Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفت و گو با خبرآنلاین مرکزی با اشاره به این موضوع بیان کرد : البته تا زمان قطع کامل و پایان شناسایی تلفات پرندگان مهاجر ، پایش و مراقبت های مستمر به منظور جلوگیری از احتمال انتقال این بیماری انجام خواهد شد و همچنان نگرانی هایی در این خصوص وجود دارد.

«محسن شانقی » با تاکید به اینکه ۱۴ اکیپ پایش و مراقبت روزانه در استان فعال است و تا کنون موردی از این بیماری در بین طیور صنعتی و سنتی، پرنده فروشی‌ها و کشتارگاه‌های استان مشاهده و گزارش نشده ‌است ، ادامه داد : ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار قطعه طیور تخمگذار، مرغ مادر و بوقلمون در این مدت بر علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان واکسینه شده اند که تقریبا تمام واحدهای فعال را شامل می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

واکسیناسیون اجباری و همراه با نظارت دقیق 

وی انجام این واکسیناسیون را برای واحدها اجباری و همراه با نظارت دقیق ذکر کرد و گفت : مرغداران در صورت عدم انجام واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با مشکلاتی در دریافت نهاده ها ، بیمه و... مواجه می شوند و به دلیل این ضوابط ، اغلب واحدها این موضوع را رعایت می کنند. 

شانقی یکی از اقدامات برای پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری را اعمال ضوابط بهداشتی و رصد شرایط لازم برای صدور مجوز جوجه ریزی عنوان کرد که با جدیت و سخت گیری انجام می شود و سبب شده تا شمار واحدهای غیرمجاز و تخلفات کاهش یابد. 

مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد : با توجه به تجربه قبلی شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال ۹۵ که تلفات بالایی را به همراه داشت ، اقدامات مربوط به امنیت زیستی و پیشگیری در اولویت قرار گرفته و واحدهای صنعتی و سنتی نیز اصلاح ساختار و رفع نواقص را بیشتر مورد توجه قرار می دهند.

وی در ادامه صحبت های خود گفت : ۹۰۰ مورد بازدید از واحدهای مرغداری صنعتی ، ۱۷۳ مورد تالاب ها و زیستگاه های پرندگان مهاجر در استان و ۳۰۰ مورد بازدید از واحدهای سنتی در روستاهای اطراف تالاب میقان در این مدت انجام شده و خوشبختانه موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.

شانقی بیان کرد : در سال جاری ، یک‌هزار و ۳۶۳ مورد بازدید از واحدهای صنعتی، ۲ هزار و ۵۰۸ واحد طیور روستایی، ۴۳ کشتارگاه‌ ، ۱۲ مورد پرندگان زینتی و پرنده فروشی‌ها و ۱۷۳ مورد بازدید از زیستگاه‌ها و تالاب‌های استان انجام شده و پس از نمونه برداری ، موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است. 

وی پایش دقیق مرغداری ها و روستاهای اطراف تالاب و گزارش گیری هر گونه تلفات، ممنوعیت صید پرندگان توسط روستاییان و نگهداری پرندگان بومی در محیط های بسته ، اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک، صدا و سیما و رسانه ها به مرغداران و و روستاهای در معرض خطر و برگزاری کلاس های آموزشی را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بین طیور صنعتی و سنتی استان مرکزی عنوان کرد. 


افزایش ۵۰ و ۴۰ درصدی کشتار دام و تولید گوشت قرمز در استان 

مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه این گفت و گو با اشاره به افزایش ۵۰ و ۴۰ درصدی کشتار دام و تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های استان مرکزی در سال جاری نسبت به هشت ماهه سال قبل ، ادامه داد : ۸۷ هزار و ۴۲۱ رأس دام امسال در کشتارگاه‌های این استان کشتار شد که با کشتار این دام‌ها سه میلیون و ۶۸۰ هزار و ۷۴۴ کیلوگرم گوشت قرمز استحصال شده‌ است.

شانقی اضافه کرد : ۷۱ هزار و ۵۷۸ بازدید بهداشتی امسال از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه استان انجام و ۵۲ هزار و ۱۴۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در سطح این واحدها کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد و ۲۰۸ واحد متخلف در جریان این بازرسی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

وی در پایان گقت : همچنین ۳۸ هزار و ۲۹۹ تن گوشت مرغ امسال در این استان تولید و با تایید این اداره کل روانه بازار مصرف شد و ۱۰۹ هزار و ۲۶۷ قطعه لاشه طیور غیر قابل مصرف در کشتارگاه‌های استان مرکزی نیر در این مدت ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

46

کد خبر 1464379

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مورد بازدید صنعتی و سنتی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار

قیمت دلار که چند روزی است روند نزولی در پیش گرفته، امروز به کانال ۵۰ هزار تومان برگشت.

به گزارش ایسنا، قیمت دلار که در روز‌های گذشته روند کاهشی گرفته بود، امروز به کانال ۵۹ هزار تومان هم رسید؛ برخی از دلالان میدان فردوسی، قیمت این ارز را تا ۶۰ هزار تومان هم عنوان کردند و در مواردی هم این نوع ارز را تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان هم می‌فروختند.

دلالان چهارراه استانبول و خیابان منوچهری معتقدند در روز‌های آینده امکان ریزش دلار تا ۵۸ هزارتومان هم وجود دارد.

بازار میدان فردوسی که در تلاطم افزایش قیمت‌ها، تب و تاب فروش از سوی دلالان را به همراه داشت، امروز از هیجان خالی بود؛ البته فروشندگان دلار همچنان در بازار حضور داشتند تا اگر تقاضایی برای خرید باشد، پاسخ دهند.

تحولات مرزی بین ایران و پاکستان قبل از پایان یافتن تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، سرآغازی برای روند صعودی قیمت دلار بود. همچنین همزمان با پایان تعطیلات نوروزی، اخبار سیاسی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق در سیزدهم فروردین‌ماه منتشر شد و روند صعودی که در بازار ارز آغاز شده بود را تسریع کرد.

به‌دنبال این اتفاق، ایران ۲۵ فروردین‌ماه، در عملیات «وعده صادق» یک حمله موشکی به رژیم صهیونسیتی ترتیب داد و فردای این حمله، قیمت دلار در ساعات آغازین بازار، به ۷۰ هزار تومان هم رسید؛ اما این روند صعودی ادامه‌دار نبود و در عرض چند ساعت، بازار روند نزولی به خود گرفت و به ۶۶ هزار تومان هم رسید.

در این مدت برخی از کارشناسان بازار هشدار دادند که روند صعودی این روز‌های بازار ارز، ناشی از هیجانات سیاسی است و ادامه‌دار نخواهد بود؛ درواقع به گفت آن‌ها از نظر اقتصادی اتفاقی رخ نداده که بخواهد علت افزایش قیمت ارز باشد. البته برخی دیگر از کارشناسان تاکید کردند که بدون یک بسته سیاستی مناسب، بازار ارز انضباط نمی‌گیرد و این بازار نیازمند برنامه پایدار است.

دیگر خبرها

  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار