Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:04:18 GMT

مطالبات معلولان در مسیر صعب‌العبور

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۵۱۵۹

مطالبات معلولان در مسیر صعب‌العبور

ایسنا/کردستان جامعه معلولان حق و حقوقی دارند و شهروند این جامعه هستند و نباید با چشم ترحم به آنان نگاه کنیم بلکه باید خدمت به آنان را وظیفه خود بدانیم و در رفع مشکلات آنان تلاش کنیم.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان، امروز(19 آذر ماه) در نشست صمیمانه با نمایندگان تشکل های مردم نهاد افراد دارای معلولیت استان کردستان, اظهار کرد: منکر برخی نواقص و مشکلات جامعه معلولین نیستم و به عنوان شروع مشاوری از میان معلولین برای پیگیری مشکلات آنان انتخاب کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به فرمانداران شهرستان های تابعه نیز توصیه کرد که حلقه اتصال فرمانداران با جامعه معلولین باید ایجاد شود تا معلولین بتوانند مشکلات خود را بی واسطه پیگیری و به نتیجه برسانند.

مرادنیا با بیان اینکه معلولانی بخشی از جامعه ما و دارای حق و حقوق قانونی هستند تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران موظف به حل مشکلات آنان هستند.

استاندار کردستان همچنین ضرورت فرهنگ سازی برای چگونگی تعامل با معلولین را از رسانه ها و صداوسیما خواستار شد و افزود: ادارات، سازمان ها و بانک ها باید نسبت به مناسب سازی فضا برای معلولان اقدام کنند تا آنان هنگام مراجعه به ادارات با مشکل مواجه نشوند.

وی پیگیری مسائل پزشکی، ورزشی و همچنین نیازهای معیشتی و مسکن برای معلولان را دارای اهمیت توصیف کرد و گفت: از هر امکانی در استان باید برای بهبود فضای زندگی معلولان استفاده شود و تلاش می‌کنیم قانون سه درصد بکارگیری معلولان در استخدامی ها را نیز مورد توجه قرار دهیم.

 سیدصباح قریشی، مدیرکل بهزیستی استان کردستان، در نشست صمیمانه با نمایندگان تشکل های مردم نهاد افراد دارای معلولیت استان کردستان, اظهار کرد: در استان 49 هزار معلول تحت پوشش, حمایت و خدمات بهزیستی هستند که 31 هزار نفر آنان از خدمات مستمر و 18 هزار نفر نیز از خدمات غیرمستمر بهره می گیرند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل های سازمان باید 10 درصد جامعه معلولین استان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار گیرند که تا کنون این اتفاق نیافتاده که ممکن است یا هنوز شناسایی نشده اند, یا علاقه ای به استفاده از خدمات بهزیستی را ندارند و یا اینکه اصلا بیش از این معلولی در جامعه نداریم که تحت حمایت قرار گیرند.

مدیرکل بهزیستی کردستان، با بیان اینکه خدمات بسیاری در حوزه‌های مختلف به جامعه معلولین از سوی بهزیستی ارائه می شود، بیان کرد: در حوزه تحصیلی 300 دانشجو تحت پوشش هستند که 100 درصد شهریه آنان توسط بهزیستی پرداخت می شود.

قریشی با اشاره به اقدام خوبی در حوزه اشتغال و مسکن معلولین، ذکر کرد: توانسته ایم برای تعدادی از این افراد دارای معلولیت در زمینه اشتغال و مسکن آن ها را حمایت کنیم.

وی به سخنان سال گذشته رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که دستگاه های دولتی را به پای کار برای رفع مشکلات معلولان فرا خواندند اشاره و بیان کرد: در استان حمایت های استاندار را شاهد هستیم اما دیگر دستگاه ها پای کار نیستند.

نصرالله ابراهیمی، مشاور عالی استاندار کردستان در حوزه معلولین نیز در این نشست گفت: همه باید در مقابل معلولان احساس مسئولیت کنند و کمک به معلولان به یک مسئولیت اجتماعی تبدیل شود.

وی عنوان کرد: اقدامات زیرساختی بیشتر وقت کاری تشکل های مردم نهاد افراد دارای معلولیت را شکل داده که می توان به آموزش کلیه کارکنان استان نسبت به نحوه برخورد با معلولین اشاره کرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان دستگاه های اجرایی هر کدام یک مشاور به عنوان هماهنگ کننده و ارتباط گیرکننده با جامعه معلولان انتخاب کنند تا بتوان مشکلات این جامعه را رفع کرد.  

مشاور عالی استاندار کردستان در حوزه معلولین ادامه داد: بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات تمام معلولان را حل کند و باید دیگر دستگاه های اجرایی پای کار باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز جهانی معلولان استانی اجتماعی افراد دارای معلولیت استاندار کردستان جامعه معلولین دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی ظهر یکشنبه در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: باید مشکلات کارگران به ویژه افرادی که در حوزه ساختمانی مشغول کار هستند سریع‌تر و با کیفیت‌تر، پیگیری و برطرف شود.

وی افزود: پرداخت سریع کارهای رفاهی و تسهیلات مربوط به قشر کارگر باید مورد توجه و اولویت باشد چرا که کارگران دائم در حال فعالیت هستند و ولی نعمت ما محسوب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در کردستان ضمن تقدیر از زحمات کارگران و تلاش‌های شبانه‌روزی آنها بیان کرد: فعالیت‌های اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استان نیز ارزشمند است.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: اینکه کارگران به حق خودشان رسیده باشند، چنین موضوعی از واقعیت دور است اما تلاش دولت این است حق و حقوق کارگران ادا شود.

وی بر تلاش بیشتر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تاکید کرد و گفت: اصل در اداره کل تعاون، خدمت به مراجعه کنندگان باشد؛ همچنانکه تاکنون همینگونه بوده و باید این خدمات ارتقا یابد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: کار کردن امری مقدس و مجاهدت در راه خداست و مسؤولان مشکلات قشر کارگری را باید احصا و به دنبال رفع آن باشند

کد خبر 6091106

دیگر خبرها

  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران