Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:19:13 GMT

۲۰۰ هکتار از اراضی ملی گیلانغرب جنگل‌کاری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۵۵۲۳

۲۰۰ هکتار از اراضی ملی گیلانغرب جنگل‌کاری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، جبار ولی پور روز چهارشنبه در حاشیه کاشت نهال همزمان با آغاز پروژه های بیولوژیک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: این طرح در سه منطقه شامل اراضی ملی «روستای وارگه علیا» در دهستان چله، روستاهای «کل کش» و «منطقه کاظم خانی» از توابع این شهرستان اجرا و عملیاتی می شود.

وی اظهار داشت: در این طرح انواع درختان بارور اقتصادی مثل بادام، گلابی وحشی و بنه کاشته می شود که هدف از آن افزایش تولید در راستای تحقق شعار امسال است و کاشت این درختان در اقتصاد و معیشت مردم موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلانغرب گفت: این شهرستان دارای ۱۷۵ هزار هکتار جنگل و ۱۳۰ هزار مرتع است.

ولی پور ادامه داد: همچنین امروز به مناسبت روز جهانی خاک و گرامی داشت و تجلیل از شهید هسته ای محسن فخری زاده و شهدای مدافع سلامت، ده ها اصله نهال جنگلی همزمان با سراسر کشور با رعایت فاصله اجتماعی و موازین بهداشتی در منطقه تفریحی «ناودار» گیلانغرب توسط مسوولان کاشت شد.

شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت، ۲۰۵ هزار هکتار منابع طبیعی دارد.                                                                  

برچسب‌ها گیلانغرب منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلانغرب منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی گیلانغرب منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی اخبار کنکور منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: میانگین بارش سالیانه خوانسار ۳۷۰ میلی‌متر است که باتوجه به توپوگرافی شهرستان حدود ۷۰ درصد آن به صورت روان آب هدر می‌رود.
مهدی کیخایی یکی از طرح‌های مهم برای ذخیره این روان آب‌ها را احداث بند‌های چند منظوره آبخیزداری دانست و افزود: به این منظور تاکنون بیش از ۳۵۰ بند سنگی و سیمانی و خشکه چین و ۱۴ بند خاکی احداث شده است.
وی ادامه داد: این بند‌ها ظرفیت آبگیری ۱۰میلیون متر مکعب و نفوذ و تغذیه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب در سال را به سفره‌های آب زیرزمینی دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسارادامه داد: خوانسار بیش از ۴۰۰ چشمه و قنات دارد و بیش از ۸۰ درصد آب کشاورزی شهرستان از این قنات و چشمه‌ها تامین و این بند‌ها موجب افزایش حداقل دو برابری دبی و طول مدت زمان آبدهی آنان شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل