Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-07@14:03:58 GMT

مقدار روزانه گاز ۴۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۸۷۲۴

مقدار روزانه گاز ۴۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: در سال ۹۸ روزانه حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز با خطوط لوله این شرکت منتقل شد و پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به ۸۴۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا در نشستی مشترک با مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز که از طریق ویدئوکنفرانس و برای پایش وضع تولید، انتقال و توزیع گاز طبیعی در ماه‌های سرد سال برگزار شد، گفت: با آغاز موج سرما و افزایش مصرف گاز در کشور، با بررسی مصارف سال‌های پیش در می‌یابیم که مقدار مصرف گاز طبیعی اغلب بیشتر از تولید بوده است که امیدواریم با راهبرد و طرح‌های تعریف شده در شرکت ملی گاز ایران در بخش مصارف گاز خانگی، تجاری و نیروگاهی، توازن و مصرف بهینه گاز طبیعی را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آغاز فصل نو همکاری‌ها با واحد دیسپچینگ شرکت ملی گاز به‌منظور عبور موفق از فصل سرد سال خبر داد و افزود: مصرف گاز خانگی و تجاری در روزهای اخیر حدود ۵۳۰ میلیون متر مکعب در روز بوده است که پیش‌بینی می‌شود در روزهای اوج مصرف در زمستان به بیش از روزانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب برسد بنابراین نیاز است کارکنان ما در بخش‌های انتقال و پایدار گاز طبیعی کوشا باشند.

>>> بیشتر بخوانید؛

ظرفیت روزانه انتقال گاز ایران به ۸۷۰ میلیون مترمکعب رسید

مصرف روزانه گاز بخش خانگی به ۶۰۰ میلیون مترمکعب می‌رسد

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید گاز طبیعی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی همچنین پیش‌بینی‌های لازم در شبکه شمال شرق کشور، همه مناطق عملیاتی با حداکثر آمادگی و استفاده از واحدهای یدک در اوج مصرف، برای انتقال بی‌دغدغه گاز مشترکان خدمت‌رسانی می‌کنند.

جمشیدی‌دانا در این نشست با قدردانی از عملکرد کارکنان مناطق عملیاتی ده‌گانه، با اشاره به گزارش دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، اظهار کرد: در سال ۹۸ روزانه حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز از خطوط این شرکت منتقل شد و پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به ۸۴۰ میلیون مترمکعب برسد که برای ارائه خدمات مطلوب طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، حدود ۴۰۰ مورد تعمیرات در خطوط لوله و بازرسی فنی ۶۹ ایستگاه تقویت فشار گاز در هفت ماه نخست امسال انجام شده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران شرکت انتقال گاز ایران انتقال گاز میلیون مترمکعب شرکت ملی گاز گاز طبیعی گاز ایران پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۸۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم

ایسنا/گلستان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته وجود ندارد، گفت: در حال حاضر نیز ذخایر استراتژیک ،بیش از سه هزار و ۴۰۰ تن کود فسفاته و شش هزار و۳۰۰ تن پتاسه است که جهت مصرف در کشت‌های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

 سیدصمد ضیائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کودهای پتاسه و فسفاته در مقابل تنش های محیطی مانند سرماو گرما، توان گیاهان را افزایش می دهند، گفت: با مصرف این کودها شاهد تولید محصولات سالم خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مادر یک دهه اخیر و قبل از سال۱۴۰۱در مصرف کودهای فسفاته وپتاسه نسبت به میانگین جهانی و پیشنهاد موسسه تحقیقات آب و خاک کشوردچار کم‌مصرفی شده بودیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان طی سال های۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با افزایش آگاهی و دانش کشاورزان به لزوم مصرف بهینه و متوازن‌کودهای فسفاته پتاسه‌و ازته در مزارع موجب افزایش ضریب امنیت غذایی و ارتقای بهره وری در تولید شده است.

این مقام مسئول از استقبال کشاورزان از مصرف این محصولات کودی خبر داد و یاد آور شد: در حال حاضر نیز ذخایر استراتژیک ،بیش از سه هزار و ۴۰۰ تن کود فسفاته و شش هزار و ۳۰۰ تن پتاسه است که جهت مصرف در کشت های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

ضیائی با تاکید اینکه مشکلی در تامین و تدارک کود های پتاسه و فسفاته وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امسال باید بر اساس سهمیه ابلاغی سالیانه،۳۳ هزارو۸۱۳ تن انواع کود فسفاته تامین شود که تاکنون ۱۹ درصد به میزان شش هزار و۳۱۲ تن تامین شده است و این موضوع برای کودهای پتاسه با توجه به۲۴ هزار و ۵۹۰ تن سهمیه تعیین شده به میزان هفت و ۴۴۴ تن محقق شده است.

ضیائی در پایان از کشاورزان خواست تا نهاده‌های مورد نظر خود از جمله انواع کودهای شیمیایی را با قیمت مصوب جدید ابلاغ شده از شبکه‌های رسمی این شرکت تهیه کنند تا شاهد اثربخشی مصرف کودهای کشاورزی در محصولات خود باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سود ۳۱۷ میلیون دلاری پالایشگاه آبادان در سال گذشته
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند