Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله محمد یزدی در سال ۱۳۱۰ در اصفهان دیده به جهان گشود.

تحصیلات حوزوی را ابتدا در نزد پدر که از روحانیون معروف اصفهان بود فراگرفت؛ و بعد از حضور آیت الله العظمی بروجردی در قم به شهر علم و اجتهاد آمد.

تلاش علمی طلبه جوان آن روز‌ها باعث شد تا بتواند از امام خمینی(ره) اجازه نامه اجتهاد دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شروع نهضت امام خمینی (ره) آیت الله یزدی از روحانیون پیشگام و مبارزی بود که بار‌ها طعم زندان ساواک و تبعید به شهر‌های دور افتاده را چشید.

شخصیت آیت الله یزدی چه قبل و چه بعد از انقلاب از معدود شخصیت‌هایی است که در راه خدمت به نهضت انقلاب  تا لحظات آخر عمرش ثابت قدم و استوار گام برداشت.

با پیروزی انقلاب اسلامی آیت الله یزدی با رای مردم به عضویت مجلس خبرگان قانون اساسی در آمد؛ و دو دوره با آرای مردم قم وتهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

رهبر معظم انقلاب در مورد ایشان فرمودند "بعضی‌ها هستند که مجلس خبرگان از حضور آن‌ها بهره مند می‌شود و نه آن ها از حضور در مجلس خبرگان امثال جناب آقای یزدی ،این‌ها کسانی هستند که وقتی در مجلس خبرگان حضور داشته باشند مجلس وزانت بیشتری پیدا می‌کند".

با حکم امام خمینی آیت الله یزدی در سال ۶۷ به عضویت شورای نگهبان درآمد.

او در ۱۱ آبان امسال به دلیل بیماری از این سمت استعفا داد. ریاست قوه قضاییه به مدت ۱۰ سال و عضویت در دوره دوم تا پنجم مجلس خبرگان و ریاست آن بعد از ارتحال  آیت الله مهدوی کنی و ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جمله مسئولیت‌های دیگر آیت الله یزدی در طول حیات این عالم وارسته است.

عضویت در شورای عالی حوزه‌های علمیه و دبیری این شورا از دیگر مسئولیت‌هایی است که در کارنامه کاری این عالم مجاهد مشاهده می‌شود.

از آیت الله یزدی کتاب‌ها و مقالات علمی مختلفی در زمینه‌های مختلف در علوم دینی و فقهی به یادگار مانده است.

 بیش از ۴۰ عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی  از آیت الله یزدی به چاپ رسیده است که ترجمه قرآن کریم، مجموعه مقالات انسان‏ شناسی در مجله حکمت؛ بشر و خداشناسی؛ ولایت فقیه؛ آداب القضاء و احکامه، دارالاسلام و دار الحرب از جمله این آثار است.

شجاعت انقلابی بودن و حمایت صریح و بدون تعارف از آرمان‌های انقلاب و رهبری از خصوصیات بارز و برجسته آیت الله یزدی بود.

سرانجام این عالم ربانی پس از عمری مجاهدت در راه اسلام و انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه نوزدهم آذرماه پس از یک دوره بیماری گوارشی و کهولت سن در  ۸۹ سالگی بر اثر ایست قلبی در منزل دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جامعه مدرسین آیت الله یزدی آیت الله یزدی مجلس خبرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان

معاون تربیت و آموزش فراجا از تغییر در محتوای آموزشی پلیس خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار  محمدحسین حمیدی در مراسم گرامیداشت روز معلم که صبح امروز در ستاد فراجا برگزار شد؛ گفت: ارکان ترتبیت در آموزش فراجا به این شکل است که شامل مربی، مدرسان و مربیان است و آنها در مراکز مختلف آموزشی، از منابع آموزشی مختلفی استفاده می‌کنند. ما در راستای بازنگری و به روز شدن سرفصل‌ها و محتوای آموزشی اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به آمار گروه‌های علمی گفت: در حال حاضر ۴۵ حوزه مرکزی، ۳۴ مرکز فرماندهی استان، هشت آموزشگاه تخصصی و عمومی، ۲۴ دانشکده ذیل دانشگاه امام حسن مجتبی ، ۱۵ دانشگاه جامع و هشت دانشگاه علمی کاربردی فعال در سراسر کشور داریم. همچنین ۲۷۷هیئت علمی ۱۶۵۰ مدرس مراکز آموزشی ۳۷۳۵ نفر مربی داریم و ۷هزار و ۹۳ نفر در سراسر کشور در حال آموزش هستند.

حمیدی ادامه داد: پرورش پلیس‌های تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه ها بر اساس آن شکل می‌گیرد. همچنین بازنگری های بسیاری در سرفصل ها و برنامه های عملیاتی با رویکرد مهارت محور در دستور کار قرار گرفت.

معاون تربیت و آموزش فراجا ادامه داد: دوره‌های تخصصی تکمیلی ترفیعاتی به دوره‌های تخصصی مبتنی بر شغل تبدیل خواهد شد تا هم در درجه و هم آموزش های علمی تاثیرات مفیدتری داشته باشد.

حمیدی گفت: واکاوی و تحلیل عملیات‌های انتظامی با استفاده از خبرگان مرکز اجرایی آموزش در مراکز آموزشی انجام می‌شود و ما برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه تغییر در آموزش‌ها و منابع درسی داریم که ان‌شاءالله موثرتر واقع خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند