Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از تولید روزانه ۴ تن پسماند بیمارستانی در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش برنا؛ آذر ولی زاده، معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : پیش از ایام کرونا میزان تولید پسماند‌های بیمارستانی در استان کرمانشاه به ازاء هر تخت یک و دو دهم کیلوگرم بود، اما با شیوع بیماری کرونا این مقدار به سه تا چهار کیلو گرم رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : در استان کرمانشاه ۲۴ بیمارستان وجود دارد که همه‌ی آن‌ها به دستگاه‌های امحا و بی خطر سازی پسماند‌های عفونی مجهزاند.

او به فعالیت ۵ شرکت برای امحا و بی خطر سازی پسماند‌های مراکز درمانی و مطب‌ها اشاره کرد و افزود: این شرکت‌ها در صورت نیاز به بیمارستان‌ها در زمینه‌ی جمع آوری و امحا پسماند‌ها کمک می‌کنند.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه بیمارستان‌های استان ملزم به انجام و ارائه‌ی آزمایش‌های خوداظهاری برای تست و عملکرد دستگاه‌های بی خطر سازی پسماند‌ها هستند، ادامه داد: این آزمایش‌ها بصورت ماهیانه و فصلی در آزمایشگاه‌های معتمد انجام و نتیجه‌ی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ولی زاده گفت: به دلیل حجم پسماند‌های بیمارستانی در کرمانشاه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یک شرکت را بصورت اختصاصی به عنوان متولی عملیات دفن نهایی پسماند‌ها تعیین کرده است.

او افزود: با پیگیری‌های انجام شده برای دفن نهایی پسماند‌های بیمارستانی در کرمانشاه چند نقطه در کارگروه پسماند استان معرفی و به تصویب رسید که کار ارزیابی زیست محیطی این نقاط در حال پیگیری است .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرمانشاه پسماند پسماند بیمارستانی استان کرمانشاه پسماند ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود

مدیرکل اداره نظارت و هماهنگی بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در شهر مشهد تولید می‌شود. - اخبار استانها -

احسان نجاری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد اظهارداشت: افزایش ورود زائران به شهر مشهد مقدس و میزان ماندگاری آن ها، تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز باعث افزایش میزان تولید زباله در شهر مشهد نسبت به سال گذشته همزمان با اولین ماه سال بوده است.

وی تصریح کرد: طی فروردین ماه سال جاری 54 هزار و 800 تن پسماند از سطح شهر مشهد جمع‌آوری شده است و 2 هزار و 800 تن فقط زباله خانگی جمع‌آوری شده در اولین روز سال جدید بوده که در سال‌های گذشته در این کلانشهر بی‌سابقه بوده است.

نجاری‌مقدم با بیان اینکه بصورت روزانه 1767 تن زباله از سطح شهر مشهد جمع‌آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ثانیه بیش از 20 کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود.

مدیرکل اداره نظارت و هماهنگی بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: میزان زباله جمع‌آوری شده در فروردین ماه سال گذشته حدود 50 هزار تن بوده است و کل پسماند جمع‌آوری شده سال 1402 بیش از 650 هزار و 300 تن اعلام شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود