Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:12:42 GMT

همه گیری کرونا در شب یلدا/ مردم مراقبت کنند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۶۱۳۰

همه گیری کرونا در شب یلدا/ مردم مراقبت کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد جمالیان اظهار کرد: اگر مردم استان مرکزی کماکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و به آنها پایبند باشند، در صورت رخداد پیک بیماری به حالت خفیفی از این پیک برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و در مکان‌های پر ازدحام حضور داشته باشند، ماسک را به صورت مناسب و علمی استفاده نکنند و فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر نداشته باشند، با توجه به عدم تهویه هوا در مکان‌های سربسته، با یک پیک تند و وخیم روبرو خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر حالت دوم رخ دهد با توجه به برودت هوا و سایر بیماری‌های فصلی در کنار کرونا، مرگ و میر جدی تری نسبت به سایر پیک‌های گذشته خواهیم داشت، بنابراین رعایت چند نکته در این فصل زمستان مهم و سرنوشت ساز خواهد بود.

کرونا در کمین دورهمی های شب یلدا نشسته است

جمالیان افزود: اولین موضوع توجه ویژه به مراسم شب یلدا است چراکه کرونا در کمین دورهمی های شب یلدا نشسته و منتظر عکس العمل همگان است، خواهشمندیم به حرمت سختی‌هایی که افراد در این مدت تحمل کردند، در صورت امکان از برگزاری دورهمی در شب یلدا پرهیز کنند و اگر به هر دلیلی این مراسم برگزار می‌شود، میزان جمعیت متناسب با مکان سر بسته باشد، به هیچ عنوان افراد بیشتر از یک ساعت دور هم جمع نباشند و در زمان دورهمی حتماً از ماسک استفاده کنند.

هیچ راهی جز رعایت نکات بهداشتی برای مهار ویروس کرونا وجود ندارد

به گفته جمالیان متأسفانه مشاهدات نشان می‌دهند که افراد در منازل و در دید و بازدیدهای خود از ماسک استفاده نمی‌کنند، که این محیط‌ها برای انتقال ویروس بستر مناسبی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از زحمات و پایبندی مردم استان مرکزی به محدودیت‌های ۲هفته‌ای تقدیر و تشکر کرد و گفت: این تجربه ۲ هفته‌ای به همگان ثابت کرد که در صورت رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی، بار بیماری شیب نزولی را طی می‌کند و هیچ راهی جز رعایت نکات بهداشتی برای مهار ویروس کرونا وجود ندارد.

وی عنوان کرد: امیدواریم با همکاری مردم و پایبندی آنها به موازین بهداشتی شاهد استمرار شیب نزولی بار بیماری باشیم، در غیر این صورت مجبوریم به خاطر حفظ جان و سلامتی مردم محدودیت‌های سخت‌تری را اعمال کنیم.

کد خبر 5091712

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شب یلدا دانشگاه علوم پزشکی اراک ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر محدودیت های کرونایی شیوع کرونا بارش باران بارش برف سیلاب شهرستان کرج روز دانشجو شهرکرد گرگان کرمانشاه شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین تهران،  چندپروژه‌ بهداشتی از قبیل تجهیز و تکمیل پایگاه بهداشتی آل یاسین، مجموع تصویر برداری بیمارستان امام خمینی (ره)، مرکز سراج با حضور علیرضا زالی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، فرماندار فیروزکوه، امام جمعه شهرستان ، معاونین فرمانداری فیروزکوه افتتاح شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در خصوص افتتاح پایگاه بهداشتی آل یاسین در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به تغییر در ساختار جمعیتی، این پایگاه نیاز به بهسازی و نوسازی داشت که خوشبختانه با کمک مسئولان محترم این شهرستان ظرفیت‌های این پایگاه ارتقا یافت.

وی در رابطه با مجموعه سیتی اسکن این بیمارستان اظهار داشت: مجموع سیتی اسکن بیمارستان امام خمینی در سال گذشته افتتاح شده بود ولی هم اکنون خدمات تصویربرداری به صورت یک بسته خدمتی کامل از نظر ابعاد و استانداردهای تصویربرداری افتتاح شد.

زالی اعتبار تخصیص یافته به این مرکز تصویری را بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بیان نمود و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان  در مسیر سه استان می‌باشد و در تصادفات جاده ای ، این دستگاه نوین رادیولوژی که با روش دیجیتال که اشعه کمترو دقت بالاتری  دارد بسیار مورد نیاز بوده،  افتتاح شده است.

این مقام مسئول در رابطه با مرکز سراج نیز بیان داشت: این مرکز جهت کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی  به صورت ساختارهای یکپارچه هستند ، سازمان‌های چند وجهی محسوب شده و امیدواریم با کمک مسئولین شهرستانی علی الخصوص فرماندار محترم  درمان کامل، غربالگری و پیشگیری در این مرکز صورت پذیرد.

وی در پایان در رابطه با جذب پزشکان متخصص در مراکز درمانی شهرستان ابراز امیدواری کرد و اذعان داشت: با ایجاد جذابیت‌های بیشتر برای شهرستان به کمک مسئولین شهرستانی و همچنین در نظر گرفتن سهمیه جداگانه‌ای برای این شهر انشالله در آینده نزدیک شاهد حضور  هر چه بیشتر پزشکان متخصص جهت ارائه خدمات به مردم عزیز این شهرستان خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند