Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض المسعودی» نماینده پارلمان عراق در واکنش به تشدید اعتراضات در استان سلیمانیه واقع در منطقه کردستان عراق و به خشونت کشیده شدن آن گفت که در صورت به خطر افتادن منافع ملی و حاکمیتی عراق، دولت فدرال این حق را دارد که دخالت نظامی کند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: قانون اساسی به فرماندهی کل نیروهای مسلح اجازه نمی‌دهد که به منطقه کردستان نیروی امنیتی اعزام کند مگر اینکه دولت این منطقه درخواست کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خشونت‌های جاری در استان سلیمانیه به منطقه کردستان مربوط می‌شود.

این نماینده عراقی افزود: دخالت دولت فدرال در این امر تنها در یک صورت حاصل خواهد شد و آن این است که اگر منافع حاکمیت ملی به خطر بیافتد مانند منافع نفتی یا زندانهای دولت فدرال، قانون اساسی به دولت مرکزی اجازه می‌دهد که حتی بدون موافقت اقلیم کردستان مداخله کند همان‌گونه که در دوره دولت «حیدر العبادی» روی داد.

 از دوم دسامبر جاری شهرهای مختلف استان سلیمانیه در منطقه کردستان عراق، شاهد تظاهرات صدها نفری در  اعتراض به فساد، بحران مالی و تأخیر در پرداخت حقوق است و در جریان این اعتراض‌ها مقرهای دو حزب حاکم منطقه کردستان به آتش کشیده شده‌اند و دست‌کم ۶ معترض کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.مقامات این منطقه مقررات منع آمد و شد وضع کرده‌اند و اربیل، امروز یه هیأت بلندپایه برای یافتن «راهکاری فوری» به بغداد اعزام می‌کند.(جزئیات بیشتر)

«سرکوت شمس‌الدین» رئیس فراکسیون «المستقبل» نیز امروز، انگشت اتهام خود را به سوی دو حزب حاکم منطقه کردستان (دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی) نشانه گرفت و مدعی شد که شبه‌نظامیان وابسته به این دو حزب، تظاهرات‌کنندگان را هدف قرار داده‌اند.

وی در گفت‌وگو با المعلومه تصریح کرد: شبه‌نظامیان دو حزب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان در پشت پرده حوادث سلیمانیه هستند. دستهای حزب دموکرات کردستان به خون شهروندان خواستار حقوق قانونی و مشروع آلوده است. تظاهرات کنندگان در سلیمانیه در معرض کشتار جمعی، قتل و بازداشت سازمان‌دهی شده از سوی شبه‌نظامیان دو حزب حاکم قرار دارند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق منطقه کردستان سلیمانیه منطقه کردستان دو حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا

جهانگیری گفت: چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم اینها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.   اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در گفت‌وگو با سالنامه «اعتماد» گریزی به دوره مدیریت خود در دولت گذشته زده و شرایط این روزهای ایران را هم بررسی‌ کرده است.   در ادامه بخش‌هایی از این گفت‌وگو را می‌خوانید؛   * دولتی که نتواند حقوق کارمندش را خودش تامین کند، یا نتواند پول آب و برقش را تامین کند، استقلالش کجاست؟   * مجلس در اموری که نباید دخالت کند، دخالت می‌کند. این آشفتگی‌ها باید برطرف شود، الان آشکارترین موضوع آن، بحث برنامه است و بودجه.   * این مجلسی‌ها مگر همان‌هایی نبودند که می‌گفتند ما یک خیزش هستیم که می‌خواهیم مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم، مسائل اقتصادی حل شد؟ الان چهار سال تمام شد. تورم را کنترل کردید؟ اجازه ندادید سفره مردم کوچک شود؟   * اینکه آدم صدایش را بلند کند، اینکه به پشتوانه یک جایی که از آدم حمایت می‌کند بیاید و به هر پستی که می‌خواهد برسد، این دلیلی بر شایستگی نیست. من معتقدم وقتی در سال ۸۴ دولت را تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود   * به نظرم دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. یکی از بی‌اعتمادی‌ها در اثر بی‌حرمتی‌ به انسانیت اتفاق افتاد.   * چرا هنرمند ما امروز مایوس است؟ رتبه‌های اول کنکور دارند از ایران می‌روند! الان دارند می‌گویند که پرستار، پزشک، کارگر فنی از ایران می‌روند، خب نباید بگذاریم اینها بروند! این افراد را اینجا مایوس کرده‌ایم.   * این واقعا خیلی بد است که کشور بگوید من ۲ و نیم میلیارد دلار برای دارو گذاشته‌ام، بعد به بچه‌ای که شیرخشک می‌خورد بگویند شما سهمیه شیرخشک دارید. مردم می‌گویند پول شیرخشک نبوده اما چطور برای چایی این مقدار داده شده است.   * خدا شاهد است که وقتی می‌شنوم مردم ایران دیگر خود را با کشورهای منطقه مقایسه می‌کنند، عزا می‌گیرم. مردم ایران خود را با اروپا مقایسه می‌کردند، نه نهایت با ژاپن و کره مقایسه می‌کردند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صالحی امیری: ۶۰ درصد جامعه تمایل زیاد به مهاجرت دارند! (فیلم) بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

دیگر خبرها

  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد