Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، طولانی‌ترین شب سال که شب یلدا نامگذاری شده است، از دیرباز فرصت مناسبی برای کنار هم بودن بیشتر خانواده‌های ایرانی به منظور تقویت صمیمیت، همدلی‌ها و همچنین انتقال مفاهیم اخلاقی و دینی از سوی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با بیان قصه‌ها و داستانهای کهن ایرانی و بهانه‌ای فرهنگی برای پیوند نسل‌ها و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳، با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا، ویژه برنامه‌ای با عنوان «شهر خوب قصه‌ها» تدارک دیده است.

شهر خوب قصه‌ها که با هدف تحکیم هرچه بیشتر پیوندهای خانوادگی در ایام همه‌گیری بیماری کرونا تدارک دیده شده است ، به صورت مسابقه در شبکه‌های اجتماعی و در قالب قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها برگزار می شود.

 شرایط شرکت در این مسابقه به این صورت است که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها باید به بیان قصه‌های پندآموز خود پرداخته و آن را در دو قالب ویدئو یا فایل صوتی (پادکست) حداکثر۵ دقیقه‌ای در صفحه اینستاگرام شخصی خود بارگذاری کنند.

ضروری است که شرکت کنندگان در مسابقه ابتدا صفحه اینستاگرام «شهر خوب قصه ها» را فالو (دنبال)کرده تا دست اندرکاران برنامه بتوانند شرکت کنندگان در مسابقه را به راحتی پیدا کنند و در مسابقه شرکت دهند. همچنین شرکت کنندگان در مسابقه می‌توانند از طریق پیام رسان واتس آپ به شماره  ۰۹۰۲۴۵۰۸۴۳۸ قصه‌های خود را به دبیرخانه طرح ارسال کنند. لازم به ذکر است، هشتگ #شهر_خوب_قصه_ها نیز باید در متن پست‌ها درج شود.

 توجه به زمان فیلم که بین ۳ تا ۵ دقیقه باشد، دقت در کادربندی و تهیه فیلم در قاب افقی، توجه ویژه به کیفیت تصویر وصوت (پادکست ها)، تداعی خاطرات نسل گذشته در آثار، به لحاظ محتوایی و فضاسازی بصری حائز اهمیت است، رعایت شئونات اسلامی قابل انتشار در فضای مجازی، اقتباس از منابع کهن اصیل ایرانی و اسلامی، پندآموز بودن و خلاقیت و نوآوری در بیان قصه‌ها از نکات شاخصی است که در ارزیابی آثار مدنظر قرار گرفته می‌شود.

پس از داوری آثار، ۲۰ اثر برگزیده در صفحه اینستاگرام «شهر خوب قصه‌ها» برای داوری مردمی بارگذاری خواهد شد و در نهایت ۳ اثر از قصه گویی‌های ویدئویی و ۱ اثر از قصه گویی‌های صوتی که مورد پسند مخاطبان قرار گرفته است، به عنوان برنده این مسابقه معرفی خواهند شد. در پایان به ۲۰ نفر برگزیده و راه یافته به داوری مردمی یک لوح سپاس تقدیم می شود.

همچنین به نفرات برگزیده مسابقه به ترتیب: نفر اول مبلغ ۲۰ میلیون ریال کارت هدیه، نفر دوم ۱۵ میلیون ریال کارت هدیه و به نفر سوم ۱۰ میلیون ریال کارت هدیه و به برگزیده بخش پادکست ۷ میلیون ریال کارت هدیه اهدا خواهد شد.

انتهای پیام.

منبع: فارس

کلیدواژه: قصه های پندآموز شب یلدا قصه گویی در شب یلدا مسابقه قصه گویی شب یلدا در کرونا میلیون ریال کارت هدیه مادربزرگ ها پدربزرگ ها قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: این کنگره با موضوع شعر فارسی و در بخش اصلی خلیج همیشه فارس، بخش ویژه بانوان و مادران سرافراز خلیج فارس و بخش آزاد برگزار شد.

علیرضا سیدآبادی افزود: خلق آثار بدیع و ماندگار در موضوعات ملی و عقیدتی، بزرگداشت یاد و نام خلیج همیشه فارس، بیان قدر و منزلت بانوان و مادران پاکدامن مناطق خلیج فارس و تبیین مسئله هویتی خلیج فارس برای ایران اسلامی اهداف این کنگره بود.

 وی تصریح کرد: آیین پایانی ششمین کنگر ه ملی شعر خلیج فارس با حضور جمعی از شاعران سراسر کشور و مسئولان استانی در شهرستان هندیجان، اسکله بحرکان، در خلیج فارس برگزار شد.

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  • تمهیدات اتوبوسرانی برای مسابقه فوتبال بین پرسپولیس و سپاهان
  • طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم)
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد