Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@15:29:26 GMT

بازسازی هوشمند فضاهای عمومی در رومانی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۶۲۹۵

بازسازی هوشمند فضاهای عمومی در رومانی

برنامه‌ریزان کلوژ-نپوکا، کلانشهری در رومانی، قصد دارند به روش هوشمند برای بازسازی یکی از میادین اصلی شهر به نام ماراشتی و خیابان‌های اطراف آن بهره گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار کلوژ-نپوکا از آمادگی کامل خود برای آغاز پروژه بازسازی هوشمندانه میدان ماراشتی و تمام خیابان‌های اطراف آن خبر داده و ادعا کرده است مسئولیت پرداخت تمام بودجه لازم برای انجام این کار را به عهده خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، یک رقابت بین طراحان برگزیده شهر برای نوسازی دوباره این میدان برگزار شد که برنده رقابت نه تنها موظف به نظارت بر تمام مراحل پیاده‌سازی آن است، بلکه در حین اجرای پروژه نیز باید شخصاً در امور دخالت کند.

در احیای منطقه معروف و محبوب ماراشتی، نه تنها میدان و خیابان‌های اطراف از نو طراحی می‌شود، بلکه یک پارکینگ زیرزمینی و فضاهای عمومی جدید مجهز به تجهیزات مربوط به فناوری شهر هوشمند نیز احداث خواهد شد. علاوه بر این، سیستم‌های روشنایی شهر به طور کامل عوض می‌شود و سیستم‌های هوشمند، مزین به پوشش‌های سبز در کنار درختان قرار خواهد گرفت.

برای پروژه جدید کلوژ-نپوکا، فضایی به مساحت ۱۰ هکتار مورد بازسازی قرار خواهد گرفت و خیابان‌ها، بلوارها، کلیسای جامع و سایر مکان‌های عمومی اطراف میدان ماراشتی از نو طراحی خواهد شد. پارکینگی که قرار است در زیرزمینی یکی از خیابان‌های اصلی اطراف احداث شود، دست کم فضای پارک ۲۶۰ خودرو را فراهم خواهد آورد.

مقامات رسمی کلوژ-نپوکا اعلام کرده‌اند که پیاده‌سازی پروژه فوق از اهمیت ویژه‌ای هم برای شهر و هم شهروندان برخوردار است. بسیاری از مردم کلوژ-نپوکا بر اثر انتشار ویروس کرونا کار خود را از دست داده و در وضعیت مالی بسیاری بحرانی به سر می‌برند. آغاز پروژه بازسازی میدان ماراشتی نه تنها به کارآفرینی و اشتغال بسیاری از این افراد کمک می‌کند، بلکه رونق اقتصادی را نیز برای منطقه در پی خواهد داشت.

کد خبر 460418

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رومانی شهرهای جهان نوسازی و بهسازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟

به گزارش همشهری آنلاین، خط ۱۰ که نیمه شمالی تهران را پوشش می‌‎دهد از مناطق ۲۱ و ۲۲ در غرب تهران شروع می شود و به فلکه سوم تهرانپارس می رسد و در طول مسیر مناطق ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ را هم پوشش می دهد.

محمد علی پاشا زانوسی، مدیر پروژه پیمانکار شرکت بین الملل عمران سریر در این بازدید آخرین وضعیت خط ۱۰ مترو را تشریح کرد و گفت: «اکنون در کارگاه ایستگاه تبادلی و تقاطعی با خط ۶ مترو (Y۱۰-Z۶ ) هستیم که این ایستگاه ۱۴۲ متر طول دارد. حدود ۹۰ هزار متر مکعب احجام و ۳۴ هزار متر مکعب هم بتن ریزی پیش بینی شده و این ایستگاه یک تونل فرعی به طول ۱۹۰ متر دارد که در حال حفاری است.»

فرشاد نامی مشاور پروژه کارگاه متروی میدان المپیک هم وضعیت کارگاه میدان دهگده المپیک را تشریح و عنوان کرد: «پروژه تجهیز کارگاه میدان دهکده المپیک (منطقه ۲۲) از سال ۱۴۰۰ شروع شد و اکنون در حال حفاری شمع‌های سازه نگهبان هستیم. بعد از حفاری شمع‌ها با روش تاپ‌داون سازه نگهبان ایستگاه و تراز آن را شروع می‌کنیم.»

شاهرخ حیدری مدیر پروژه مهندسین مشاور شرکت بهرو هم در این بازدید به وضعیت ایستگاه میدان اتریش اشاره و عنوان کرد: «در طراحی این ایستگاه باتوجه به زمین‌های موجود و همکاری شهرداری مناطق عمق خط را کاهش دادیم و این امر می‌تواند دستاوردهایی اعم از کاهش هزینه و افزایش سرعت اجرا داشته باشد. عمق ایستگاه میدان اتریش ‌۲۱ متر و تراز ریل آن ۱۸ متر است. حدود ۵۰ درصد ایستگاه به تراز کف رسیده و سریعا بتن ریزی شروع می‌شود.»

به گفته حیدری تی بی ام از ایستگاه دریاچه به سمت ایستگاه میدان اتریش در حال حرکت است و به زودی ایستگاه به مرحله ای می رسد که تی بی ام از آن عبور می کند و به محض عبور دستگاه سایر فعالیت‌ها می‌تواند انجام شود.

او در پایان تاکید کرد: «برنامه بهره برداری ما از ایستگاه حدوداً ۳۰ ماهه است و ایستگاه میدان اتریش که جزء ایستگاه‌هایی است که در فاز اول و سال ۱۴۰۴ بهره برداری می شود.»

کد خبر 848677 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مترو خط ۱۰ شهردارى تهران تهران مترو تهران

دیگر خبرها

  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • پایان خوش قصه غفور و مجرد در رومانی!
  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • تاثیر لاین نوری بر دکوراسیون داخلی 
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • این میدان در تهران مسدود می‌شود
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد