Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این پیام که دقایقی قبل نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: درگذشت عالم پارسا حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی«ره» موجب تأسف و تألم فراوان گردید.

پیام حاکی است: آن عالم ربانی همواره با تلاش ها و دغدغه‏ های علمی، فرهنگی و سیاسی به عنوان شخصیّتی مطرح، در جامعه مدرسین حوزۀ علمیّۀ قم و نظام مقدّس جمهوری اسلامی منشاء خدمات شایان تقدیری گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این پیام آمده است: مرحوم آیت الله یزدی عمر خویش را در خدمت اسلام و انقلاب اسلامی و ترویج دین و استوار ساختن عقائد و انگیزه‌های اهل ایمان سپری کردند.

پیام افزوده است: سخنرانی‌ها و تدریس‌های ارزشمند و نگارش کتب و مقالات مفید و متعدّد در حوزۀ علوم و فرهنگ اسلامی از جمله مواردی است که در کارنامه آیت الله یزدی(ره) می درخشد.

پیام تاکید دارد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم این ضایعه بزرگ را به بیت معظم ایشان و تمامی پویندگان راه علم و فضیلت بوِیژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبرجمیل و اجر جزیل مسئلت دارد.

آیت الله یزدی منشاء خدمات ماندگار در عرصه‌های مختلف بود

همچنین بهرام سرمست استاندار قم نیز با صدور پیامی به مناسبت ارتحال این عالم ربانی تاکید کرده است: ارتحال عالم جلیل القدرحضرت آیت الله حاج محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین و نماینده مردم شریف قم در مجلس خبرگان رهبری موجب تأسف و تأثر گردید.

در ادامه پیام آمده است: آن فقیه وارسته علاوه بر حضور در عرصه های علمی و دینی در عرصه سیاسی نیز جزء همراهان و یاران امام عزیز در نهضت عظیم اسلامی به شمار می آمدند. ایشان‌ پس‌ از پیروزی‌ شکوهمند انقلاب‌ اسلامی‌ نیز در مناصب و مسئولیت‌های مهم‌ گوناگون‌ اجرایی و انقلابی از جمله ریاست قوه قضائیه و مجلس خبرگان رهبری به‌ ایفای‌ نقش‌ پرداخته و منشاء خدمات ماندگار در این عرصه‌ها بودند.

در پیام استاندار قم تاکید شده است: اینجانب ضایعه درگذشت این عالم فرزانه را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع اعظام تقلید، حوزه های معزز علمیه، بیت شریف آن بزرگوار و اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری تسلیت گفته و علو درجات و شادی روح آن فقیه عالیقدر را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

آیت الله یزدی یار و یاور انقلاب و امام بود

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعه الزهرا نیز با صدور پیامی ارتحال آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: درگذشت حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی، رییس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تاثر شد.آن عالم گرانقدر در طول حیات سیاسی و علمی خویش در سنگرهای مختلف همواره با روحیه جهادی و استواری مثال زدنی یار و یاور انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بود و در سنگرهای مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران از مجلس شورای اسلامی تا شورای نگهبان، قوه قضاییه، مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با جدیت حضوری مؤثر و مفید داشت.

پیام افزوده است: اینجانب درگذشت آن عالم بزرگوار را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع تقلید، علمای اعلام، حوزه های علمیه، شاگردان، ارداتمندان و بیت معظم له به ویژه فرزند برومند ایشان حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای آن عالم فقید علو درجات، رحمت و مغفرت واسعه الهی و همنشینی با اولیای الهی را خواستارم.

آیت الله یزدی شخصیتی باسابقه در تاریخ انقلاب بود

آیت الله مهدی هادوی تهرانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم نیز با صدور پیامی در این باره درگذشت آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

در پیام وی آمده است: ارتحال آیت الله حاج شیخ محمد یزدی رحمة الله علیه که شخصیتی با سابقه در تاریخ انقلاب اسلامی است را به حضور مقام معظم رهبری و فقهای شورای نگهبان قانون اساسی و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دوستداران و خانواده ایشان به ویژه آقازاده ها تسلیت عرض می کنم و برای ایشان عفو و رحمت الهی و برای تمام بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال خواستارم.

آیت‌الله یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح امروز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه در سن ۸۹ سالگی به دیدار حق شتافت.

آیت‌الله یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح امروز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه به دیدار حق شتافت.

وی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی(ره) بود که در درس‌های فقه و اصول امام خمینی (ره) شرکت داشت. این استاد برجسته حوزه از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.

از این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکنون، کتابها و مقالات بسیاری از جمله بیش از ۴۰ عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی  به چاپ رسیده است.

آیت الله یزدی پس از انقلاب مسئولیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف بر عهده داشته است که می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و دبیری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد./

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی قم شورای نگهبان دفتر تبلیغات اسلامی قوه قضاییه مجلس خبرگان رهبری محمد ‌یزدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قم شورای نگهبان دفتر تبلیغات اسلامی قوه قضاییه مجلس خبرگان رهبری محمد یزدی مجلس شورای اسلامی قم شورای نگهبان دفتر تبلیغات اسلامی قوه قضاییه مجلس خبرگان رهبری محمد یزدی اخبار کنکور جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مجلس خبرگان رهبری انقلاب اسلامی حضرت آیت الله آیت الله یزدی شورای نگهبان آیت الله حاج امام خمینی محمد یزدی عرصه ها آن عالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۷۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس) پیامی صادر کرد.   متن پیام بدین شرح است:   بِسْمِ الله الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ   انا لله وانا الیه راجعون   ضایعه درگذشت والده شهیدان محمد حسن و محمد حسین نیرنگ (حق شناس) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. از خداوند منان برای آن مرحومه همنشینی با فرزندان شهیدش و حشر با سیدالشهداء اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای بازماندگان صبر و سکینه مسئلت می‌نمایم.        

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • پیام برادران انصاری در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور