Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-طبق آخرین آمار شب گذشته تعداد 2931 آمریکایی بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند که این رقم رکوردی جدید در آمار روزانه مرگ و میر در آمریکا به حساب می‌آید.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 68 میلیون و 568 هزار و 678 نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید19 ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک‌‌ میلیون و 563 هزار و 133 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 47 میلیون و 462 هزار و 801 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 208 هزار و 121 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 15 میلیون و 591 هزار و 709 نفر رسیده است؛ تاکنون 293 هزار و 398 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.
کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 32 هزار و 67 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 9 میلیون و 735 هزار و 975 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 141 هزار و 398 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور برزیل به‌‌‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 47 هزار و 850 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 6 میلیون و 675 هزار و 915 نفر رسیده است؛ تاکنون 178 هزار و 184 برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشورهای روسیه، فرانسه، ایتالیا، انگلیس و اسپانیا نیز به‌ترتیب با 2میلیون و 515 هزار و 9، 2میلیون و 309 هزار و 621، یک‌میلیون و 757 هزار و 394، یک‌میلیون و 750 هزار و 241 و یک‌میلیون و 715 هزار و 700 نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای آرژانتین با یک ‌میلیون و 469 هزار و 919 مبتلا و کلمبیا نیز با یک‌میلیون و 384 هزار و 610 نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.


تاثیر 97 درصدی واکسن کرونای چین
شرکت داروسازی دولتی اندونزی Bio Farma اعلام کرده که داده‌های ناشی از آزمایش واکسن چینی شرکت Sinovac حاکی از تاثیر 97 درصدی آن است.
به گزارش اسپوتنیک،  نماینده Bio Farma گفت: «گروه ما که آزمایشات بالینی را در دوره یک ماهه انجام داده ، مشاهده کرده است که داده های میان دوره ای تاثیر واکسن را تا 97 درصد نشان می دهد.»
وی خاطر نشان کرد که Bio Farma انتظار دارد، سازمان ثبت کشور تا پایان ژانویه اجازه استفاده از واکسن Sinovac را در شرایط اضطراری صادر کند.
پیشتر رئیس جمهور اندونزی جوکو ویدودو گفته بود که کشور قصد دارد واکسیناسیون گسترده ضد کرونا را در پایان سال جاری آغاز کند. به گفته ی وی ، اولویت در این مسئله امنیت واکسن است. اولین واکسیناسیون را کادر پزشکی، پلیس و نظامیان انجام می دهند.

اطلاعات جدید درخصوص واکسن کرونای فایزر
سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد واکسن فایزر حتی پس از یک بار تزریق نیز موثر بوده و پس از یک هفته کارآیی آن در مقابله با ویروس کرونا به بیش از 50 درصد می‌رسد.
 این اطلاعات پس از تجزیه و تحلیل نتایج فاز سوم آزمایشات بالینی واکسن توسط متخصصان فایزر و مقامات فدرال و پیش از برگزاری نشست کمیته مشاور واکسن‌ها و محصولات بیولوژیک مرتبط، ارائه شده است.
این کمیته در رابطه با صدور مجوز اضطراری استفاده از واکسن در آمریکا به سازمان غذا و داروی این کشور مشاوره می‌دهد.
واکسن فایزر باید در دو مرحله و با فاصله سه هفته تزریق شود تا شخص را به طور کامل در برابر ویروس محافظت کند
در ماه نوامبر این شرکت اعلام کرد کارآیی واکسن تولید شده توسط آن 95 درصد است.
اکنون اطلاعات جدید نشان می‌دهد واکسن فایزر حتی پس از یک بار تزریق نیز موثر بوده و پس از یک هفته کارآیی آن در مقابله با ویروس به بیش از 50 درصد می‌رسد.
قرار است شرکت فایزر و همکار آلمانی آن در سال جاری بیش از 50 میلیون واحد و در سال آینده حدود 1.3 میلیارد واحد از واکسن کرونا را با استفاده از لابراتورهای موجود در آلمان و آمریکا تولید و عرضه کنند.
انگلیس اولین کشوری بود که مجوز واکسیناسیون عمومی با استفاده از واکسن فایزر را صادر کرد و صبح روز سه‌شنبه یک پیرزن 90 ساله در لندن اولین واحد از این واکسن را دریافت کرد.

 10درصد مردم کانادا به خودکشی فکر می کنند!
طبق گزارش انجمن بهداشت و روان کشور کانادا، در پی شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در سال جاری، 1 نفر از هر 20 شهروند این کشور به فکر خودکشی افتاده است.
 امروزه با وجود بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی و همچنین زندگی پر استرس، خودکشی بین عموم مردم افزایش پیدا کرده است؛ این معضل در جوامع پیشرفته غربی نیز بیشتر به چشم می‌خورد و سالانه بر آمار خودکشی در کشور‌های پیشرفته افزوده می‌شود. یکی از این جوامع آسیب دیده از معضل خودکشی، کشور کانادا است که سالانه بر تعداد میزان مرگ و میر بر اثر خودکشی در این کشور افزوده می‌شود.
اکنون نیز با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در جهان و علی‌الخصوص کشور کانادا، نگرانی‌های روانی‌ در این کشور به وجود آمده است که برخی از افراد را ترغیب به گرفتن جان خود می‌کند. این معضل گریبانگیر زیرگروه‌های مختلف مردم از جمله والدین، کسانی که دارای مشکلات بهداشت روانی هستند، افراد بومی و معلولان جسمی در کانادا شده است.
طبق گزارش "انجمن بهداشت و روان" کانادا (CMHA) و با همکاری محققان UBC در سال جاری میلادی، در اوج شیوع ویروس کرونا در ماه مه در کانادا، از هر 20 کانادایی 1 نفر اقدام به خودکشی کرده یا قصد این عمل را داشته است!

واکسن کرونای فایزر تأییدیه نهایی می‌گیرد
واکسن فایزر و بیو ان تک به دریافت تاییدیه سازمان غذا و دارو ایالات‌متحده برای استفاده اضطراری نزدیک‌تر شد.
به گزارش  وال‌استریت ژورنال، سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA) روز گذشته اسنادی مبنی بر ایمن و کارآمدی واکسن فایزر (Pfizer ) و بیو ان تک (BioNTech) منتشر کرد و بر این اساس واکسن فایزر و بیو ان تک به دریافت تاییدیه سازمان غذا و دارو ایالات‌متحده برای استفاده اضطراری نزدیک‌تر شد.
به گفته این سازمان، واکسن فایزر در یک مطالعه بالینی معیارهای موفقیت را برآورده کرده و تا چند روز آینهد استفاده اضطراری نخستین واکسن کرونا در آمریکا تصویب می‌شود. 
کارکنان سازمان غذا و داروی آمریکا در اسنادی که پیش از نشست روز پنجشنبه منتشرشده است، اعلام کردند که سازمان غذا و دارو واکسیناسیون افراد 16 سال به بالا را نیز بررسی خواهد کرد.
مایک لی، تحلیلگر موسسه جفریز اظهار کرد: «این اسناد بسیار روشن و صحیح هستند و فکر می‌کنم واکسن فایزر بلافاصله تایید خواهد شد».
تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد، عوارض جانبی تزریق واکسن فایزر از عوارض جانبی معمول است که شامل درد عضلانی و خستگی می‌شود. 
آنتونی فاوچی٬ مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و یکی از مقامات ارشد ستاد مبارزه با کرونای کاخ سفید، روز سه شنبه گفت: تردید مردم برای واکسیناسیون می‌تواند مانع بزرگی برای تزریق واکسن باشد

گسترش و شیوع کرونا در زندان بروکلین
براساس اخبار اداره فدرال زندان ها، هفته گذشته آزمایش ویروس کرونای حداقل 55 زندانی در بازداشتگاه متروپولیتن در بروکلین مثبت اعلام شد.
به گزارش پایگاه اینترنتی نشریه نیویورک تایمز؛ براساس اخبار اداره فدرال زندان ها، هفته گذشته آزمایش ویروس کرونای حداقل 55 زندانی در بازداشتگاه متروپولیتن در بروکلین مثبت اعلام شد.گسترش و شیوع کرونا در زندان بروکلین
ماه‌ها پس از این بیماری همه گیر، یک گروه حامی حقوقی به نام مدافعان فدرال نیویورک اعلام کردند مقامات این زندان برای جلوگیری از شیوع ویروس، مراقبت از زندانیان بیمار یا محافظت از افرادی که در زندان هستند، دستورالعمل‌های اساسی بهداشت عمومی را رعایت نمی‌کنند.
آن‌ها می‌گویند مأموران زندان در هنگام تعامل با زندانیان به درستی از ماسک استفاده نمی‌کنند، زندانیان بیمار از نظر پزشکی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و در سلول‌های افراد سالم نگهداری می‌شوند. یک زندانی در این مرکز گفت زندانیان به شدت بیمار که درخواست مراقبت پزشکی کردند، این مراقبت‌ها را دریافت نمی‌کنند.
زندانیان همچنین گزارش داده اند آب حداقل در یک قسمت از زندان غیر قابل شرب است و زباله‌های حاصل از وعده‌های غذایی در سلول‌ها انباشته می‌شوند و این مسئله مشکل حیوانات جونده را بدتر کرده است.
از آنجا که این زندان یک مرکز فدرال است، نمایندگان نیویورک در کنگره باید اطمینان حاصل کنند اقدامات لازم اتخاذ و این مشکلات برطرف می‌شود. سایر مقامات نیویورک به فعالان، مدافعان حقوقی و اعضای خانواده زندانیان پیوستند تا شرایط بهتری را در این مرکز طلب کنند. افرادی که در داخل زندان بروکلین زندگی و کار می‌کنند، اکنون به این نوع حمایت نیاز دارند.

7 ماه دیگر اولین محموله واکسن کرونا به افغانستان می‌رسد
سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان با اعلام اینکه تا هفت ماه دیگر اولین محموله واکسن کرونا وارد این کشور خواهد شد، از مردم خواست که تا آن زمان تدابیر بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.
 «اکمل سمسور» روز چهارشنبه طی نشست خبری در کابل گفت که افغانستان از دو مرجع واکسن کرونا دریافت خواهد کرد که یکی از ائتلاف بین‌المللی واکسن کرونا و مرجع دیگر هم بانک جهانی است.
سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان افزود که تاکنون بانک جهانی 100 میلیون دلار و بانک توسعه آسیایی هم 50 میلیون دلار برای تهیه واکسن کرونا به افغانستان کمک کرده اند.
سمسور اضافه کرد که ائتلاف بین المللی واکسن کرونا متعهد شده است طی دو سال آینده برای 20 درصد از جمعیت این کشور در شش مرحله واکسن کرونا تهیه کند.
وی گفت: اولین محموله قرار است برای سه درصد جمعیت کشور تا هفت ماه آینده وارد افغانستان شود و نخستین محموله به گروه های آسیب پذیر جامعه اختصاص خواهد یافت.
سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان افزود که برای 20 میلیون نفر از جمعیت این کشور هم بانک جهانی طی دو سال واکسن تهیه می کند.
سمسور اضافه کرد که اگر تولید واکسن در بازار بیش‌تر شود، مقدار واکسنی که وارد کشور می‌شود، نیز بیش‌تر خواهد شد و در حال حاضر کار روی ایجاد سردخانه برای نگهداری آن آغاز شده است.
وی همچنین گفت که از طرف دیگر، وزارت بهداشت افغانستان آموزش نیروهای ویژه برای اختصاص واکسن کرونا را آغاز کرده است و هر فردی که واکسن دریافت کند به وی یک کارت ویژه هم داده می شود.
اکمل سمسور تأکید کرد که واکسن کرونا از طرف ائتلاف بین‌المللی واکسن به صورت رایگان در اختیار افغانستان قرار می‌گیرد.


 تعطیلات کریسمس و نگرانی کشورها برای افزایش انتقال کرونا
پژوهش ها نشان می دهد خانوارها منبع نخست انتقال کووید 19 هستند و خطرات دورهمی های خانوادگی می‌تواند بدتر از گرد هم آمدن در رستوران‌ها ‌باشند، از این رو با توجه به پیش رو بودن تعطیلات کریسمس، نگرانی های زیادی درباره گسترش شیوع این بیماری وجود دارد.
 دانشگاهیان کالج امپریال لندن دریافتند زمانی که افراد بیش از پنج روز با یکدیگر در یک خانه سپری می‌کنند، در مقایسه با پنج روز یا کمتر، انتقال ویروس به طور قابل توجهی بالاتر است.
این پژوهش همچنین شفاف‌ترین مدارک موجود را ارایه داد که افراد مبتلا به عفونت بدون نشانه در مقایسه با افراد مبتلا به بیماری دارای نشانه، به احتمال بسیار کمتری بیماری را به دیگران انتقال می‌دهند.
پژوهشگران یافتند احتمال اینکه یک فرد مبتلا به بیماری بدون نشانه یک تماس نزدیک را آلوده کند 3.5 درصد بود و در مقایسه با آن در مورد فرد مبتلا به بیماری دارای نشانه این حتمال 12.8 درصد بود.
خانوارها در مقایسه با گردهمایی‌های اجتماعی، مسافرت، مراقبت بهداشتی، محل کار و تماس‌های نزدیک گاه به گاه، بالاترین نرخ‌ انتقال را بین محیط‌های سربسته دارند.
هایلی تامپسون، از نویسندگان و پژوهشگر بهداشت همگانی در کالج امپریال لندن، گفت :"با وجود کشورهای بسیاری که به توصیه درباره اقدام‌های ماندن در خانه ادامه می‌دهند، فصل جشن‌ها که در پیش رو داریم و با موارد جداسازی در خانوارها، نتیجه‌های ما نشان می‌دهند که این مکان همچنین در حفظ انتقال مهم خواهد بود."
پروفسور نیل فرگوسن از نویسندگان، افزود :"این تجزیه و تحلیل برخی از نخستین مدارک را ارایه می‌دهد که عفونت‌های بدون نشانه نسبت به عفونت‌های دارای نشانه کمتر واگیردار هستند."

2 میلیون بیمار مبتلا به کرونا در روسیه درمان شده‌اند
با شناسایی بیش از 26 هزار مورد جدید آلودگی، تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در روسیه به 2 میلیون و 541 هزار نفر رسیده که از این تعداد، 44 هزار و 718 بیمار جان باخته و بیش از 2 میلیون نفر بهبود یافته‌اند.
به گزارش خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (چهارشنبه) گزارش داد که تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید-19 در این کشور، طی یک روز گذشته 26 هزار و 190 نفر افزایش یافت و بدین ترتیب، تعداد کل افراد آلوده به این عفونت در روسیه به دو میلیون و 541 هزار و 199 (2541199) نفر رسیده است.
طبق این اطلاعات، نرخ رشد بیماری طی دو روز گذشته به حدود 1 درصد رسیده است. به طور خاص، طی روز گذشته، 3 هزار و761 مورد جدید در سن‌پترزبورگ، یک هزار و 372 مورد در منطقه مسکو، 494 مورد  در منطقه نیژنی نووگورد و 396 مورد در منطقه آرخانگلسک ثبت شده است.
این ستاد یادآور شد، تعداد مبتلایان ترخیص شده طی این مدت هم 26 هزار و 266 نفر افزایش یافته است. بدین ترتیب، در مجموع دو میلیون و 7 هزار و 792 بیمار تاکنون درمان شده‌اند. نسبت افراد بهبود یافته به 79 درصد از کل افراد آلوده افزایش یافته است.
در حال حاضر، 488 هزار و 689 نفر در تمامی 85 منطقه فدرال روسیه، بیمار فعال بوده و همچنان به درمان خود ادامه می‌دهند.
به طور خاص، یک هزار و 921 بیمار طی روز گذشته پس از بهبودی در سن‌پترزبورگ، 819 بیمار در منطقه مسکو، 594 نفر در منطقه لنینگراد و  593 نفر در منطقه آرخانگلسک از بیمارستان‌ها مرخص شدند.
این در حالی است که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در 24 ساعت اخیر 559 نفر افزایش یافت. موارد فوت بیماران یک روز قبل 562 ثبت شده بود. در مجموع تا به امروز، 44 هزار و 718 بیمار بر اثر این عفونت جان خود را از دست داده‌اند.
به طور خاص، طی یک روز گذشته 83 مورد مرگ در سن‌پترزبورگ، 30 مورد در منطقه مسکو، 25 مورد در منطقه راستوف و 20 مورد در منطقه ایرکوتسک ثبت شده است.


665 هزار نفر تاکنون در پایتخت روسیه به کرونا مبتلا شده‌اند
این ستاد بطور جداگانه اعلام کرده است که در شهر مسکو طی یک روز گذشته، 5 هزار و 145 مورد جدید عفونت کووید-19 شناسایی شد. در مجموع، از ابتدای شیوع همه گیری، تاکنون 665 هزار و 218 نفر در پایتخت روسیه به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. روند گسترش بیماری در مسکو به 0.8 درصد رسیده است.
در این کلانشهر، در طول روز گذشته، 5 هزار و 746 بیمار پس از بهبودی مرخص شده و 75 بیمار هم جان باختند. بدین ترتیب، در کل دوره شیوع ویروس کرونا در روسیه، تا به امروز 507 هزار و 149 فرد مبتلا درمان شده و 9 هزار و 571 نفر فوت کرده‌اند. در حال حاضر، 148 هزار و498 نفر در پایتخت روسیه همچنان تحت درمان قرار دارند.
طی روز گذشته در مسکو، یک هزار و 656 بیمار مبتلا به کووید-19 در بیمارستان بستری شده و برای 451 نفر از آنها دستگاه تنفس مصنوعی استفاده شده است.

مرگ‌های روزانه کرونایی در آلمان رکورد زد
انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از مرگ 590 شهروند آلمانی در این کشور در اثر کرونا در 24 ساعت گذشته خبر داد که بالاترین رکورد مرگ‌های روزانه کرونایی در این کشور محسوب می‌شود.
به گزارش روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از شکسته شدن رکورد مرگ های روزانه کرونایی در کشور خبر داده و اعلام کرد که در عرض 24 ساعت گذشته حدود 590 نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان داده‌اند.
بر این اساس در 24 ساعت گذشته حدود 20815 نفر هم به این بیماری مبتلا شده‌اند.
انستیتو "رابرت کخ" آلمان همچنین رکورد جدید دیگری را برای آلمان ثبت کرد و آن 149.1 مبتلای جدید به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته بوده است. این در حالی است که در اوایل شروع قرنطینه در آلمان یعنی اوایل نوامبر این عدد 120 را نشان می داد. دولت و ایالات آلمان تلاش می کنند تا این عدد را به زیر 50 نفر برسانند تا نهادهای بهداشتی بتوانند دوباره زنجیره های شیوع کرونا را کنترل کنند.
در این شرایط بسیاری از سیاستمداران بلند پایه آلمانی خواستار تشدید محدودیت ها در این کشور در دوران کریسمس و شب سال نوی میلادی شده اند. نخست وزیر ایالت نورداراین وست فالن آلمان آمار مبتلایان جدید در کشورش را بسیار بالا دانسته و خواستار تشدید محدودیت ها شده است.
ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم ایالات با آمارهای کرونایی بالا را به اقدامات سختگیرانه تر برای مهار کرونا فراخوانده است. وی از شهروندان خواست در تعطیلات کریسمس حتی از سفرهای داخلی پرهیز کنند.
وی اعلام کرد که برای اولین بار از زمانی که یادش می آید امسال کریسمس را با پدر و مادر و خواهر و برادرهایش جمع نمی شود. وی این شرایط را خیلی بد دانست و در عین حال برای مقابله با کرونا ضروری دانست.
کریستین دروستن، ویروس شناس برجسته آلمان و همچنین رئیس انستیتو رابرت کخ هم از عرصه سیاسی درخواست کردند که زندگی عمومی شهروندان را حداقل تا 10 ژانویه تا حد زیادی محدود کنند. این دانشمندان و متخصصان برجسته آلمانی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که می خواهند شمار بالای مبتلایان جدید را با یک قرنطینه سخت سریع و آشکار کاهش دهند.

درخواست مقام های بهداشتی و سیاسی آلمان برای اعمال قرنطینه سخت
جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که نهادهای بهداشتی بلند پایه در آلمان از جمله کریستین دروستن، ویروس شناس برجسته آلمان و همچنین رئیس انستیتو رابرت کخ از عرصه سیاسی درخواست کردند که زندگی عمومی شهروندان را حداقل تا 10 ژانویه تا حد زیادی محدود کنند. این دانشمندان و متخصصان برجسته آلمانی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که می خواهند شمار بالای مبتلایان جدید را با یک قرنطینه سخت سریع و آشکار کاهش دهند.
"کارل لایترباخ"، از سیاستمداران بهداشتی بلند پایه حزب سوسیال دموکرات و از مشاوران کرونایی دولت آلمان، و ینز اشپاهن، وزیر بهداشت هم با توجه به آمار بالای مبتلایان جدید خواستاراعمال قرنطینه سخت در کشورشان شده اند.
"فرانک مونتگومری"، رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان هم خواستار محدودیت های سختگیرانه تر برای مهار کرونا شده است.

423 مرگ روزانه کرونایی در آلمان
انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 14054 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24ساعت خبر داد . 423 نفر هم در این مدت بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

آغاز طرح واکسیناسیون سراسری در انگلیس
طرح واکسیناسیون سراسری علیه کرونا در انگلیس به عنوان اولین کشور غربی آغاز شده است.
به نوشته بی بی سی به عنوان اولین شخص در دنیا از زمان تایید واکسن مشترک شرکت های بیونتک و فایرز "مارگارت کینان" یک زن نود ساله انگلیسی این واکسن را دریافت کرد.
در مجموع قرار است حدود 6 میلیون نفر این واکسن را در انگلیس دریافت کنند. دولت اعلام کرده افراد بالای هشتاد سال، کارمندان ساکنان خانه های سالمندان و به ویژه کارکنان و پرسنل پزشکی از اولویت های دریافت واکسن کرونا هستند.
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از یک گام بزرگ رو به جلو صحبت کرد است. 50 کلینیک در انگلیس به عنوان مرکز تزریق واکسن آماده کار هستند.
وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرده که همه مناطق انگلیس دوزهای واکسن خود را دریافت کرده اند.
جانسون هم زمان با آغاز طرح واکسیناسیون کرونا در این کشور اعلام کرده است: من به دانشمندانی که این واکسن را تولید کرده اند، به شهروندانی که در آزمایش های بالینی این واکسن شرکت کرده و سرویس بهداشت ملی NHS که بی وقفه در این راستا تلاش کرده است افتحار می کنم.
انگلیس قرار است تا پایان سال حدود 4 میلیون دوز واکسن کرونا ساخت شرکت های بیونتک و فایرز را دریافت کند. به این ترتیب 2 میلیون نفر واکسینه خواهند شد. هر نفر برای حمایت در برابر کرونا به دو دوز واکسن نیاز دارد.

ابتلای وزیر کشور ایتالیا به کرونا
لوسیانا لامورجس، وزیر کشور ایتالیا هم به کرونا مبتلا شده است. وزیر کشور ایتالیا و دو تن از اعضای کابینه بعد از مطلع شدن از این خبر از یک نشست دولتی در رم به قرنطینه رفتند. وزیر امور خارجه و وزیر دادگستری ایتالیا که در این نشست در دو طرف وزیر کشور نشسته بودند هم به قرنطینه رفتند.
بر اساس اطلاعات دولتی "جوزپه کونته"، نخست وزیر ایتالیا هیچ گونه ارتباط نزدیکی با وزیر کشور خود نداشته است و نیازی به رفتن به قرنطینه ندارد. البته کونته احتیاطا تحت مراقبت پزشک قرار دارد و اینکه آیا به دلیل شیوع کرونا در کابینه اش در نشست سران اروپایی روزهای پنج شنبه و جمعه شرکت می کند هنوز مشخص نیست.

وضعیت اضطراری در چک تمدید می شود
دولت چک هم اعلام کرده می خواهد وضعیت اضطراری کرونایی در این کشور را تا 11 ژانویه تمدید کند. این تصمیم را کابینه دولت در روز دوشنبه اتخاذ کرده است.
بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی چک شمار مبتلایان جدید به کرونا در این کشور همچنان در حال افزایش است و از شروع این بحران تا به حال 546833 نفر به کرونا مبتلا شده و 8902 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

هشدار مدیر کل بهداشت فرانسه درباره اوضاع وخیم کرونایی
در فرانسه هم آمار مبتلایان جدید به کرونا همچنان بالا است. «ژروم سالومون» مدیرکل بهداشت فرانسه در سخنانی هشدار دهنده گفته است: با وجود همه تلاش های ما اما همچون سابق خطر گسترش این بحران بالا است. فرانسه همچنان از این هدف که آمار مبتلایان روزانه اش به زیر 5 هزار نفر برسد دور است. به گفته وی به طور میانگین روزانه بیش از 10 هزار نفر در فرانسه به کرونا مبتلا می شوند.

مرکل: محدودیت های فعلی برای مهار کرونا کافی نیست
"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم اقدامات و محدودیت های فعلی برای مهار کرونا را برای عبور از زمستان کافی ندانسته است. وی خواستار بحث ها و مشاوره هایی در این زمینه قبل از کریسمس شد.
حزب سبز آلمان هم محدودیت های بیشتر را برای مهار کرونا در کشورش لازم دانسته است.
نخست وزیر ایالت بادن –وورتمبرگ آلمان هم خواستار تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا شده است.

تمدید قرنطینه در یونان
کشور یونان هم به دلیل بالا بودن آمار مبتلایان به کرونا قرنطینه اعمال شده در این کشور را تا 7 ژانویه تمدید می کند. این خبر را سخنگوی دولت یونان اعلام کرده است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی
بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2295908 نفر به کرونا مبتلا شده و 55521 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
در ایتالیا هم تا به حال 1742557 نفر به کرونا مبتلا شده و 60606 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.
بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم تا به حال 1737960 نفر به کرونا مبتلا شده و 61434 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.
در اسپانیا هم تا به حال 1715700 نفر به کرونا مبتلا شده و 46646 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
در آلمان هم تا به حال 1200006 نفر به کرونا مبتلا شده و 19539 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ایران اروپا جان خود را از دست داده اند مرگ های روزانه کرونایی نفر به کرونا مبتلا شده وزارت بهداشت افغانستان سازمان غذا و داروی برای مهار کرونا مبتلا به بیماری 24 ساعت گذشته ویروس کرونا مبتلایان جدید آمار مبتلایان مورد در منطقه واکسن کرونای برجسته آلمان جان داده اند واکسن کرونا هم تا به حال اعلام کردند واکسن فایزر یک میلیون نشان می دهد محدودیت ها شیوع کرونا اعلام کرده میلیون نفر شیوع ویروس صبح امروز نخست وزیر وزیر کشور روز گذشته نفر رسیده هزار نفر سال جاری آلمان هم پس از یک شده اند کووید 19 بر اساس بر اثر یک روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۸۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد

فروش سینمای ایران از اول تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به بیش از ۴۴ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان رسید و سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روز‌های پنجشنبه، ششم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان و جمعه هفتم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین روز‌های سینمایی هفته گذشته بودند که این ارقام خبر از ثبت رکوردی تازه برای فروش روزانه سینمای ایران می‌دهند.

همچنین سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با ۱۹۰ هزار و ۶۰۸ نفر، بیشترین تعداد بیننده هفته گذشته را داشت.

فیلم‌های سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۱۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان و «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۲ میلیون تومان به ترتیب، فروش‌های میلیاردی و رتبه‌های اول تا ششم جدول فروش هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

 

فیلم‌های سینمایی «آپاراتچی» با فروش بیش از ۴۹۵ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از ۳۳۱ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۸۶ میلیون تومان و «روشن» با فروش بیش از ۵ میلیون تومان در رتبه‌های هفتم تا دهم جدول فروش هفته اول اردیبهشت قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • مسابقات قهرمانی شنا آلمان| تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد