Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در نشست مشترک اعضای شورای قضایی استان بوشهر با مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از مهمترین اهداف این نشست را تعامل بیشتر نمایندگان با دستگاه قضائی استان، طرح و حل مسائل و موضوعات مختلف قانونی و ارائه نظرات مشورتی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اطلاع نمایندگان از مشکلات قضائی و توجه ایشان به مسائل قضائی مردم موجب همدلی و هم افزایی بیشتر می‌شود و می‌توان برای حل بهتر مشکلات موجود گام برداشت.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به آمار پرونده‌های قضائی ادامه داد: در هشت ماه امسال ۱۴۲ هزار و ۵۳۰ فقره ورودی پرونده در دادگستری وجود داشت و ۱۴۳ هزار و ۳۹۳ پرونده در همین زمان مختومه شده است.

جمادی با بیان اینکه رسیدگی پرونده‌های معوق در تمامی حوزه‌های قضایی در دستور کار است، عنوان کرد: بیش از ۷۵ درصد پرونده‌های مربوط به سال‌های قبل تعیین تکلیف و مختومه شدند.

بیشتر بخوانید

بازگشت ۳۶۰ هکتار از اراضی بوشهر به بیت المال با حمایت قضایی از جهش تولید کمک می‌کنیم/ با زمین‌خواران قاطعانه برخورد می‌شود مدیرانی که از اجرای طرح حدنگار جلوگیری کنند تحت تعقیب قرار می‌گیرند دستگاه‌های متولی از زمین خواری جلوگیری کنند

او، استفاده ازفناوری‌های نوین را از برنامه‌های قوه قضائیه برشمرد و با تاکید بر لزوم حفظ حقوق بیت المال بیان کرد: یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی، صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال است و بر همین اساس در هشت ماه امسال، هزار و چهار هکتار از اراضی ملی به بیت المال برگشت داده شد.

رئیس کل دادگستری بوشهر تاکید کرد: علاوه بر این نیاز است مسئولان دستگاه‌های متولی به وظیفه خود در حفظ حقوق بیت المال عمل و از پدیده زمین خواری و تصرفات اراضی ملی جلوگیری کنند.

کاهش ۱۵ درصدی جرائم

جمادی، پیشگیری از وقوع جرم را در برقراری امنیت و جلوگیری از بزهکاری مهم برشمرد و افزود: امسال ۱۰۰ درصد برنامه‌های این حوزه اجرا شد و طبق آمار در ۸ ماه امسال ۱۵ درصد کاهش جرائم را شاهد بودیم.

او به رویکرد صلح و سازش در مجموعه قضائی نیز اشاره کرد و ادامه داد: سالانه حدود ۶۰ هزار پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود که از این تعداد حدود ۲۸ درصد آن‌ها به مصالحه می‌رسند.

ثبت ۱۵ فقره گذشت از قصاص

رئیس کل دادگستری بوشهر همچنین توضیح داد: از زمان سفر رئیس قوه قضائیه در سال ۹۸ تا امروز ۱۵ فقره گذشت از قصاص داشته‌ایم که این امر با تلاش شورای حل اختلاف در استان صورت گرفته است.

جمادی افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که سال‌هاست در حال پیگیری هستیم موضوع تعیین تکلیف نیرو‌های شورای حل اختلاف است که نیاز به چاره اندیشی جدی در این بخش وجود دارد.

او، به تشکیل یک کارگروه متشکل از مجمع نمایندگان و اعضای شورای قضائی اشاره کرد وگفت: در این کارگروه می‌توان مواردی که موجب تسهیل در ارائه خدمات دستگاه قضائی به مردم می‌شود، رصد و بررسی شود.

در ادامه این نشست اعضای شورای قضائی استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی مسائل و موضوعات مورد نظر را بیان و بر ضرورت هماهنگی و هم افزایی بیشتر در خصوص حل مشکلات تاکید کردند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرونده قضائی قصاص زمین خواری بیت المال پرونده های معوق صلح و سازی شورای حل اختلاف رئیس کل دادگستری حقوق بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر

آفتاب‌‌نیوز :

دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغی در اصفهان
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان