Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@04:48:27 GMT

افزایش قیمت جهانی نفت

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۹۰۱۱

افزایش قیمت جهانی نفت

به دنبال اخبار مثبت در مورد ویروس کرونا که سبب شد تا سرمایه‌گذاران نسبت به بهبود تقاضا برای سوخت امیدوار شوند، قیمت نفت بالا رفت. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، به دنبال اخبار مثبت در مورد ویروس کرونا که سبب شد تا سرمایه‌گذاران نسبت به بهبود تقاضا برای سوخت امیدوار شوند، قیمت نفت را بالا رفت و از نگرانی‌ها در مورد افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته پیشی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هر بشکه نفت برنت با ۴۹ سنت افزایش ۴۹.۳۳ دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵۰ سنت افزایش ۴۶.۱۰ دلار معامله شد.

موسسه آمریکن پترولیوم دیروز اعلام کرد: ذخایر نفت خام، بنزین و فرآورده‌های نفتی آمریکا هفته گذشته به شدت افزایش یافته به طوری که ذخایر نفت خام ۱.۱۴ میلیون بشکه بیشتر شده است.

آمار رسمی هفتگی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ساعات پایانی روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

چیوکی چن، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «افزایش ذخایر نفت آمریکا، حسی از احتیاط را در میان سرمایه گذاران ایجاد کرد.»

وی با پیش بینی اینکه قیمت نفت برنت و در اواخر این ماه نفت وست تگزاس WTI به ۵۰ دلار در هر بشکه می‌رسد، گفت: «اخبار مربوط به پیشرفت در تحولات واکسن و امید برای اجرای محرک‌های اقتصادی آمریکا توسط بایدن، روند بازار را افزایشی کرد.»

انگلیس واکسیناسیون گسترده در کشورش را آغاز کرد

آژانس بین المللی انرژی دیروز اعلام کرد: انتظار می‌رود، تولید نفت خام آمریکا سال آینده ۲۴۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد و به ۱۱.۱۰ میلیون بشکه در روز برسد که این رقم کمتر از پیش بینی قبلی برابر با ۲۹۰ هزار بشکه در روز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قیمت نفت ویروس کرونا نفت برنت ذخایر نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۹۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی پس رفت

قیمت طلا برای دومین سقوط هفتگی متوالی تعیین شد و ‌می‌تواند نشانه‌های بیشتری در مسیر سیاست‌گذاری فدرال رزرو ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا تقریباً بدون تغییر در ۲۳۰۲ دلار و ۵۱ سنت بود. قیمت‌ها در این هفته بیش از یک درصد کاهش یافت. هر اونس طلای آمریکا ثابت ماند و در ۲۳۱۰ دلار و ۴۰ سنت قرار گرفت.

اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۱۷ درصد کاهش یافت و از ۸۳۱.۰۴ تن در روز چهارشنبه به ۸۲۹.۶۰ تن در روز پنجشنبه رسید.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۶.۶۵ دلار رسید و در هفته نزدیک به دو درصد کاهش یافت. پلاتین حدود ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۷.۱۵ دلار رسید و در مسیر افزایش هفتگی قرار گرفت. پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۷.۵۷ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • طلای جهانی پس رفت
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • قیمت طلا افزایش یافت