Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تخفیف صد درصدی برق کم مصرف‌ها گفت: ۲۹ میلیون مشترک خانگی در کشور وجود دارند که حدود ۳۰ درصد از آن‌ها براساس اطلاعات ثبت شده در سال‌های ۹۷ و ۹۸، مشمول این طرح خواهند شد (۵ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک). این در حالی است که  سایر مشترکان نیز می‌توانند با کاهش مصرف خود مشمول تخفیف‌های صد درصدی بهای برق شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰ درصد مردم پول برق پرداخت نخواهند کرد

او ادامه داد: پیش بینی ما این است که تا پایان امسال ۳۰ درصد مشترکان مشمول طرح برق امید می‌شوند و قرار است در این دوره برق این گروه از مشترکان رایگان شود.

به گفته این مقام مسئول هدف این طرح کاهش رفاه خانوار نیست بلکه قرار است با اجرای این طرح همراه با آموزش و آگاه سازی، رفتار مصرفی مشترکان اصلاح شود.

رجبی مشهدی بیان کرد: خوشبختانه با اجرای موفق طرح برق امید در کشور ۱۶ درصد از مشترکان پرمصرف، استفاده از برق را کاهش داده و به جرگه کم مصرفان پیوسته‌اند.

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: اولین دوره اجرای طرح برق امید آذر ماه به اتمام می‌رسد و پس از آن می‌توانیم تعداد مشترکان خوش مصرف و پر مصرف را مشخص کنیم.

رجبی مشهدی اضافه کرد: به طور کلی طرح برق امید مخصوص مشترکان خانگی است و الگو‌های آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده و در این زمینه تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است.

او در ادامه با بیان اینکه ۳۶ میلیون مشترک برق در کشور وجود دارند که از این میان نزدیک به ۳۰ میلیون مشترک خانگی هستند، افزود: براساس آمار‌ها ۸.۵ میلیون مشترک خانگی در گروه کم مصرف‌ها و ۴.۵ میلیون مشترک نیز جزو مشترکان پرمصرف قرار دارند و الباقی هم مشترکانی هستند که در گروه خوش مصرف‌ها تقسیم بندی می‌شوند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میلیون مشترک طرح برق امید کم مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!

از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳ اردیبهشت ماه بارندگی‌ها در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

به گزارش مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روز‌های اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • اگر در این مناطق زندگی می کنید از کولر گازی استفاده نکنید وگرنه ...
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور