Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: مبنای ما برای حمایت از فعالیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی صرفا براساس حضور و فعالیت در سامانه‌های مجازی کانون‌های فرهنگی و نشریات است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، جلسه ارائه گزارش فعالیت‌های فرهنگی و مجازی اداره‌کل فرهنگی از جمله معرفی سامانه کانون‌های فرهنگی، انتخابات مجازی کانون‌ها، سامانه رتبه‌بندی نشریات دانشجویی و فعالیت‌های مجازی صورت گرفته در حوزه نشریات در ایام شیوع کرونا در محل وزارت بهداشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ایجاد سامانه کانون‌های فرهنگی و سامانه نشریات را اثربخش دانست و گفت: در حال حاضر فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و نهاد‌های دانشجویی باید از طریق دو سامانه کانون‌های فرهنگی و نشریات انجام شود، چرا که مبنای ما برای حمایت از فعالیت‌های دانشگاه‌ها صرفا براساس حضور و فعالیت دراین دو سامانه صورت می‌گیرد.

وی گفت: در آینده نیز سامانه‌های دیگری از جمله سامانه انجمن‌های علمی، تشکل‌های سیاسی و... نیز راه‌اندازی خواهد شد که فعالیت‌های علمی و سیاسی نیز از طریق آن‌ها قابل رصد کردن است.

لاری درباره فعالیت سامانه کانون‌های فرهنگی و سامانه نشریات دانشجویی عنوان کرد: امروز و با وجود شیوع ویروس کرونا باید فعالیت‌های فرهنگی به سمت مجازی شدن بیشتر سوق داده شوند. ضمن این که دانشجویان نسل امروز با فضای مجازی به خوبی آشنا هستند و راحت‌تر می‌توانند با فعالیت‌های فرهنگی در بستر‌های مجازی ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته در زمینه ایجاد بستر مناسب مجازی برای کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی فعالیت‌های اثربخشی انجام شده است و برگزاری انتخابات مجازی کانون‌های فرهنگی و طرح رتبه‌بندی نشریات از جمله اقداماتی بودند که در شرایط سخت کنونی انجام شد و دانشجویان توانستند شناسنامه و کارتابل مجازی مخصوص خود را برای فعالیت‌های فرهنگی داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره دانشگاه‌هایی که در این سامانه‌ها فعالیت نداشته‌اند عنوان کرد: متاسفانه برخی از دانشگاه‌ها نسبت به این دو سامانه که زحمات زیادی برای تهیه و تدارک آن‌ها کشیده شده است بی‌توجهی کرده‌اند و لازم است که این دانشگاه‌ها به صورت مشخص با نام و عنوان معرفی شوند تا بتوانند درآینده نسبت به فعالیت‌های فرهنگی اهتمام و توجه بیشتری داشته باشند و از اهمیت سامانه‌های مجازی غافل نشوند.

لاری بر گزارش‌گیری مستمر از فعالیت دانشگاه‌ها در سامانه کانون‌های فرهنگی و نشریات تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌هایی که در این دو سامانه فعالیت چندانی نداشته‌اند باید ضمن رصد کردن این دو سامانه در جهت رفع نقص دانشگاه خود فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز فضا‌های فرهنگی و حمایت از نهاد‌های دانشجویی صرفا بر اساس میزان فعالیت دانشگاه‌ها در این سامانه‌ها صورت می‌گیرد. همچنین به دانشگاه‌هایی که بودجه تجهیز فضا‌های فرهنگی را در محلی غیر از تجهیز یا ساخت فضای فرهنگی صرف کرده‌اند بودجه‌ای در فاز دوم کمک‌های فرهنگی اختصاص داده نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون وزیر بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی سیما سادات لاری سامانه فرهنگی فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت سامانه کانون های فرهنگی کانون های فرهنگی و نشریات فعالیت های فرهنگی دو سامانه دانشگاه ها سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تسریع در اجرای قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مدنظر رهبر معظم انقلاب را نیازمند همراهی جدی دستگاه‌های اجرایی دانست.

سیدوحید حسینی امروز، ۱۲ اردیبهشت در چهل و یکمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: تسریع در اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیازمند همکاری و همراهی جدی دستگاه‌های اجرایی استان فارس است.

وی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارائه آموزش و فرهنگ‌سازی مباحث جوانی جمعیت در میان کارکنان سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌ها استان آمادگی کامل دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری به عنوان یکی از اقدامات ملی به شمار می‌رود که پشتوانه‌ای برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حسینی با اشاره به نزدیک شدن هفته ملی جمعیت از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، با مهم برشمردن این مناسبت، بر استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌ها و خبرگزاری‌های استان برای ترویج فرهنگ قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد.

وی، قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری را یکی از راهکارهای اثرگذار و ارزشمند در پیشبرد اهداف پیش بینی شده در این زمینه عنوان کرد و هفته جمعیت را فرصتی مناسب برای آگاهی بیشتر مردم جامعه از اهمیت تلاش برای قرار گرفتن در مسیر جوان بودن جمعیت دانست.

عباس رضائیان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به دستورالعمل‌های هفته ملی جمعیت ۱۴۰۳، از آمادگی دانشگاه برای اجرای اقدامات هدفمند در سطح جامعه با همکاری و همراهی معاونت‌های دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان