Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:24:30 GMT

۱۹ آذر و مهمترین اخبار کرونایی استانها

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۷۳۹۱

۱۹ آذر و مهمترین اخبار کرونایی استانها

به گزارش ایرنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ کسبه و اقشار مختلف مردم با همراهی در اجرای طرح محدودیت‌های دو هفته ای (۱۵ آذرماه) مشارکت قابل قبولی را در استانها به ثبت رساندند و اکنون هرچه در این ایام جلوتر می‌رویم، ثبات وضعیت شیوع بیماری و کاهش مرگ و میرها نشان از همراهی مناسب در آزمون مبارزه با کووید- ۱۹ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام وزارت بهداشت؛ رنگ برخی شهرها از جمله تهران از قرمز به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت داده و میزان محدودیت ها در این شهرها کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در این زمینه اعلام کرد که تغییر رنگ شهرها به معنای کنترل اپیدمی نیست. وضعیت نارنجی در شهر تهران و بسیاری از شهرها شکننده است و اگر مردم پروتکل ها را به طور جدی رعایت نکنند ممکن است هفته های آینده دو باره با تغییر رنگ، محدودیت ها تشدید شود.

اما نکته قابل تامل دیگر این است که امکان موج دیگری از کرونا با نزدیک شدن به شب یلدا و دورهمی های دیرینه خانواده های ایرانی دور از انتظار نیست و بسیار تاکید می شود که به دلیل شرایط کنونی، از این مهمان ناخوانده دوری  و میزبانی از فامیل را به زمانی دیگر موکول کنیم.

نگاهی به موقعیت کرونایی استانها

پیگیری خبری ایرنا از تازه‌ترین وضعیت محدودیت های کرونایی استان‌ها حاکی از این است که شرایط شیوع ویروس کرونا در اکثر شهرها در حال ثبات است و پس از ماه‌ها که روند افزایشی و نگران‌کننده مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور و آذربایجان‌غربی وجود داشت، طبق آمار ۲۴ ساعت گذشته، فوتی‌های روزانه ناشی از کووید ۱۹ در استان، یک رقمی شده و به هفت نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در این زمینه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۸ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و کمتر از ۱۵۰ نفر بستری شده و هفت نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آقازاده با اشاره به ابتلای بیش از ۹۲ هزار و ۴۰۰ نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا ادامه داد: در حال حاضر هزار و پنج نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۴۳۴ نفر مشکوک بوده و ۵۷۱ نفر نیز ابتلای قطعی به کرونا دارند.

هر چند که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوتی بر اثر بیماری کرونا در مهاباد از شهرستان های آذربایجان غربی ثبت نشده، اما همچنان وضعیت کرونا در این شهرستان شکننده و نیازمند رعایت بیشتر از سوی شهروندان است.

رییس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در این زمینه گفت که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون آمار مبتلایان در این شهرستان به ۶ هزار و ۵۲ نفر رسیده است.

امیر بهزاد اضافه کرد: هم‌اکنون ۴۵ بیمار با علایم کرونا در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۲۲ مورد مبتلای قطعی مثبت و ۲۳ نفر مشکوک به ابتلا بوده که از بین آنان ۱۴ نفر در بخش آی‌سی‌یو و چهار نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

اما وضع در ایلام به روال دیگریست و با وجود کاهش میزان بستری ها در ۲ هفته ابتدایی آذرماه، همچنان رتبه نخست بستری های کرونا را در کشور دارد و این استان از نظر فوتی کرونا نیز بالاتر از میانگین کشوری و رتبه شانزدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تغییر در آمار ابتلا و بسترهای کرونا را منوط به رعایت و عدم رعایت پروتکل ها و حضور و عدم حضور در اجتماعات دانست و افزود: مجموع تعداد بسترهای کرونا در ایلام زمانی به ۴۰۰ نفر رسیده بود اما اکنون این تعداد به ۱۷۰ نفر کاهش یافته است.

جمیل صادقی فر در ادامه از کاهش محسوس بستری و فوتی کرونا در ۲ هفته نخست آذرماه نسبت به اواخر مهرماه و آبان ماه سال جاری خبر داد و افزود: ایلام جزو استان هایی بود که در ۲ هفته نخست آذرماه در اجرای محدودیت ها و ممنوعیت جدید کرونا بیشترین کاهش بستری و فوتی کرونا را در کشور داشت .

 از مشهد نیز خبر می رسد که بیمارستان هراسی در این شهر زیارتی تبدیل به مشکل شده است و رییس بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد که بیشترین بستری شدگان کرونا در خراسان رضوی را در خود جای داده است در این زمینه گفت: در شرایط کنونی "بیمارستان هراسی" یکی از معضلات در درمان بیماران بدحال مبتلا به کووید ۱۹ است.

دکتر علیرضا صداقت افزود: در حال حاضر برخی از  بیماران کرونایی بدحال به دلیل ترس و این تصور غلط که بیمارستان آلوده است و سبب مرگ بیمار می شود از  مراجعه به بیمارستانها پرهیز می کنند و همین امر موجب می شود که با کمال تاسف زمانی بیمار را به بیمارستان انتقال دهند که علائم و عوارض کرونا در او شدت یافته باشد.

صداقت افزود: در مواقعی که کرونا خفیف است از بیماران خواسته می شود که برای پرهیز  از خطرات احتمالی به بیمارستان مراجعه نکنند و از طریق تماس با سامانه ۱۹۱ و ۴۰۳۰ به درمانگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت و کلینیک های تخصصی برای دریافت خدمات هدایت می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز وضعیت نارنجی کرونا در این شهر را بسیار شکننده و نگران‌کننده بیان کرد و با اشاره به آخرین وضعیت از مبتلایان به کووید ۱۹، افزود: در ۲۴ ساعت منتهی به هفدهم آذرماه ۱۳۹۹،  ۳۷ نفر در بخش اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شده‌اند.

محمدرضا قدیر اضافه کرد: از این تعداد،  ۲۶ نفر در بخش‌ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان بستری و ۴۳ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، از بیمارستان مرخص شده‌اند.

 وی بیان کرد: روند ابتلا و فوتی در قم برغم اینکه قابلیت تست ها بیشتر شده، نزولی است و هم اکنون قم در رتبه بیست و ششم کشور از نظر تعداد ابتلا به کووید ۱۹ قرار دارد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم گفت: با فوت هشت نفر دیگر با تشخیص قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان، مجموع جان باختگان به هزار و ۳۳۶ نفر رسید.

مهدی محمدی  افزود: فوتی های ۲۴ ساعت گذشته شامل چهار نفر در شهرستان کرمانشاه و در شهرستان های پاوه، جوانرود،  روانسر و گیلانغرب هم هرکدام یک نفر بوده است.    

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۹ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان شناسایی شدند.

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه سیر نزولی بیماری کووید ۱۹ در استان خوشبختانه همچنان ادامه دارد، گفت: اما واقعا نگران آیین‌های پیش‌رو از جمله شب یلدا هستیم.

دکتر «محمودرضا مرادی» افزود: اگر رعایت نکنیم، طبق پیش‌بینی‌ها احتمالا در نیمه دوم دی ماه یک پیک جدید بیماری را شاهد خواهیم بود.

به گفته وی؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ بستری و ۹۵ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص و هم اکنون ۴۷۷ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

استان اردبیل متاسفانه روزهای خوبی را سپری نمی کند و این استان هم‌اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و بیله‌سوار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گرمی، خلخال، مشکین‌شهر، نمین، نیر، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

استاندار اردبیل وضعیت شهرستان پارس‌آباد را فوق قرمز اعلام کرد و گفت: علیرغم انجام اقدامات بسیار خوب در هفته‌های گذشته همچنان باید طرح شهید سلیمانی ادامه یابد تا به شرایط مطلوب وضعیت پایین‌تر از قرمز دست یابیم.

اکبر بهنامجو اظهار داشت: تاکنون ۱۱۲هزار نفر در شهرستان پارس‌آباد مغان غربالگری و پایش شده و یک هزار و ۲۵ مورد مشکوک به کرونا نیز در این شهرستان شناسایی شده ‌است.

فرماندار شهرستان کوثر در استان اردبیل نیز از تبدیل وضعیت این شهرستان از سطح هشدار زرد به نارنجی و تشدید محدودیت‌های کرونایی خبر داد.

وحید کنعانی اظهار کرد: در چند روز اخیر آمار مبتلایان مثبت و قطعی به ویروس کرونا و نیز فوت‌شدگان ناشی از این بیماری در این شهرستان افزایش یافته است.

 طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در چهار محال و بختیاری نیز  در حال اجراست و بنا به گفته رییس مرکز بهداشت شهرکرد؛ در مجموع ۴۰۲ محله سلامت‌محور در استان شناسایی و ساماندهی شده است و در همین راستا ۴۶۱ تیم مراقبتی، ۱۵۶ تیم نظارتی و ۴۸۰ تیم حمایتی ساماندهی شده‌ است.

سید راشد جزایری گفت: ۱۰ هزار کیت تست سریع ویروس کرونا در بین مراکز و شبکه‌های بهداشت سراسر استان توزیع و به دنبال آن روند بیماریابی کرونا در استان سرعت داده شد.

وی افزود: این کیت‌های تشخیصی در نقاط روستایی و عشایری استان نیز از جمله بازفت شهرستان کوهرنگ توزیع شده است.

اما هم اکنون رنگ بندی وضعیت کرونا در تمامی شهرهای استان لرستان  نارنجی گزارش شده و این شرایط تا اعلام بعدی در هفته آینده قابل استناد است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این زمینه گفت: ۷۳ درصد واحدهای صنفی این استان پروتکل‌های مقابله با کرونا از جمله استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند.

مریم کوشکی افزود:‌ طرح کنترل محله محور کرونا با همکاری یکهزار و ۱۹ تیم مراقبتی در ۷۷۱ نقطه این استان از ابتدای آذر به مدت سه ماه آغاز شد.

وی افزود: وظیفه ساماندهی تیم های حمایتی بر عهده سازمان بسیج سپاه است و ۸۳۶ نفر در قالب ۷۷۱ تیم نظارتی طرح محله محور مشارکت دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان  نیز با تقدیر از همراهی مردم در عمل به شیوه‌نامه‌ها و اجرای طرح محدودیت کرونا گفت که روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان رو به کاهش است.

 عبدالرضا فاضل اظهار داشت: در شرایطی که تعداد مبتلایان به کرونا در روز دوشنبه ۵۶۰ نفر بود این آمار اکنون به ۵۵۴ بیمار کاهش یافته است.

وی بیان کرد: کاهش تعداد مبتلایان به کرونا هنوز تغییری در وضعیت شهرها ایجاد نکرده و کماکان، گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، بندرگز، بندرترکمن، آق‌قلا، مراوه‌تپه، کلاله و گمیشان در وضعیت قرمز و رامیان، گالیکش، مینودشت، آزادشهر وکردکوی در وضعیت هشدار شیوع این بیماری قرار دارند.

تازه ترین آمار وزارت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت: با فوت ۲۹۵ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۱ هزار و ۲۱۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰ هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۷۴۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۲ هزار و ۶۲۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۷۶۵ هزار و ۶۳۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۷۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۴۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.


گزارش های کرونایی استانها

در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا در جریان مهمترین گزارش های خبرنگاران ایرنا در استانها در مواجهه با ویروس کرونا قرار بگیرید:

همراهی مردم؛ کلید موفقیت غربالگری و کنترل کرونا

بازگشایی زودهنگام مشاغل شهرهای قرمز کرونایی مازندران

تیم‌های سلامت محور بسیج همراه مردم در راه مقابله با شیوع کرونا

سفر و اجتماع ممنوع؛ وضعیت کرونا در قم شکننده است

سهم پویش ملی "مدوار" در شرایط کرونایی

خودتجویزی؛ نسخه ناکارآمد درمان کرونا

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد پیشگیری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد پیشگیری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت ویروس کرونا ستاد پیشگیری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی رییس دانشگاه علوم ۲۴ ساعت گذشته آذربایجان غربی کرونایی استان وضعیت قرمز وزارت بهداشت وضعیت نارنجی ویروس کرونا کووید ۱۹ کووید ۱۹ محدودیت ها قرار دارند نفر رسید هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و هشدارهای لازم بسیاری از شهرستان‌های خراسان جنوبی از جمله نهبندان، سرایان، زیرکوه وبشرویه دچار سیل شده‌اند.

محمدعلی آخوندی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و هشدارهای لازم در استان بسیاری از شهرستان‌ها دچار سیل شده‌اند و بارندگی در سرایان نیز جزو هشدارها بود که به صورت نقطه‌ایی و رگباری شدید خواهد بود که روان آب را به دنبال خود داشته است.

وی بیان کرد: در شهرستان سرایان منطقه‌ایی است کهع مستعد سیل خیزی است و زمانی که سیل می‌آید به مناطق شهری مانند سه قلعه، و بخش‌های مرکزی را نیز درگیر می‌کند و خارج از مناطق مسکونی در فردوس نیز درگیری‌هایی ایجاد می‌کند که اراضی کشاورزی و اگر در اطراف شهر کارخانجاتی باشد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

آخوندی تصریح کرد: در سرایان خسارات به راه‌های روستایی، آبنماها و روکش راه‌ها بوده است که مورد ارزیاابی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در فردوس، بشرویه خساراتی نیز بر اثر سیل وارد شده  است که در بشرویه 3 روستا دچار آبگرفتی شده است که 15 دستگاه ابنیه فنی دچار مشکل شدند، 10 واحد مسکونی دچار آبگرفتی و 12 رشته قنات و خسارت به مزارع و جاده‌ها بیشتر از باقی مناطق بوده است.

وی با بیان اینکه تا به الان با توجه به سیل‌های رخ داده در استان خسارات جانی گزارش نشده است، بیان کرد: در نهبندان حدود 30 روستا درگیر سیل شده‌اند که تا دیشب نیز هنوز سیل ادامه داشته است و خساراتی نیز در تمام ابعاد از جمله راه‌ها و اراضی کشاورزی، قنوات، استخرهای ذخیره آب و واحدهای مسکونی و زیرساخت شبکه انتقال آب روستایی و مزارع و شبکه‌های انتقال برق و... دچار خسارت شده‌اند.

آخوندی بیان کرد: در حال حاضر هیچ راهی در استان مسدود نیست اما تردد در برخی از محورها باید به صورت بسیار کنترل شده و محورهای آهنگران – زیرکوه و شهداد-نهبندان مقداری ناایمن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟