Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع آگاه گزارش کردند که تیم امنیت ملی «جو بایدن» نامزد دموکرات که بعنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا معرفی شده در صدد است تجدیدنظر گسترده‌ای در تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا صورت دهد.

طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «بلومبرگ»، تیم بایدن همچنین در نظر دارد در برنامه‌های فعلی خزانه‌داری آمریکا، پرسنل و بودجه وزارت خزانه‌داری آمریکا بازبینی‌هایی را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته منابع آگاه، ««ایدوال والی آدیمو» که بایدن وی را بعنوان مقام شماره دو وزارت خزانه‌داری انتخاب کرده است، با دیگر سازمانهای امنیت ملی آمریکا برای بازبینی چگونگی واحد «تروریسم و اطلاعات مالی» یا همان «TFI» در خزانه‌داری آمریکا هماهنگی‌ها را انجام خواهد داد.‌

آدیمو که در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» بعنوان معاون مشاور امنیت ملی در امور اقتصاد بین‌الملل فعالیت داشته و قرار است تحت مدیریت «جانت یلن» گزینه بایدن برای اداره خزانه‌داری آمریکا فعالیت کند.

طبق گزارش بلومبرگ، آدیمو و یلن در ابتدا باید مورد تأیید سنا قرار گیرند تا رسماً بتوانند کار خود را در خزانه‌داری آمریکا آغاز کنند.

بلومبرگ گزارش کرد که در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، ایالات متحده طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه شرکت‌ها، افراد و حتی نفتکش‌هایی وضع کرد که با ایران، کره شمالی، چین، ونزوئلا و روسیه تحمیل کرد که در اغلب موارد این تحریم‌ها به صورت یکجانبه بوده است.

منابع آگاه تصریح کردند که دولت بایدن، رویکرد ترامپ را برای متحدان و دشمنان آمریکا آشفته می‌داند و معتقد است که تحریم‌ها زمانی مؤثر است که به صورت چندجانبه اجرا شود و یکجانبه نباشد.

دولت ترامپ در اردیبهشت 97 به صورت یکجانبه و علیرغم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، از برجام خارج شد و از آن به بعد، تحریم‌های گسترده‌ای را به امید وادار کردن ایران به موافقت با مذاکره مجدد با آمریکا و همچنین یک توافق مورد پسند ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرده است اما این سیاست «فشار حداکثری» نه تنها نتیجه‌ای در برنداشته است بلکه تهران پس از بدعهدی طرفین اروپایی برجام، شروع به برداشتن گام‌هایی در جهت کاهش تعهداتش در قبال توافق هسته‌ای کرده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: جو بایدن جانت یلن خزانه داری تحریم ایران جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور منتخب آمریکا خزانه داری آمریکا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۵۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است

منابع آمریکایی مطلع روز جمعه به پایگاه خبری اکسیوس اعلام کردند که وزارت خارجه این کشور تحریم گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی که مرتکب نقض حقوق بشر در کرانه باختری شده را متوقف کرده و درحال حاضر درحال بررسی این مسئله با اطلاعات به دست آمده جدید از این رژیم طی روزهای اخیر است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری اکسیوس اعلام کرد با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی، اعضای کنگره و حتی مقامات ارشد دولت بایدن تحت فشار شدیدی برای تجدیدنظر درخصوص تحریم‌های احتمالی علیه رژیم صهیونیستی قرار دارد.

به گزارش منابع مطلع آمریکا قصد داشته تا از ارائه کمک نظامی و آموزش به گردان «Netzah Yehuda» خودداری کند که خود اقدامی بی‌سابقه در روابط واشنگتن و تل‌آویو محسوب می‌شد.

یک قانون امضا شده در سال 1997 در آمریکا، این کشور را از ارائه کمک‌های خارجی و ارائه آمورش‌ها از سوی وزارت دفاع به نیروهای پلیس، نظامی و امنیتی که متهم به نقض حقوق بشر هستند، ممنوع می‌کند.

هفته گذشته پایگاه خبری اکسیوس گزارش داده بود که بلینکن به دنبال اعمال تحریم‌هایی علیه گردان «Netzah Yehuda» ارتش رژیم صهیونیستی است.

انتشار این خب باعث شد تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون این رژیم به طور علنی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بخواهند تا از انجام چنین اقدامی پرهیز کند.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، عضو کابینه جنگی این رژیم در این رابطه با بلینکن به گفت‌وگو پرداختند و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز با کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به گفت‌وگو پرداخت.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، تل‌آویو در پیغام‌های خود به ـآمریکا از این کشور خواسته تا در تحریم این گردان ارتش رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران