Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:13:31 GMT

رویکرد رزمایش‌های مواسات و همدلی متحول شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۵۴۳۶

رویکرد رزمایش‌های مواسات و همدلی متحول شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ولایی‌برحق ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا و دستور مقام رهبری برای حضوری جهادی برای مقابله با این بیماری قرارگاه مرکزی مواسات و همدلی در این استان با حضور ۱۵ نهاد و ارگان با محوریت نماینده ولی فقیه امام جمعه کرج تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این قرارگاه توانست طی چندین مرحله انجام رزمایش‌های مواسات و همدلی اقدامات بسیار مهمی را انجام دهند، تصریح کرد: این اقدامات تأثیر بسیار مثبتی در سطح استان البرز داشت و توانست کمک بسیار زیادی را به آسیب‌دیدگان ناشی از این بیماری انجام دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه با توجه با فرمایش اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر حضور دوباره جوانان مؤمن سعی بر متفاوت برگزار کردن دوره جدید رزمایش همدلی و کمک مومنانه گرفتیم، خاطرنشان کرد: این امر در این دوره با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی و با کمک دیگر نهادها و ارگان‌های عضو قرارگاه صورت گیرد.

وی ادامه داد: این دوره از سال‌روز ولادت حضرت زینب (س) در تاریخ ۳۰ آذرماه جاری آغاز می‌شود و در سالروز شهادت سردار سلیمانی به تاریخ ۱۳ دی ماه به پایان خواهد رسید، در این روزها ۱۴ عنوان برنامه تدارک دیده است که به صورت منسجم در هر روز برگزار می‌شود.

ولایی‌برحق با بیان اینکه روز نخست با شعار «قدرشناس شمائیم» در راستای تکریم پرستاران برگزار می‌شود، گفت: در این روز مسئولان به بیمارستاران‌ها و مراکز درمانی رفته و از جامعه پرستاری را با اهدای هدیه و گل تقدیر خواهند کرد، همچنین در این روز تیزرها و کلیپ‌های در راستای معرفی زحمات این قشر پخش خواهد شد.

تقدیر ویژه از بانوان جهادی

وی با بیان اینکه روز دوم با شعار «هم‌نفس» در راستای قدردانی از زحمات بانوان به عنوان همراهان همیشگی مقاومت برگزار می‌شود، اظهار کرد: اگرچه در این ۱۴ روز نقشی مؤثر دارند اما این روز را به پاس قدردانی از زحمات آنها که همواره پا به پای مردان در اموری مانند تغسیل، تولید ماسک و… حضور داشتند، به این قشر اختصاص دادیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه روز سوم با شعار «شهید مجاهد» با محوریت تکریم خانواده‌های شهدا و مجاهدین سلامت برگزار می‌شود، تصریح کرد: استان البرز ۷ شهید مدافع سلامت و مجاهد تقدیم کرده است که در این راستا با حضور درب منزل این شهدا از آنها به صورت ویژه تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز چهارم با شعار «قهرمان فردا» در راستای تربیت نسل آینده‌ساز کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این روز را ویژه کودکان قرار دادیم به ویژه مقام معظم رهبری بر ادامه راه شهید فخری‌زاده توسط نسل آینده تأکید داشتند، در این روز مسابقات نوشتاری، پخش کتاب و برنامه‌های جذاب برای کودکان اجرا می‌شود.

ولایی‌برحق با بیان اینکه روز پنجم با شعار «به یاد درگذشتگان» و در روز پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت: با توجه به شرایط کرونایی بسیاری از بازماندگان متوفیان نتوانستند مراسم ترحیم بگیرند که در این راستا با راه‌اندازی یک پویش سراسری با استفاده از فضای مجازی اقدام به برگزاری مراسم ختم و تلاوت قرآن خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه روز ششم جمعه و سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) است که با شعار «مرا دریاب» با محوریت استغاثه به حضرت مهدی (عج) برگزار می‌شود، اظهار کرد: سعی خواهیم کرد این استغاثه را به صورت سراسری برگزار کنیم به ویژه که مقام معظم رهبری نیز بر این امر تأکید دارند.

اشتغالزایی بیش از ۲ هزار نفر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه روز هفتم با شعار «به توان ما» در راستای اشتغال‌زایی آسیب‌دیدگان از کرونا برگزار می‌شود، تصریح کرد: با کمک و هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها و نهادها مقدمات اشغال ۲ هزار نفر در مشاغل کارگاهی و خانگی فراهم شد که کاری بسیار ارزنده به شمار می‌رود، در این روز به صورت نمادین به این اقدام می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه روز هشتم با شعار «نذر قربانی» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برای رفع بلا و کمک به فقرا مقرر شد تا هر محله اقدام به یک قربانی خواهد کرد که در این راستا حداقل یک هزار قربانی صورت خواهد گرفت و گوشت حاصل‌شده به دست فقرا خواهد رسید، البته احتمالاً تعداد قربانیان بسیار بیشتر از این عدد خواهد بود.

ولایی‌برحق

کد خبر 5091705

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری تبلیغات اسلامی استان البرز مهدی ولایی برحق کمک مومنانه ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی شیوع کرونا بارش برف بارش باران سیلاب شهرستان کرج روز دانشجو گرگان کرمانشاه شهرکرد تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار می شود ولایی برحق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد تا انسان‌های اندیشمند برای آینده کشور و جهان اسلام و جبهه مبارزه با استکبار و صهیونیسم بسازد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح امروز در آیین زنگ سپاس معلم که در مدرسه حکمت اراک برگزار شد، اظهار داشت: هفته معلم و مربیان فرهیخته وظیفه شناس متعهد تبریک عرض می‌کنم، معلمان با همت بلند خود برای پیشرفت جامعه و نسل جوان تلاش و مجاهدت می‌کنند و در خط مقدم علم و دانش فعالیت می‌کنند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی افزود: استان مرکزی ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در زمینه رشد و توسعه علمی، رشد و تولید اقتصادی، صنعت، فناوری، کشاورزی، خدمات و غیره دارد که باید با همت مربیان، معلمان و کارگران شاهد تحول چشمگیر در همه عرصه‌های علم، اقتصادی، اخلاق، ایمان و معنویت باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مدرسه حکمت و کلمه حکمت یادآور مفهوم بلندی است و این بسیار هوشیارانه و آگاهانه انتخاب شده است، حکیم در اسلام همان خداوند، انبیا و اولیای الهی هستند اما وقتی خداوند خواست فردی را جزو انبیا و اولیا معرفی کند لقمان حکیم را معرفی می‌کند و امروز امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی لقمان حکیم زمان خود و زمان حال هستند و باید از آنها پیروی کرد.

دری نجف آبادی با گرامیداشت یاد شهدای معلم کشور گفت: شهید مطهری معلم شاخص حوزه دانشگاه، مربی، انسانی هنرمند، آینده نگر، هوشیار، مودب و استوار بودند که در عرصه‌های علم و اندیشه، عمل و میدان جهاد و اجتهاد فعالیت داشتند و انسان‌های بزرگی پرورش دادند.

وی ادامه داد: مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد تا انسان‌های اندیشمند برای آینده کشور و جهان اسلام و جبهه مبارزه با استکبار و صهیونیسم بسازد، امیدواریم دانش آموزان و سرمایه‌‌های استان و کشور سرشار از ایمان، ادب، اخلاق و حکمت و با همت بلند برای ساختن ایرانی بلند و با عظمت و فرهنگ و ایران اسلامی نقش آفرین باشند و در این کاروان بزرگ پیشرو و پیش قراول باشند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • عکس/ نشست همدلی و همفکری منتخبین مجلس دوازدهم
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود