Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه خبری المیادین، نیروهای قسد و دو ارتش سوریه و روسیه برای مقابله با حملات نیروهای وابسته به ترکیه توافق‌نامه همکاری امضا کردند.

طبق این توافق‌نامه،‌ سه ایست نظارت و بازرسی متشکل از نیروهای روسیه، سوریه و کرد در ورودی‌های شمالی،‌ شرقی و غربی عین عیسی در شمال استان رقه ایجاد می‌شود.

در تازه ترین تحولات مربوط به حملات ترکیه به سوریه،‌ نیروهای ترکیه و جناح های مخالف مسلح سوریه که توسط آنکارا پشتیبانی می شوند، اخیرا منطقه ابوراسین واقع در حسکه در شرق سوریه را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه به بهانه مبارزه با کُردهای سوریه و حفظ مرزهای خود حملات به سوریه را آغاز کرد.این کشور برای عقب راندن شبه نظامیان کُرد سوری از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، حد فاصل شهرهای رأس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه بوده است.

آنکارا  طی ماه‌های اخیر تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به پست‌های دیده‌بانی خود در منطقه کاهش تنش ادلب منتقل کرده و همچنان به حملات خود علیه پایگاه‌های نیروهای قسد در حومه رقه ادامه می‌دهد.

گروه‌های تروریستی وابسته به تحریر الشام  و سایر گروه‌های تروریستی متحد این گروهک از جمله تروریست های خارجی که از مرزهای ترکیه وارد سوریه شده اند و در استان های ادلب و حسکه گسترش یافته اند، از انواع سلاح هایی که ترکیه در اختیار آنها قرار می دهد در حمله به نیروهای ارتش سوریه، روستاها، شهرها و غیرنظامیان سوری استفاده می کنند.

برچسب‌ها قسد روسیه سوریه ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قسد روسیه سوریه ترکیه قسد روسیه سوریه ترکیه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه