Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه طی پیامی رحلت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت و تصریح داشت: آیت‌الله یزدی به عنوان اولین رئیس قوه قضاییه بعد از بازنگری قانون اساسی، خدماتی ارزشمند و ماندگار بر جای گذاشت.
خبرگزاری میزان - آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه طی پیامی رحلت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ

رحلت عالم جلیل القدر حضرت آیت الله یزدی رضوان الله تعالی علیه، مصیبت بزرگی برای حوزه های علمیه، خصوصا حوزه مقدسه قم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آن عالم بزرگوار با وجود بهره گیری از جوهره فقاهت از اولین روزهای شکل گیری نهضت امام راحل، خود را وقف حرکت دینی و انقلابی مردم ایران کرد و از هیچ کوششی برای یاری رساندن به حضرت امام و پس از آن رهبر معظم انقلاب کوتاهی نکرد.

مرحوم یزدی که رسالت فقیه را علاوه بر درس و بحث، حضور فعال در مناسبات و مسائل مهم روز می دانست، با وجود ریاست بر تشکل ریشه دار جامعه مدرسین حوزه علیمه قم و شورای عالی حوزه های علمیه کشور، یکی از چهره های تاثیر گذار در عرصه های سیاسی کشور و یکی از استوانه های استوار و قابل اتکا در دفاع از رکن ولایت فقیه و مقام ولایت بوده و از بذل هیچ هزینه ای برای دفاع از انقلاب اسلامی دریغ نکرد تا جایی که آماج حمله های بدخواهان انقلاب قرار گرفت.

این عالمِ عامل، به عنوان اولین رئیس قوه قضاییه بعد از بازنگری قانون اساسی در مدت ده سال تلاش و خدمت مستمر به دستگاه قضا خدماتی ارزشمند و ماندگار بر جای گذاشت که نتیجه آن شکل گیری و قوام ساختار قوه قضاییه بود.

آیت‌الله یزدی در مقام نمایندگی و نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی، نمایندگی و ریاست مجلس خبرگان رهبری و سال ها عضویت در شورای نگهبان قانون اساسی نیز بزرگترین تکیه گاه دوستداران انقلاب اسلامی به شمار می رفت.

اینجانب فقدان این فقیه بزرگوار و عالم ربانی و انقلابی را به محضر حضرت ولیعصر ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه علمیه قم، جامعه مدرسین، اعضای محترم شورای نگهبان، فرزندان بزرگوار ایشان و همچنین دوستداران انقلاب اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

ان‌شاالله آن مرحوم ذیل رحمت بی کران الهی به امام و مرادش، خمینی کبیر و خیل شهداء انقلاب اسلامی ملحق شده و بر سفره حضرات معصومین متنعم باشد.
سید ابراهیم رئیسی

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آیت الله یزدی پارسی خبر سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه انقلاب اسلامی آیت الله یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار وح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی دو عنصر علم و فناوری و روحیه معنوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی وعده صادق و توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های اصیل امام راحل است، مطرح کرد: در طول این مسیر نقش حوزه علمی و دانشی بسیار مهم بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد، عنوان کرد: برای تحقق این هدف نیازمند پیگیری و مطالبه‌گری هستیم.

وی اضافه کرد: با یک فکر و بررسی اساسی باید به یک برنامه دقیق برسیم که چگونه می‌توان روح تمدنی انقلاب اسلامی را در مباحث علمی مختلف جاری کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه اگرچه این یک موضوع پیچیده است، ولی باید گام به گام به سمت آن برویم، خاطرنشان کرد: با این منطق باید در عرصه بین المللی کردن دانشگاه‌های کشور نیز اقداماتی انجام می‌شد.

نقش مهم علم و فناوری در معادلات امروز دنیا

در ابتدای این دیدار، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی داشت. یکی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده فناوری.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و افزود: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت. بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود. غرب از این محصول علم برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد، اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

دهقان با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی اظهار کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

کد خبر 6093154

دیگر خبرها

  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است