Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:39:31 GMT

۲۳۱۹ واحد توسط ۱۸ بانک تملک شده اند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۸۴۸۲

۲۳۱۹ واحد توسط ۱۸ بانک تملک شده اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صمت، بابک دین پرست در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار داشت: بانک مرکزی در جلسه قبلی شورای پول و اعتبار، دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد شبکه بانکی را ابلاغ کرده که اتفاق بسیار مهمی برای حوزه تولید است.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور افزود: این اقدام در راستای اجرای دستورات رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور مبنی بر بازگشت واحدهای تحت تملک شبکه بانکی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دیگر دستورالعمل بانک مرکزی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تحت تملک شبکه بانکی بیان کرد: همواره بر موضوع کمترین تملک در شبکه بانکی تاکید داشته ایم و با جمع بندی نظرات کارشناسی، این دستورالعمل با جامعیت بیشتری ارائه خواهد شد.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در خصوص آمار واحدهای تحت تملک شبکه بانکی، گفت: بر اساس آمار وزارت امور اقتصادی و دارایی ۲ هزار و ۳۱۹ واحد توسط ۱۸ بانک تملک شده اند که آمار نهایی مربوط به تمامی بانک‌ها نیز به زودی ارائه و منتشر خواهد شد.

دین پرست در مورد واحدهای مشکل دار و بحرانی نیز تصریح کرد: بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات این واحدها در دو سطح جدی و عادی تعیین تکلیف می‌شود و مشکلات این واحدها باید احصا و به وزارتخانه‌های مرتبط برای تعیین تکلیف ارسال گردد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۹۶ واحد دارای مشکل جدی با اشتغال ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر و حدود یک هزار و ۱۵۲ واحد دارای مشکل عادی با ۱۳۸ هزار نفر اشتغال داریم.

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور همچنین از استانداران و فرمانداران خواست تا تمام مراقبت‌های لازم را انجام دهند که تا پایان سال مشکلات این واحدها مرتفع شود.

دین پرست در پایان با یادآوری اینکه در ستاد تسهیل بیشتر سعی داریم به امر سیاستگذاری بپردازیم، گفت: کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها وظیفه رسیدگی و پیگیری به مشکلات تولیدی را بر عهده دارند و اگر مشکلات واحدی در سطح استان‌ها مرتفع نشود، موضوع در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌های ملی و استانی بررسی می‌شود.

کد خبر 5091929 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: بابک دین پرست بانک مرکزی شورای پول و اعتبار وزارت صمت اموال مازاد بانکها ویروس کرونا قیمت نفت لایحه بودجه ۱۴۰۰ قیمت دلار شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت بانک مرکزی ایران نهاده های دامی اقتصاد چین بورس تهران قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی اقتصاد آمریکا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور شبکه بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دراین نشست با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهوربه گیلان گفت: مدیران استان باید با هم افزایی وبرنامه ریزی بدون عجله مشکلات و موانع پیشرفت استان را احصا و در سفر رییس جمهور آنها را پیگیری و مطالبه کنند.

ابراهیم نجفی با اشاره به مشکلات زیرساختی گیلان گفت: به رغم تلاش مسئولان ، اما در حوزه کشاورزی ، اقتصاد دریامحور ، اشتغال و دیگربخش‌ها مشکلات و موانع پیشرفت وجود دارد که باید برای رفع آنها اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی همچنین تعیین قیمت خرید تضمینی برنج را از مطالبات مهم استان گیلان از دولت دانست و افزود: در سفر رییس جمهور به جد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان هم در این نشست با تاکید برتسریع بخشی طرح‌های مهم استانی وشهرستانی گفت: باید برای جذب اعتبارات طرح‌های مهم واولویت داربررسی و مشخص شود.

محمد رضا رستمی افزود: برگزاری این نشست‌ها می‌تواند به همفکری بیشتر برای توسعه استان و شفافیت اعتبار بخشی به طرح‌ها کمک کند.

همچنین در این نشست آقایان احمدی سنگری، سید علی آقازاده و جبارکوچکی نژاد نمایندگان مردم شهرستان رشت وخمام، حسن محمد یاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال، سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا و رسول فرخی نماینده لاهیجان و‌سیاهکل در مجلس شورای اسلامی دیدگاه‌ها خود را در خصوص رفع موانع توسعه استان بیان کردند.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری