Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار" احمد طاهری" در جمع معتمدان، بزرگان  و ریش سفیدان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بزرگان ، معتمدان ، ریش سفیدان ،جوانان و احیای هر چه بیشتر سنت حسنه میانجی‌گری در حل مشکلات، اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت و توانمندی ریش سفیدان و معتمدین محلی، توسعه و تقویت مشارکت های مردمی , و جوانان در پیشگیری از جرایم، از جمله تمهیدات لازم برای همگانی کردن فرهنگ صلح و سازش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ریش سفیدان و معتمدان را از اقشار تاثیر گذار و مهم جامعه دانست و افزود: پلیس همواره تلاش داشته است تا با همفکری و همراهی این قشر از جامعه به بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی پایان دهد.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه معتمدان ، بزرگان ، ریش سفیدان و جوانان طوایف ظرفیت بالایی در پیشگیری و کنترل جرایم در جامعه هستند، گفت  :پلیس برای پیشگیری از جرائم نیازمند استفاده از این ظرفیت مهم است.
این مقام ارشد انتظامی  بیان داشت : نیروی انتظامی به عنوان نیروی خدوم و خدمتگزار جامعه و از جمله سازمان هایی است که به سبب ارتباط نزدیک و حجم ماموریت ها، به طور مستمر با شهروندان در ارتباط بوده و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری از آن به‌ عنوان نیروی مسلح اجتماعی یاد کرده است.
سردار طاهری فرهنگ سازی با تاکید بر اینکه  فعالیت های مؤثر فرهنگی در راستای نهادینه کردن اصول اخلاقی و رفتاری مناسب، بهترین راهکار در برخورد با مشکلات و مسائل اجتماعی است.  خاطرنشان کرد: میانجی گری بزرگان طوایف در حل بسیاری از اختلافات موثر است و می طلبد که بزرگان ،افراد معتمد و ریش سفیدان با مداخله در اختلافات از بروز هرگونه تنش و نزاع جلوگیری و انسجام طوایف را بیش از پیش برای حل اختلافات و همیاری با یکدیگر حفظ کنند.
این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر برنامه های پلیس برای برگزاری جلسات متعدد با بزرگان و ریش سفیدن طوایف بر همفکر ی بیشتر ، خاطر نشان کرد :امیدواریم گام های بیشتری در آینده برداریم و با این تلاش ها بتوانیم در راستای ارج نهادن به سنت های دینی و گسترش فضای صلح و سازش در بین جامعه موثرتر واقع شویم.
گفتنی است، در این دیدار بزرگان ،ریش سفیدان و معتمدان شهر زاهدان با حضور در فرماندهی انتظامی استان، انتصاب شایسته فرمانده انتظامی استان را به وی تبریک و بر گسترش همکاری و مشارکت با مجموعه انتظامی استان در پیشگیری از جرایم و پایداری و ارتقای امنیت اجتماعی استان تاکید کردند.

???? sapp.ir/police_svb

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان جوانان پلیس جرایم انتظامی استان ریش سفیدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، بر آمادگی تمام ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای هر نوع مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به گزارش‌های اداره منابع طبیعی بر وقوع ۳۰ فقره آتش سوزی در سال گذشته در سطح مراتع شهرستان و بیان اینکه این حریق‌ها به همت مردم، اطفا شد خواستار تقویت این ظرفیت شد.

وی بر تشکیل اکیپ‌های مردمی در تمام روستاها، استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد و زیست محیطی و همیاران طبیعت، احساس مسئولیت بیشتر، عدم آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بعد از برداشت، مدیریت به موقع چرای علف‌های هرز مراتع، مدیریت خاموشی‌ها، صرفه جویی حامل‌های انرژی و توجه به اخطارهای هواشناسی تاکید کرد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قطعی برق گسترده ناشی از بارش بی سابقه نزولات جوی و رانش زمین در سال گذشته از همکاری تمام ادارات و ارگان‌ها، مردم، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کرد.

تقویت زیرساخت‌های شهری برای هدایت آب‌های سطحی، تهیه تجهیزات پشتیبان برای جلوگیری از تداوم خدمات رسانی، ارتقای سطح هماهنگی، برگزاری مانورها و نگارش و تدوین سناریوهای احتمالی، تقویت آموزش‌ها، توزیع مناسب و استقرار تجهیزات و تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 6089497

دیگر خبرها

  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم