Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- برگزاری دورهمی‌های خانوادگی در آستانه شب یلدا به دغدغه جدی کادر درمانی استان گلستان تبدیل شده و رئیس دانشگاه علوم پزشکی نسبت به حضور در این مراسم‌ها هشدار داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، استان گلستان در حال پشت سر گذاشتن سومین پیک شیوع بیماری کرونا است. پس از یک دوره طوفانی و ابتلای تعداد زیادی از مردم و جان باختن عده‌ای، هر بار که آرامش نسبی در این استان ایجاد شد برخی از مردم با عادی انگاری و برگزاری مراسم‌ها به ویژه عروسی‌ها شرایط را برای تاخت و تاز مجدد کرونا فراهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد با هر تعطیلی و مناسبتی مانند اعیاد که برخی مردم مجالس شادی خود را برگزار می‌کنند، کرونا اوج می‌گیرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم معتقد است مهم‌ترین دلیل شیوع گسترده کرونا در استان برگزاری مراسم‌های و دورهمی‌هاست.

تغییر سبک زندگی با توجه به شرایط کرونایی، مهم‌ترین اتفاق برای قطع زنجیره و شکست دادن این بیماری است. این موضوع حالا که کم کم به شب یلدا نزدیک می‌شویم، حساسیت و اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مسئولان بهداشت و درمان استان از هم اکنون نگران دورهمی‌های شب یلدا هستند و در این باره هشدارهای لازم را داده‌اند.

هرچند با اعمال سه هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی تا حدودی از تعداد موارد بستری کم شده اما تعداد جان‌باختگان همچنان در حال افزایش و دو رقمی است.

تعارفی با تهدیدکنندگان علیه بهداشت و سلامت مردم نداریم

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: با هر اقدامی که مرکز بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی آن را تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی کند، برخورد می‌کنیم.

عزای طولانی پس از دورهمی طولانی‌ترین شب سالکرمانشاه بدون شهر قرمز کرونایی/ جان بزرگترها را در دورهمی شب یلدا به خطر نیندازید18 نفر در خرم‌آباد به دلیل حضور دورهمی غیرقانونی بازداشت شدند

وی گفت: برگزاری مراسم‌های تجمعی بیش از 15 نفر در شهرهای قرمز ممنوع است و با کسانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، تعارف نخواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: قانونگذار برای برخورد با این افراد تا یکسال حبس پیش بینی کرده است. از مردم انتظار داریم به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و جان خود و دیگران را به مخاطره نیندازند.

وی با اشاره به برخورد با برگزارکنندگان چند مجلس عروسی در شهرهای مختلف استان گفت: برای تعداد زیادی از این افراد پرونده قضایی تشکیل دادیم و حتما با آنها طبق قانون برخورد می‌کنیم.

نگرانی از برگزاری دورهمی‌های شب یلدا

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم از مردم خواست با توجه به نزدیک شدن شب یلدا، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، ضمن مراقبت از خود و خانواده‌شان، از کادر بهداشت و درمان حمایت کنند.

وی گفت: طبق بررسی‌ها بیش از نیمی از موارد ابتلا به کرونا به علت شرکت در دورهمی‌ها و مراسم‌ها تجمعی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان هم افزود: از زمان اجرای محدودیت‌های کرونایی در سطح استان و همکاری صنوف و مردم، روند ابتلا و بستری در استان رو به کاهش است که امیدواریم با تداوم این روند، شرایط بهتری را در استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه استان همچنان در وضعیت قرمز از لحاظ شیوع کرونا قرار دارد، اظهار داشت: شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، علی آباد، بندرگز، بندرترکمن، آق قلا، مراوه تپه، کلاله و گمیشان در وضعیت قرمز، رامیان، گالیکش، مینودشت، آزادشهر و کردکوی در وضعیت هشدار هستند.

فاضل با اشاره به کاهش موارد بستری در مراکز درمانی استان گفت: حدود یک پنجم این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند که نیمی از آنان حال وخیمی دارند.

وی با بیان اینکه تعداد فوتی ناشی از کرونا در استان افزایش یافته و همچنان دو رقمی است، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا به حال حدود 16 هزار بیمار در استان بهبود پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/581/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی برگزاری دورهمی مراسم ها استان هم شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند

پیاده‌روی خانوادگی بجنورد در حالی برگزار شد که به دلیل بی‌تدبیری مسئولان، مردم به سختی به پایان راه رسیدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، پیاده‌روی خانوادگی بجنورد در حالی برگزار شد که به دلیل بی‌تدبیری مسئولان، مردم به سختی به پایان راه رسیدند.

کد خبر 748064

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا