Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری درباره نحوه خرید نان از نانوایی در شرایط شیوع کرونا، گفت: لزوم رعایت پروتکل‌ های بهداشتی در نانوایی‌ ها به عنوان یکی از مراکز پرتردد خرید روزانه از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین توصیه ما این است که تا حد امکان فردی از خانواده نسبت به خرید نان اقدام کند که دارای بیماری زمینه‌ای مانند سرطان، فشار خون، دیابت و بیماری‌ های قلبی و تنفسی نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین ضروری است که از هرگونه خروج سالمندان از منزل به منظور خرید نان ممانعت شود. در عین حال از مردم می‌خواهیم که در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به نانوایی نروند و در صورتی که کارکنان شاغل در نانوایی دارای علائم سرماخوردگی هستند، به او و مسئول نانوایی تذکر دهند.

لاری ادامه داد: در طول فرآیند خرید نان حتما ماسک زده و در صف نانوایی نسبت به رعایت اصول فاصله‌گذاری حاقل یک متری اقدام کنید. در عین حال قبل از هرگونه دست زدن به نان حتما از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید. هرگز سفره یا پارچه نان را روی پیشخوان یا میز نانوایی قرار ندهید.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: توصیه می‌شود که نان را به صورت کاملا داغ در پارچه یا سفره قرار داده و ببندید و هرگز از چاقو، کاتر، برس و سایر وسایل مشترک در نانوایی استفاده نکنید. در هنگام مراجعه به نانوایی از پرداخت هرگونه وجه نقد خودداری کرده و سعی کنید پرداخت وجه به صورت آنلاین و یا از طریق دستگاه کارتخوان و صرفا توسط خودتان انجام شود.

لاری گفت: همچنین بعد از بازگشت به منزل ابتدا دست‌هایتان را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید و یا با مواد ضدعفونی کننده، ضدعفونی کنید و سپس نسبت به بسته‌بندی نان‌ها اقدام کنید. دقت کنید در طول فرآیند خرید، پشت سفره یا پارچه نان به نان برخورد نکند و ضروری است که بعد از هر بار خرید، سفره یا پارچه نان شسته شود.

وی همچنین اظهار کرد: لازم به یادآوری است که تنها راه اطمینان از آلوده نبود نان به ویروس کرونا، حرارت دادن مجدد آن در منزل قبل از مصرف است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا نان نانوایی سالمندان سرماخوردگی ماسک خرید نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران، در منزل شهید مدافع حرم علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق حضور یافت و با خانواده این شهید دیدار و گفتگویی صمیمانه داشت.

رئیسی با بیان اینکه این شهدای عزیز در حال انجام ماموریت بزرگ حفظ امنیت کشور و منطقه به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسیده‌اند، افزود: خون مطهر این شهدا موجب عزت و سربلندی جبهه مقاومت و ذلت و زبونی این رژیم جنایتکار در منطقه شد.

رئیس جمهور به پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به این جنایت رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: قطعاً آثار و برکات خون این شهدای عزیز در نهایت منجر به نابودی کامل این رژیم خبیث و جنایتکار خواهد شد.

کد خبر 6088671 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • (تصاویر) حضور شخصیت‌های حوزوی در منزل سید حسین خمینی
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • لیگ ملت‌ها: لیست ژاپن با حضور یک ایرانی