Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه استفاده از عرقیجات گیاهی، دمنوش ها و داروهای گیاهی با توجه به عوارض کم این تولیدات نسبت به مواد شیمیایی مورد توجه عموم قرار گرفته است و این مقوله باعث راه اندازی و شکل گیری کارگاه‌های تولیدی زیادی در این عرصه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  از خبرنگار عصراترک از راز و جرگلان، برغمدی یکی از جوانانی است که با فعالیت در این زمینه کسب و کار برای خودش و یک نفر دیگر فراهم کرده و می گوید اگر حمایت شود، کارش را تا تاسیس 5 شعبه می تواند افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برغمدی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بنده 33 ساله و متاهل هستم، تولید و توزیع عرقیجات و دارهای گیاهی را از سال 91 با 700هزار تومان هزینه شخصی و 15میلیون تومان وام از بانک مهر اقتصاد آغاز کردم.

 

وی اظهار کرد: ما در فروشگاه صنایع تبدیلی حاصل از عرق گیری، آب گوجه گیری، آب لیمو گیری، آسیاب نیمه صنعتی را به فروش می رسانیم .

 

این کارآفرین راز و جرگلانی گفت: کاشت بعضی از گیاهان دارویی را خود انجام می دهیم و مابقی را که مواد اولیه کار ما است تهیه و عرقیجات و اسانس آنها را به فروش می رسانیم.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر یک شعبه در راز داریم که یک نیرو آن را اداره می کند و یک شعبه هم در شهر مشهد راه اندازی کردیم که خود بنده اداره می کنم.

 

برغمدی تاکید کرد: اگر از سمت مسئولین حمایت بشویم، می توانیم هم شغل خود را گسترش بدهیم هم نیروی کار بیشتری به خدمت بگیریم. در حال حاضر یک شعبه در شهر راز و یک شعبه در شهرستان مشهد راه اندازی شده و یک شعبه نیز در آینده نزدیک در شهرستان سبزوار راه اندازی می کنیم و اگر در آینده مشکلات از سر راه کنار برود قصد افزایش شعبه را به تعداد 5 شعبه داریم.

 

وی با بیان اینکه برای گسترش کار خود حداقل به 100میلیون وام برای راه اندازی یک شعبه نیاز است، گفت: متاسفانه مشکل اصلی ما مالی است و از طرفی هم بیماری کرونا سبب کاهش فروش شده است.



این کارآفرین مشکل دیگر را بالا رفتن قیمت مواد اولیه عنوان کرد و ادامه داد: تعداد محدودی از مواد اولیه از جمله به لیمو، گل گاو زبان، چای ترش و گل محمدی را خودمان تولید می کنیم و بقیه مواد اولیه که بیشتر از یک هزار قلم است را خریداری می کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما از ایجاد این شغل پرداختن به طب اسلامی و از مسئولین می خواهیم مشکلات اقتصادی حال حاضر جامعه را رفع کنند و جوانان را حمایت کنند تا درگیر مشکلات بیکاری نباشند.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مواد اولیه راه اندازی یک شعبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد

محمد نوروزی رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان میبد گفت: پرونده گرانفروشی شیرینی به ارزش ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان میبد رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، و اظهارات متهم، اتهام انتسابی را محرز اعلام و نامبرده را به پرداخت ۱۷۳ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

 نوروزی گفت: درگشت مشترک تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان اتاق اصناف شهرستان میبد این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود