Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌ها نشان می‌دهد بودجه نهاد‌های عمومی در مقایسه با بودجه شرکت‌های دولتی که از نظارت و شفافیت فراری هستند، رقم بسیار ناچیزی است.

خبرگزاری میزان - نود اقتصادی نوشت: جنجال رسانه‌ای این روز‌ها علیه بودجه نهاد‌های عمومی درحالی از سوی برخی رسانه‌ها صورت می‌گیرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد بودجه این نهاد‌های عمومی که بیشترین تمرکز رسانه‌ای بر روی آن‌ها وجود دارد در مقایسه با بودجه شرکت‌های دولتی که از نظارت و شفافیت فراری هستند، رقم بسیار ناچیزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ درحالی بودجه ۹ شرکت دولتی شرکت پالایش نفت آبادان، شرکت ملی نفت ایران، شرکت پالایش نفت اراک، شرکت ملی گاز ایران، شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران، بیمه مرکزی، شرکت بیمه ایران، شرکت توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی حدود ۴۲۰ هزار میلیارد تومان است که کل بودجه هفت نهاد عمومی شامل سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ستاد اقامه نماز و سازمان حج و زیارت تنها ۷۴۴ میلیارد تومان یا به عبارتی معادل ۲/. درصد (کمتر از نیم درصد) بودجه این ۹ شرکت است.

همچنین مقایسه بودجه یکی از شرکت‌های دولتی با بودجه برخی نهاد‌های عمومی نیز نشان می‌دهد برای مثال بودجه ۷۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد تومانی شرکت ملی نفت ایران ۲۰۴ برابر بودجه سازمان تبلیغات اسلامی، ۳۵۹ برابر بودجه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ۹۸۲ برابر بودجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ۲۰۸۰ برابر بودجه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر، ۲۰۸۰ برابر بودجه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ۳۵۰۷ برابر بودجه ستاد اقامه نماز و ۶۵۷۵ برابر بودجه سازمان حج و زیارت است.

بیشتر بخوانید: روحانی: در بودجه ۱۴۰۰ توجه خاص و ویژه‌ای به مردم و اقشار کم‌درآمد شده است

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: بودجه اخباراقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بودجه تبلیغات اسلامی شرکت های دولتی نهاد های عمومی برابر بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۱ و پیوست ۳ در خصوص شرکت‌های دولتی با ۱۴۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۱۱ گفت: این جدول در خصوص شرکت‌های دولتی است، برخلاف آنچه گفته می‌شود حدود دو سوم بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص داده شده که بررسی نمی‌شوند. اعتبارات شرکت‌های دولتی با بودجه عمومی جدول شماره ۱۴ تقریبا برابر است، فقط یک مقدار شرکت‌های دولتی کم است، حدود ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل تأمین نفت است، در خصوص نفت اقدامات خوبی در کمیسیون انرژی انجام شده و به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم، همگی را بررسی کرده و بر همین اساس شرکت‌های دولتی که بودجه آن در جدول شماره ۱۴ مشخص شده اگر از آن سرپیچی شود باید پاسخگو باشند، این یک گام بلند برای نظارت بر شرکت‌های دولتی است که در بودجه امسال برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!