Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه دفتر این مرجع تقلید، پیام حاکی است: خبر ارتحال فقیه مجاهد حضرت آیت اللّه شیخ محمد یزدی موجب تأثر و تأسف عمیق اینجانب گردید.

پیام ادامه داده است: آن عالم بزرگوار سراسر عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و خدمت به حوزهای علمیه و ترویج فرهنگ اهلبیت علیهم السلام سپری نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله نوری همدانی اضافه کرده است: مجاهدتهای ایشان در خدمت امام راحل از آغاز شروع مبارزات علیه رژیم پهلوی با صراحت لهجه و شجاعت خاص مورد توجه همگان بود و بعد انقلاب نیز با توجه به جایگاه علمی و حوزوی با پذیرش مسئولیتهای خطیر از جمله ریاست قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین، عضویت در شورای نگهبان وغیره با همان مواضع شفاف و استوار خدمات فراوانی به نظام و کشور نمود.

در پایان پیام آمده است: اینجانب فقدان این عالم خستگی ناپذیر و انقلابی و با اخلاص را به محضرمبارک حضرت بقیة الله(ره) و رهبر معظم انقلاب و حوزهای علمیه و عموم ملت شریف ایران و همه بازماندگان خصوصاً آقازادگان محترم تسلیت عرض نموده و علومقام برای آن فقید سعید مسالت می نمایم.

آیت‌الله یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح امروز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه به دیدار حق شتافت.

وی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی(ره) بود که در درس‌های فقه و اصول امام خمینی (ره) شرکت داشت. این استاد برجسته حوزه از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.

از این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکنون، کتابها و مقالات بسیاری از جمله بیش از ۴۰ عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی  به چاپ رسیده است.

آیت الله یزدی پس از انقلاب مسئولیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف بر عهده داشته است که می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و دبیری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد./

برچسب‌ها قم قانون اساسی مجلس خبرگان رهبری محمد ‌یزدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم قانون اساسی مجلس خبرگان رهبری محمد یزدی قم قانون اساسی مجلس خبرگان رهبری محمد یزدی اخبار کنکور آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه اختلاف نظر برخی مسئولان درباره مبارزه با بدحجابی، گفت: دلسوزان حجاب هر سلیقه‌ای دارند در میدان هستند، انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست و مشکل بی حجابی را حل نمی‌کند، مجلس و شورای نگهبان پای کار هستند و مطمئن باشید ما از دین عبور نمی‌کنیم و مسئولان نظام اسلامی هر کجا باشند فدائی دین هستند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: حجاب از ضروریات دین است، ده آیه در قرآن در مورد حجاب آمده است و صد‌ها روایت در این باره وجود دارد، مقام معظم رهبری فرموده اند؛ بی حجابی هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون و به فضل خدا نظام اسلامی در مقابل این ناهنجاری خواهد ایستاد، کسی را به زور بهشت نمی‌بریم، اما نظام در برابر ناهنجاری می‌ایستد و عقب نشینی هم ندارد.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود