.

سفر بلینکن در شرایطی انجام خواهد شد که هنوز مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه به نتیجه نرسیده است. نیویورک تایمز نوشته که گفت‌وگوهای وزیر خارجه آمریکا در سرزمین‌های اشغالی بر آزادی اسرای صهیونیستی متمرکز خواهد بود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داده‌اند که تل‌آویو مایل است در صورت توافق با حماس بر سر آزادی اسرا و آتش‌بس در خصوص قصد خود برای حمله به رفح تجدید نظر کند.

بر اساس این گزارش، این به معنای پایان جنگ نیست و رژیم صهیونیستی در خصوص اتمام جنگ کوتاه نخواهد آمد.

در همین رابطه رسانه‌های عربی گزارش دادند که مصر به رژیم صهیونیستی پیشنهاد داده که حاضر است در ازای عدم حمله به رفح، مذاکرات آتش‌بس برای توافق با حماس را با میانجیگری خود از سر بگیرد.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با طرح‌های ارتش برای حمله به رفح موافقت کرده اما هنوز برای اجرای آن چراغ سبز نشان نداده است.

دیگر خبرها

  • تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند